Mniej biegów znaczy lepiej??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
taki artykuł znalazłem na rajdy.gery.pl. Ciekawe czy to zda egzamin w boju??


"Tytuł można zinterpetować różnie, jednak chodzi tutaj o liczbę biegów. Przyzwyczajeni jesteśmy, że auta sportowe mają zazwyczaj 6 przełożeń, a pamiętamy również rajdowe auta o skrzyniach 7-biegowych. Peugeot jednak już od jakiegoś czasu odstaje od tej reguły stosując w swoich autach 5-biegowe skrzynie. W 2004 roku w niektórych eliminacjach prawdopodobnie kierowcy Peugeotów 307 WRC będą mieli biegów tyle samo, co w Fiacie 126p - 4.

Już od dwóch lat w „dwieścieszóstkach” stosowano skrzynie pięciobiegowe, co tłumaczono tym, że dwulitrowy, turbodoładowany silnik ma na tyle odpowiednio rozłożonej mocy, że można zastosować dużo mocniejsze przełożenia. Nowy silnik oznaczony symbolem XU7, który stosowany będzie w 307 WRC będzie sobie mógł poradzić z jeszcze jednym przełożeniem mniej.

Michel Nandan, szef inżynierów „Auto jest planowane z pięciobiegową skrzynią. Skrzynia ta będzie bardzo podobna do tej, którą stosowaliśmy w 206. Zdecydowaliśmy się również, bo zezwalają na to przepisy, homologować inną skrzynię, która na prawdę ma jedynie 4 przełożenia. Podyktowane jest to tak dużą używalnością silnika. ”

Jeśli Peugeot zdecyduje się na zastosowanie nowej skrzyni, nastąpi to prawdopodobnie na rajdach asfaltowych jak np. Rajd Korsyki. "



[ wiadomość edytowana przez: tomy21 dnia 2004-01-19 13:52:33 ]
  
 
ciekawe kiedy zniżą się do poziomu 3 biegowej Warszawy, a następnie 2 biegowej motorynki, bądz komarka, chyba że wogóle wyeliminuja coś takiego jak biegi i zrobą coś takiego ze będzie jeden do przodu i eden do tyłu
  
 
Cytat:
2004-01-19 19:04:37, Gadzio pisze:
ciekawe kiedy zniżą się do poziomu 3 biegowej Warszawy, a następnie 2 biegowej motorynki, bądz komarka, chyba że wogóle wyeliminuja coś takiego jak biegi i zrobą coś takiego ze będzie jeden do przodu i eden do tyłu



niedługo w rajdach będą jeździć same automaty żeby kierowca się nie zmęczył

a tak poważnie to ciekawe jak się będą sprawować "czwórki" znając Peugeota to na pewno coś kombinują żeby powtórzyć wyniki z sezonu 2002
  
 
w sumie to i tak na rajdach dobiera sie skrzynke do specyfikacji danego odcinka lub rajdu wiec chyba faktycznie 4 wsytarcza a lzejsza
  
 
MNie to jednak troche zastanawia bo jak wiadomo escort cosworth mial 7 biegow to jednoczesnie mial duzo wiecej mozliwosci doboru przelozen do danego rajdu a w 4 biegowej skrzyni nie za bardzo da sie co pokombinowac
  
 
No tak, ale trudno tutaj mowic, ze 4 biegowa skrzynia jest gorsza od 7 biegowej. W Peugeocie tą skrzynię zaprojektowali najlepsi fachowcy a nie przedszkolaki. Na mysli mają zapewne jaknajlepsze osiągi 307 i wybieraja tutaj najlepsze rozwiazanie. Gdyby lepsza okazala sie siódemka na pewno by ja zamienili, ale widać 4 biegi to rewolucja
  
 
no wlasnie co tu gdybac kuba ma racje
  
 
cały ten 307 wrc jest jak dla nie porażką peugeota zrobić rajdówkę z cabrioletu (chyba ż sie mylęto mnie poprawcie) i jeszcze kombinowanie ze skrzynia. Fakt tam pracują fachowcy ale wg mnie powinni zostawić 206 wrc wcale to auto nie było złe a wrżcz przeciwnie.
  
