Cos padlo :|

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
etap1
jade sobie dzis z pracy 10 metrow przed domem zapala sie kontrolka silnika za chwilke kontrolka ABS za chwile wylaczylo sie radio, dmuchawa :[ wylaczylem auto sprawdzilem i wsyzstko w normie mysle ze gdzies sie woda dostala


etap2
2 godziny pozniej odpalam bestie jade zadnych problemow jakies 6 km od domu znowu to samo dokladnie wiec mysle wlacze i wylacze auto moze cos sie poprawi i nic kapa! akumulator ani nie drgnal!!!!
zostalem w ciemnym lesie na srodku drogi otwarlem maske i w cakowitych ciemnosciach macalem co sie moglo stac i okazalo sie kolo pasowe na alternatorze jest zajebiscie gorace!!! wiec musial aie pasek slizgac
skladajac fakty do kupy zapiekl sie alternator nie ladowal wszystko pokolei zdychalo ale czemu kontrolka ladowania nie swiecila????
  
 
zrobilem diagnostyke i sa dwa bledy 31 i 48
31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
48 Zbyt niskie napięcie zasilania
  
 
Pierwszy błąd olej, on tak zawsze .
Drugi, pewnie wiesz co masz robic?
Mnie wydaje się, że alternator sie zatarł (no nie on, tylko jego łozysko), poprostu stanął sobie
Jak będzisz szukał używki , to zwróć uwagę, że są dwa.Jeden mocniejszy drugi słabszy.Wydaje mi się, że masz słabszy.
  
 
a jutro planowalem kupic to lozysko bo od jakiegos czasu szumialo ale czemu sie nie oswiecila kontrolka ladowania?
uwazasz ze trzeba nowy alernator? chyba tylko to lozysko? bo jak teraz sprawdzalem to sie krec!!i moze na cieplo sie zacina
  
 
ale pierwszy błąd to nie olej tylko czujnik
fajny jest ten język polski
  
 
Mozna łożysko, ale nie lepiej uzywkę? Cena podobna.
Lampka = moze żarówka ?
  
 
Cytat:
2004-01-21 23:36:10, PiotrS pisze:
Mozna łożysko, ale nie lepiej uzywkę? Cena podobna.
Lampka = moze żarówka ?



przy wylaczonym aucie i wlaczonej stacyjce swieci
  
 
31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

a to tak napewno samo od siebie??
  
 
ach te alternatory moj mi prawie instalacje strawil, a twoj odmowil poslszenstwa powiedz ile dales za uzywke bo mnie to tydzien temu kosztowalo 300. wrrrrrr.....
i nie wiem czy nie za duzo.
  
 
rano jade na zakupy
szyba
stacyjka
zamek
termostat
alternator/lozysko
  
 
-szyba
-stacyjka
-zamek

to brzmi jak wlamanie z usilowaniem porwania
milych i udanych no i oczywiscie jak najtanszych
pozdro
  
 
Cytat:
2004-01-21 23:40:30, disel pisze:
31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

a to tak napewno samo od siebie??



Nie zwrócileme uwagi, że jest wł ...a nie wy (jeśli masz na myśli pracujący silnik), to źle. Sprawdź ciagłośc tego przewodu jesli wydaje się dobry to trzeba wymienic czujniki. Pasuje każdy od c20ne, roznie sie tylko długościa kabli. Sam czujnik to kawał magnesu. Szukaj go ponizej termostatu w okolicy łaczenia bloku z miska olejową.Jest na jedna upierdliwą śrubke.
Wskazana uzywka...20 zl max


[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-01-22 01:02:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-01-22 08:34:45 ]
  
 
Cytat:
2004-01-22 01:01:45, PiotrS pisze:
Cytat:
2004-01-21 23:40:30, disel pisze:
31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

a to tak napewno samo od siebie??



Nie zwrócileme uwagi, że jest wł ...a nie wy (jeśli masz na myśli pracujący silnik), to źle. Sprawdź ciagłośc tego przewodu jesli wydaje się dobry to trzeba wymienic czujniki. Pasuje każdy od c20ne, roznie sie tylko długościa kabli. Sam czujnik to kawał magnesu. Szukaj go ponizej termostatu w okolicy łaczenia bloku z miska olejową.Jest na jedna upierdliwą śrubke.
Wskazana uzywka...20 zl max


[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-01-22 01:02:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-01-22 08:34:45 ]



te bledy byly w pamieci kontrolka juz nie swieci wiec raczej czujnika narazie nie bede kupowal jak nie bedzie uzywki
  
 
rozebralem kolo pasowe na alternatorze i okazalo sie ze nie bylo zalozonego klina!! wiec go nie blokowalo tylko kolo nie prznosilo obrotow na os
  
 
Cytat:
2004-01-22 09:52:20, disel pisze:
rozebralem kolo pasowe na alternatorze i okazalo sie ze nie bylo zalozonego klina!! wiec go nie blokowalo tylko kolo nie prznosilo obrotow na os



i dlatego pasek nie piszczał
  
 
juz jest dobrze dorobilem klin i wymienilem pasek bylem pozniej u znajomego mechaniora i powiedzila ze czasem przy skladaniu nie zaklada sie klina tylko dopierd.. sie na max
  
 
Witam

Na przyszłość łożyska alternatora 2 szt kosztują 8 zł wymienia się je w 1 godzinę i po krzyku a używany alternator ( przynajmniej w Gorzowie kosztuje 150 zł )

Pozdrawiam
Edmund Dantes