Na hamulec i nie krzyczeć...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poczytałem i o klockach i o tarczach i o niedomaganiach w WYSZUKIWARCE (sic). Wiem jakie tarcze i klocki sa optymalne - taki zdolny jestem !
Być może wnioski lub ich brak odzwierciedlają mój stan inteligencji ale pokusze się o pewne pytania bo gdzie jak nie tu.
Czy każda kluska b bez względu na model ma czujnik zużycia klocków hamulcowych alarmujący nas czerwonym światełkiem (od ręcznego)?
Czy dotyczy to tylko przodu czy także dupci?
Jeśli nie, lub są owe czujniki uszkodzone to w jaki sposób stwierdzić czy czas już na wymiane tarcz lub klocków?
W moim przypadku kierownica nie lata przy hamowaniu a klocki w widocznym zza felgi miejscu mają jeszcze po 5 mm na stronie. Ponieważ wybieram się na wakacje, to jakieby nie były chce dojechać w każdą stronę cały i z całą kluską.
  
 
Cytat:
Czy każda kluska b bez względu na model ma czujnik zużycia klocków hamulcowych alarmujący nas czerwonym światełkiem (od ręcznego)?



Nie kazda... moja na ten przyklad sprytnie komunikat na wyswietlaczu wypisuje Kontrolka od recznego mryga za to jak poziom plynu jest za niski.

5mm - szmelc - wymieniaj
  
 
Hej

Podejrzewam, że instalację czujników zużycia klocków posiada każda Omega B. Jedynie z tą róznicą jaką opisał DrA. Ja nie mam wyswietlacza kompa to mi mryga
Jednak do jej funkcjonowania potrzebne są specjalne klocki z „kabelkami” do wpięcia w odpowiednio przygotowane miejsce. Trzeba tu zaznaczyć, że są one odpowiednio droższe.
Co do stwierdzenia stanu zużycia klocków bez czujników to pozostaje tylko opcja organoleptyczna Ponadto w Twoim przypadku wymieniałbym je czym prędzej, bo dopuszczalna min grubość klocka przy silniku 4cyl wynosi 8mm. Przy okazji warto odnowić zaciski, co by się klocki nie blokowały w „sankach”. Potencjalnie grozi to zablokowaniem klocka, zjechaniem go do gołej blachy, a w konsekwencji załatwieniem na amen tarczy hamulcowej. Doświadczenie znane z autopsji
Jak wynika z opisu trzeba zakasać rękawy i do roboty.

Życzę powodzenia
  
 
swego czasu jak zmienialem w 2,0 to nie moglem dostac klockow z czujnikami, czujniki trzeba kupic oddzielnie. Koszt takiego czujnika to wydatek okolo 25zl szt
  
 
ostatnio wymieniałem szczęki ręcznego więc siłą rzeczy rozbierałęm hamulce tył i nic nie widziałem co przypominało by czujniki, nie ma ich z tyłu są natomiast z przodu, jak się odpowiednio wcześniej założy klocki nowe to czujniki stare mogą pasować,( omega b 2.5 v6), inne modele nie wiem jak mają
  
 
W omie A jest żółta kontrolka od zużycia klocków, która zapala sie i cały czas się pali.
  
 
Cytat:
2006-07-07 20:28:19, mayster pisze:
Hej Podejrzewam, że instalację czujników zużycia klocków posiada każda Omega B. Jedynie z tą róznicą jaką opisał DrA. Ja nie mam wyswietlacza kompa to mi mryga



Panowie, może mam gorszy dzień, dlatego chciałem się upewnić co do Waszych wyjaśnień w konfiguracji która mnie dotyczy (Oma'95 bez komputera):
- do sygnalizowania zużycia klocków na konsoli służy kontrolka zaciągnięcia ręcznego/poziomu płynu hamulcowego???
- to znaczyłoby że zaciągnięcie ręcznego i niskie ciśnienie płynu sygnalizuje ciągłe palenie się tej kontrolki (o ręcznym już się przekonałem)

Pytam bo właśnie zbieram się do wymiany klocków z przodu (nabyłem TEXTARy za 170zł/kpl. z wyprzedaży likwidowanego sklepu) i teraz właśnie doczytałem się na forum że mam jakieś czujniki do tych klocków z przodu A od jakiegoś już czasu zapala mi się sporadycznie ta kontrolka od ręcznego, od tak na moment i po po krótkim czasie gaśnie. Z tego co wydedukowałem zamoczenie kół może się z tym wiązać.
I nie wiem czy to któryś z tych czujników jest już lekko padnięty, czy też mam już problem z ciśnieniem płynu bo go nie wymieniałem od ściągnięcia Bestii, a poziom jest na minimum. Mechanik mówił, że jak się nic nie dzieje to nie zmieniać, a właśnie nie wiem czy się już coś zaczyna dziać.
  
 
Hej,
Nie jestem pewny, ale chyba wszystkie klocki ( przód ) do omy b są przystosowane do umieszczenia w nich czujników. Czujniki mozna kupic w www.opel-shop.pl od 19pln. Montuje się je w klocku hamulcowym, po jednym na klocek. Mozna oczywiscie załozyc stary o ile nie został przetarty ( jeśli zaświeci sie kontrolka lub komunikat na kompie to juz po czujniku ). Przełożenie starego jest kłopotliwe, sa delikatne i bardzo łatwo łamią się. Nie pomogę Ci, mi jak skończyły się klocki to wyświetlił się komunikat na komputerze, nic mi nie błyskało.

pozdr.
  
 
Robson75, napisałeś mi wszystko co się dowiedziałem przez wyszukiwarkę Zasadniecze pytanie pozostało tzn. która to kontrolka na konsoli jest kontrolką sygnalizującą zużycie klocków??
Ostatecznie będę miał możliwość sprawdzenia tego organoleptycznie przy wymianie klocków i czujników, aczkolwiek ciekawość już mnie męczy.
  
 
Apieczyk to nie jest az tak bardzo skomplikowane dowiedziec sie ktora to kontrolka... wystarczy rozłączyc wtyczke od czujnika... wtyczka ta znajduje sie na nadkolu, jak bedziesz miał trudności to po przewodzie dojdziesz...
  
 
U mnie jest instalacja, ale nie ma czujników na klockach (jak kupiłem auto to były założone klocki textara bez czujników) ani miejsca żeby je wpiąć. Instalacja kończy się na wtyczce na nadkolu.
Jeśli masz poziom płynu w zbiorniczku na min to go dolej, bo kontrolka oświeca się również jak jest mało płynu w zbiorniczku, a nie z powodu jego ciśnienia. Co do grubości klocka to te 5mm to jest grubość całego klocka czy samej okładziny? Jeśli jest to grubość samej okładziny to znaczy że jest go jeszcze prawie połowa i można śmiało jeszcze jeździć, jesli jest to grubość całego klocka to (tak jak już było napisane) natychmiast do wymiany.
  
 
Cytat:
która to kontrolka na konsoli jest kontrolką sygnalizującą zużycie klocków??

pomarańczowa, kółko w nawiasie (o)