Zawieszenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i odrazu pytam,czy jest mozliwe obniżenie przedniego zawieszenia w poldku bez obcinania spreżyn ani wkładania na ich miejsce nowych krodszych?Wielkie dzieki pozdrawiam narka!!!
  
 
Jest! Ale to jest wiecej roboty niz skracanie sprezyn. No chyba ze zalozysz spinki na sprezyny. Ale nie polecalbym tego rozwiazania.
  
 
A co to za sposób i o jakie spinki chodzi i jak to zrobic?Wielkie dzieki za odpowiedz!!!!
  
 
Cytat:
2004-04-21 17:04:30, BONAWENTURA pisze:
A co to za sposób i o jakie spinki chodzi i jak to zrobic?Wielkie dzieki za odpowiedz!!!!

Co do tamyego pierwszego sposobu to nie bede pisal bo to nie warte swieczki. Co do spinek to sa takie spinki ktorymi spinasz zwoje sprezyn. Efekt podobny do obciecia. Ale ja bym Ci naprawde polecal sprezyny z trucka obciete o dwa zwoje. Ci ktorzy to maja mowia ze efekt jest naprawde super.
  
 
cze wam ja z doswiadczenia bym spinek nie zakladal bo z czasem sie przesowaja i tna opone
teraz mam sprezynki od starego trucka obciete o trzy zwoje polecam jest sztywno nisko i stabilnie
  
 
tak jak ktos ponizej pisal ja tez postuluje za truckowymi zwojami tyle ze sprezynke obciac milej zabawy a i nie zapomnij adekwatnie do tego zastanowic sie co z amorami
  
 
Jak zepniesz spinkami (np Jacky takie produkuje) zwykłe sprężyny to będzie ciorało ryjem i asfalt. Lepiej rzeczywiście spreżyny od trucka.
  
 
naprawde nie ma sie co zastanawiac
truck to jedyne wyjscie a i roboty nie durzo
  
 
A ile kosztuja takie spinki i gdzie je mozna dostac?A gdyby tak miegzy zwoje włożyc gume?Było by w tedy twardziej!
  
 
Cytat:
2004-04-23 11:35:22, BONAWENTURA pisze:
A ile kosztuja takie spinki i gdzie je mozna dostac?A gdyby tak miegzy zwoje włożyc gume?Było by w tedy twardziej!

Co ty tak nie chcesz tych truckowiskich sprezyn?? Przeciez to wyjdzie ciut moze drozej ale napewno lepiej niz jakies domorosle sposoby. Ja takim zapinkom i gumkom dlugiego zycia nie wroze.
  
 
Ok spoko!Chyba rzeczywiscie tak zrobie bo własnie mam dostep do fajnych sprezynek od trucka,po 10 zeta za sztuke!A masz moze jakis pomysł na tylne zawieszenie,chodzi mi o jak najmniejszy koszt i jak najprostszy sposob obnizenie oczywiscie oprucz klepania resorow,moze jest jakis inny sposob!dzieki za pomoc!!!!!!!!!
  
 
co do tyłu raczej ciężko.. można wyjąć pióro( nie przekonuje mnie ta metoda) osobiście jestem zwolennikiem dołożenia 3 pióra lub wymiany głównego na pióro od Żuka (jest o 2 mm grubsze). Auto siedzi troche wyżej ale dużo lepiej trzyma sie drogi w zakrętach!! koszt operacji do 150zł (to najwyższa cena z jaką sie spotkałem)
  
 
ja mam z tylu piora od stara! i lepiej byc nie moze troche zklepane i autko jest max twarde i nisko tez jest! z przodu track diesel obciete o 3zwoje wsadzone gumy miedzy wszystkei zwoje! i po 2 cm dystanu na kazdym kole!
  
 
jeżeli chcesz niedrogo a niezależy Ci na utwardzeniu tyłu to proponuje skrócić kolumienki mocowania resorów.
tak były obniżane rajdowe 125p w latach swojej świetności.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Witam,

Cała zabawa ze spręzynami i resorami jest chyba najlepszą propozycją (sprężyny od Trucka 1.9D obcięte o 2-3 zwoje + wyklepane resory lub zamienione na inne, grubsze). Jednak myśle że zapominamy tu o amorkach. Osobiście bardzo długo szukałem dobrego rozwiązania bo Panowie producenci dawno juz zapomnieli o naszych cackach. Dzis odkryłem sklep z KAYABA Excel-G za 210 i 206 złotych (Katowice Warszawska). Lepszej pozycji jeszcze nie znalazłem. Chciałbym jednak usłyszeć zdanie innych Kierowców jako że nie miałem sposobności montować jeszcze zawiechy - nie chce wywali kasy w błoto. Dajcie znać co mozna znależć w okolicy Sosnowca, Katowic itd...