 
ale 307 ma tez sluzyc promocji auta dla normalnych zjadaczy chleba
  
 
Tak jak Rysiu mówi, zespoly fabryczne mają za zadanie promować nowe modele aut poprzez właśnie robienie z nich rajdówek. I dla tego wlasnie cabrio jest a nie zwykle 307. Gdyby im nie chodzilo o pokazanie nowych aut, do dzisiaj jezdzily by pewnie 205 (np. wrc) a konkurencja miala by udoskonalone lancie delta i audi quattro.
  
 
Cytat:
2004-01-21 10:08:28, tomy21 pisze:
cały ten 307 wrc jest jak dla nie porażką peugeota zrobić rajdówkę z cabrioletu (chyba ż sie mylęto mnie poprawcie) i jeszcze kombinowanie ze skrzynia. Fakt tam pracują fachowcy ale wg mnie powinni zostawić 206 wrc wcale to auto nie było złe a wrżcz przeciwnie.



czy wtopili to sie dopiero okaże. 206WRC jak powstawała też miała coś wspólnego z modelu cabrio, ale nie pamiętam jak to dokładnie było. Poza tym 206WRC przestał być konkurencyjny do XsaryWRC, ImprezyWRC i najszybszego w tej chwili FocusaWRC. Tak więc Peugeot kombinuje jak znowu być najlepszym . Ja jestem ciekaw jak sobie poradzi w tym sezonie Mitsubishi z nowym modelem Lancera, w końcu robił go inżynier który pracował przy 206WRC
  
 
jesli chodzi o estetyke to dla mnie 307 cabrio jest nieporozumienim !!! ma calkowicie zaburzone proporcje wyglada conajmniej jakos dziwnie w przeciwienstwie do 307 zwykl;ego z ktorego gdybyzrobili wrc byl by ladniejszy od 206 . co do techniczne j strony to wszytko jak zwykle wyjdzie na trasach
  
 
skad wiesz budzak czy "zwykly" 307 wrc bylby ladniejszy ? widziales ?
  
 
wyobrazam sobie i iiiiiii widze o widzisz???
  
 
boże jakie wy macie problemy, przecież i tak nie bedziecie jeździć tymi autami, nikt nie każe wam sie na nie patrzeć, po za tym skrzynia 4 to może sensowne rozwiazanie, za dużo kasy idzie w te auta zeby eksperymentować bezpodstawnie.
  
 
no straszne ale peugeot ma pewnie wieksze ...jak tu wygrac mistrzostwo swiata???????????
  
 
Cytat:
2004-01-21 23:10:22, Gadzio pisze:
boże jakie wy macie problemy, przecież i tak nie bedziecie jeździć tymi autami, nikt nie każe wam sie na nie patrzeć, po za tym skrzynia 4 to może sensowne rozwiazanie, za dużo kasy idzie w te auta zeby eksperymentować bezpodstawnie.



gadzio masz racje że pakują w to kupe kasy ale jeżeli ma skrzynia 4 biegi to są 2 wyjścia :1. będzia miała długie przełożenia, 2. będzie krótka i miała małą V-max a to się nadaje tylko na cholernie kręte i korótkie OS-y> Pożyjemy zobaczymy co z tego będzie.
  
 
nie zapominajcie że samochodach WRC jest stosowana kosmiczna technologia. To jakie taka skrzynia biegów ma przełożenia w zwykłej rajdówce a w samochodzie WRC to zupełnie inna historia.
  
 
no i na shakedownie 307 ze skrzynia "4" najszybsze
  
 
Cytat:
2004-01-23 00:16:32, speed555 pisze:
no i na shakedownie 307 ze skrzynia "4" najszybsze



na pewno ta skrzynia to była 4 a nie 5??