Temperatura silnika w E9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
ostatnio kilka razy jechałem swoja Corolką na trasie Łódź - Warszawa - Łódź i zauwazyłem że wskażnik temperatury wychyla sie tylko na 1/4 skali a na "ekonomizerze" pali sie prawie cały czas pomaranczowa lampka. Prędkośc była ok 100 - 110 km/h obroty w okolicach 2500 a 3000 w samochodzie jechały raz trzy osoby, raz cztery a kilka razy jechałem sam, wydaje mi sie że silnik nie nagrzewa sie do odpowiedniej temp, ale moge sie mylic, moze to przez temp otoczenia. Jaka proponujecie diagnoze????
  
 
U Romek dzięki za te post - ile można pisac na OT

Miałam podobne obiawy w swojej Corolli z tym że ekonomizer palił się na zielono czyli tak jak normalnie. Zapytałam na forum i Misiek trafnie zdiagnozował problem - padnięty termostat.
U mnie też wskazówka nie podnosiła sie do połowy - chyba że auto stało długo na wolnych obrotach. Silnik był niedogrzany i więcej paliła. Po wymianie termostatu problemy jak ręką odjął Teraz wskazówka po nagrzaniu jest prawie równo w połowie skali.
  
 
Cytat:
2005-11-15 20:32:13, madzia_83 pisze:
U Romek dzięki za te post - ile można pisac na OT Miałam podobne obiawy w swojej Corolli z tym że ekonomizer palił się na zielono czyli tak jak normalnie. Zapytałam na forum i Misiek trafnie zdiagnozował problem - padnięty termostat. U mnie też wskazówka nie podnosiła sie do połowy - chyba że auto stało długo na wolnych obrotach. Silnik był niedogrzany i więcej paliła. Po wymianie termostatu problemy jak ręką odjął Teraz wskazówka po nagrzaniu jest prawie równo w połowie skali.


Madzik a ile zapłaciłas za termostat, kupowałąs orginalny w Toyocie czy zamiennik??
  
 
Ja wymieniałem pod koniec 2001 r. - japoński (chyba TAMA) kupowany w JC kosztował wtedy 50zł-teraz jest pewnie podobnie. Wejdź sobie na stronę jednego ze sklepów internetowych i sprawdź. Przy okazji warto od razu wymienić płyn chłodzący. No i pamiętaj o właściwym umieszczeniu termostatu w obudowie-zdaje się że dzyndzelkiem do góry-dokładnie jest to opisane wksiążce Etzolda
  
 
No ja kupiłam oryginalny - 78 zł. Ważne aby miał dobrą temperaturę.
  
 
Tylko Verneta nie kupuj bo to termostat na 3 miesiące
  
 
Kupiłem dzis termostat Japoński w JC za 50zł, tylko nie wiem czy samemu go wymienić czy oddac do warsztatu( wołaja 50 - 60zł za wymiane a wolne terminy maja dopiero w przyszłym tygodniu a ja potrzebuje auto na niedziele) ciecz chłodzącą sam wymieniałem a w ksiązce "Etzolda" nie wydaje sie to zbyt skomplikowane. Czy ktoś z was sam wymieniał??
  
 
Zmieniaj sam !!! Panie potrafią to Ty nie dasz rady ??
Dwie śrubki odkręcasz i pyk zmienione
Tym bardziej, że masz książkę.


[ wiadomość edytowana przez: looqasch dnia 2005-11-16 19:06:47 ]
  
 
Cytat:
2005-11-16 19:04:38, looqasch pisze:
Zmieniaj sam !!! Panie potrafią to Ty nie dasz rady ?? Dwie śrubki odkręcasz i pyk zmienione Tym bardziej, że masz książkę. [ wiadomość edytowana przez: looqasch dnia 2005-11-16 19:06:47 ]


Ok według Twojej rady zmieniam sam, mam nadzieje że nie zajmie mi to całęj soboty bo zamierzam jeszcze zabezpieczyc spód samochodu o efektach moich zmagan poinformuje
  
 
Panie potrafią?? Chyba tylko Babcia Ewa
  
 
Cytat:
2005-11-16 21:43:36, madzia_83 pisze:
Panie potrafią?? Chyba tylko Babcia Ewa



Znam takie co potrafią
  
 
Cytat:
2005-11-17 00:41:20, looqasch pisze:
Znam takie co potrafią



Casanova
  
 
Mam jeszcze jedno małe pytanko w którym miejscu jest zawór spustowy cieczy w silniku 1,6 16V 4A FE??
  
 
Między filtrem oleju a czujnikiem ciśnienia oleju
  
 
Toz pod samym kolektorem . Zaopatrz sie w dobry klucz, ja taki mialem ale sruby i tak nie dalem rady odkrecic
  
 
Witam, wymieniłem termostat ale mam inny problem. Patrząc na silnik od przodu (przypominam silnik 1,6 16V 4 A FE) z prawej strony przy węzu który idzie dołu chłodnicy do silnika(termostatu) jest gniadko z wtyczką, i u mnie to gniadko jest czym zaslepione nieorginalnie a wtyczka "dynda" sobie luzno. Chciałem się spytac od czego jest ta wtyczka i gniadko (koloru brazowego) i jakie moga byc konsekwencje z jazdy z rozłaczonymi przewodami.Wstyd sie przyznac ale od chwili nabycia auta (czyli od lutego) tak mam i wczesniej nie zwracałem na to uwagi dopiero dzis przy wymianie termostatu.
  
 
Niewiele to pomoże ale u mnie w tych okolicach tez dydna sobie jedna wtyczka.. niebieska. Od nowości czyli od dawna
  
 
To pewnie wtyczka od czujnika temperatury cieczy dla ECU bo obok jest czujnik cisnienia oleju i temp.dla wzkaznika.