Jeszcze jedno... CZy wy te sprężynki to ciachacie tak w domu czy jakoś na zlecenie... i jak to w końcu wygląda - czy jest ostatki zwoj przeformowany na płasko. Dzięki i pozdrowienia...
  
 
Cytat:
2004-04-30 15:40:17, Sadek pisze:
Witam,

Cała zabawa ze spręzynami i resorami jest chyba najlepszą propozycją (sprężyny od Trucka 1.9D obcięte o 2-3 zwoje + wyklepane resory lub zamienione na inne, grubsze). Jednak myśle że zapominamy tu o amorkach. Osobiście bardzo długo szukałem dobrego rozwiązania bo Panowie producenci dawno juz zapomnieli o naszych cackach. Dzis odkryłem sklep z KAYABA Excel-G za 210 i 206 złotych (Katowice Warszawska). Lepszej pozycji jeszcze nie znalazłem. Chciałbym jednak usłyszeć zdanie innych Kierowców jako że nie miałem sposobności montować jeszcze zawiechy - nie chce wywali kasy w błoto. Dajcie znać co mozna znależć w okolicy Sosnowca, Katowic itd...

Jeszcze jedno... CZy wy te sprężynki to ciachacie tak w domu czy jakoś na zlecenie... i jak to w końcu wygląda - czy jest ostatki zwoj przeformowany na płasko. Dzięki i pozdrowienia...

Oczywiscie ze mozna ciachnac tak w domu, ale to dla ludzi o mocnych nerwach. Przeciez to jest rzecz ktora ma poprawiac nasze bezpieczenstwo, a takie ciachniecie zwykle to chyba tego nie robi. Koncowke trzeba zakrecic i zaklepac tak zeby nie stykala sie punktowo tylko wieksza powierzchnia. A co sie tyczy amorkow to w samych superlatywach sie wypowiadaja ludzie o krosno duocontrol gazowych. Kayaba to napewno dobry wybor ale krosno jest polowe tansze i napewno zywotnosc maja dobra. Bo np monroe maja kiepska zywotnosc. Jak masz okazje to kup duocontrole, a jak nie znajdziesz to z kayaby napewno bedziesz zadowolony.
  
 
Dzięki za informacje. Moja wiedza jest na poziomie raczkowania i dlatego chciałem sie coś dowiedzieć w sprawie amortyzatorów. Mój Tata podpowiedział mi firmę która zajmuje sie zawieszeniami typpu sprężyny i resory, jednak niebardzo jestem w stanie ją zlokalizować. Moze ktoś zna coś takiego w Katowicach w okolicy Warszawskiej... (jedna z większych ulic, przedłużenie 3 Maja)??? Ewentualnie który warsztat moze wykonać operację obciecia sprężyny i wyprostowania resorów...
  
 
jak jesteś z sosnowca to masz na ul. (boczna od andersa) zakopiańska lub któraś z równoległych,jest gość który zajmuje się regeneracją resorów. niewiem jak z jakością bo nic jeszcze u niego nie robilem.
co do zawieszenia to moge się pochwalić że już mam spręzynki z truck'a obcięte o dwa zwoje(minimalnie tylko sie zniżył) a tył mam już od dawna 3 pióra a teraz sobie skróciłem tylni wspornik resoru i siadł o jakieś 4-5cm(teraz wygląda normalnie bo stał b.wysoko)
jak chcesz ekstremalne amorki to tylko bilsteiny!!

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
jak jesteś z sosnowca to masz na ul. (boczna od andersa) zakopiańska lub któraś z równoległych,jest gość który zajmuje się regeneracją resorów. niewiem jak z jakością bo nic jeszcze u niego nie robilem.

zgadza się, to jest gdzieś w okolicach cmentarza, trzeba skręcić gdzieś pod górę. Kumpel obniżał tam malucha i muszę przyznać, że robota profesjonalna, bo jechałem i wiem
  
 
Dzięki za podpowiedź... Z pewnością odwiedzę i zobaczę co zaoferują... W sprawie amorków to chętnie Bilstein lecz gdzie je znaleźć. Jedyne co trafiłem i to wyłącznie w dziwnych katalogch w sieci to para tylnych B4. Z tego względu przestałem sie już o nie bić i szukałem dalej... (aż pewnego pięknego dnia trafiłem na to forum... ) Teraz moj problem polega na tym że nie wiem czy wybrać KYB Exces-G czy DuoControl więc moze ktoś ma doświadczenia z jednym i drugim???