znalazlem cos ciekawego - szkoda ze do 1.8 nie mam nic takiego
NISSAN SUNNY 1.6 l od 81-91SILNIK: benzynowy Pojemnosc: 1597 cm3 a Srednica cylindra x skok tloka: 76 x 88 mm Moc maksymalna: 54 kW / 73 KM - przy obrotach: 5000 obr/min Moment maksymalny: 129 Nm - przy obrotach: 2800 obr/min Stopien sprezania: 9,4 Cisnienie sprezania: 1,34 MPa (min 1,0

CYLINDRY (wymiary w mm) Srednica cylindra - nominalna: 76,00-76,05 - naprawcza: + 0,02/ 0,25/ 0,50 Owalnosc i stozkowosc: 0,02 Wysokosc kadluba: 214,15-214,25 Srednica tloka - nominalna: 75,967-76,017 - nadwymiarowa: + 0,02/ 0,25/ 0,50 - miejsce pomiaru: 90o do osi sworznia, 12,3 od dolnej krawedzi Luz tlok-cylinder: 0,023-0,043 Luz pierscieni tlokowych w rowkach: - górny: 0,040-0,073 (dop. 0,2) - srodkowy: 0,030-0,063 (dop. 0,2) - dolny: 0,065-0,140 (dop. 0,2) Montaz pierscieni tlokowych: do góry litera „R” (stara wersja) lub litera „N” (nowa wersja) Luz zamka pierscieni tlokowych: - górny: 0,14-0,26 (z litera „R”

, 0,20-0,30 (z litera „N”

- srodkowy: 0,28-0,37 (z litera „R”

, 0,15-0,25 (z litera „N”

- dolny: 0,20-0,60, dop. 1,0 (dla wszystkich) Luz sworznia w tloku: 0,008-0,012 Luz sworznia w glówce korbowodu: wcisk 0,017-0,038 glówka podgrzana do 60°C, wcisk sila 0,5-1,5 tony Luz osiowy stopy korbowodu: 0,10-0,37 (dop. 0,50) WAL KORBOWY (wymiary w mm) Srednica czopów glównych - nominalna: 49,940-49,964 - podwymiarowa: 0,25/ 0,50/ 0,75 Luz czop glówny-panewka: 0,031-0,056 (dop. 0,10) Srednica czopów korbowych - nominalna: 39,961-39,974 - podwymiarowa: 0,25/ 0,50/ 0,75 Luz czop korbowy-panewka: 0,010-0,044 (dop. 0,12) Luz osiowy walu korbowego: 0,050-0,165 (dop. 0,30) Walek posredni, luz lozysk: 0,020-0,098 (dop. 0,15) GLOWICA (wymiary w mm) Wysokosc glowicy: 120,1 (min. 119,9) jezeli szlifuje sie glowice max. 0,2, to nie mozna juz szlifowac kadluba Dopuszczalna nieplaskosc: 0,05 (max. 0,10) Gniazda zaworów ssacego wydechowego - pochylenie przylgni: 60o15’-60°45’ 45o15’-45°45’ - korekcja (od osi): 45° 45° - szerokosc przylgni, max.: 1,5 0,9 Prowadnice zaworów ssacego i wydechowego - nadwymiar prowadnicy: 12,256-12,274 - srednica gniazda: 12,200-12,211 - wcisk w glowice: 0,045-0,074 (glowica 150°C) - wystawanie z glowicy do góry: 14,7-15,3 Srednica trzonka zaworu: ssacego wydechowego 6,970-6,985 6,945-6,960 Luz zawór-prowadnica: 0,02-0,05 0,045-0,075 - dopuszczalny: 0,1 0,1 - mierzony czujnikiem przy koncu trzonka: 0,2 Dlugosc zaworu: 119,4-119,8 119,65-120,65 - dop. szlifowanie konca trzonka: 0,2 Grzybek zaworu, srednica: 37,0 31,0 - grubosc krawedzi: min. 0,5 min. 0,5 Sprezyna zaworu - wysokosc bez obciazenia: 46,70 - wysokosc pod obciazeniem: 39,20 mm/23,43 kG ROZRZAD (wymiary w mm) Luz zaworów, zawory ssace i wydechowe - silnik zimny: 0,22 - silnik goracy (temp. plynu 80-90°C): 0,28 - sposób regulacji: sruba w dzwigni zaworu Srednica wewn. tulejek walka rozrzadu: 42,000-42,025 Luz tulejka-czop walka rozrzadu - nr 1, 3 i 5: 0,035-0,076 (dop. 0,15) - nr 2 i 4: 0,078-0,119 (dop. 0,20) Luz osiowy walka rozrzadu: 0,15-0,29 (dop. 0,40) Wznios krzywki - zawory ssace: 35,71-35,96 (min. 35,51) - zawory wydechowe: 35,43-35,68 (min. 35,23) Otwieranie zaworu ssacego: 5° przed ZZ Rodzaj napedu rozrzadu: pasek zebaty z napinaczem autom. - typ: 106x1010x19 (np. 5067 Gates) - wymiana: co 90 000 km Ustawienie rozrzadu (rys): 1 - znaki ustawcze walka rozrzadu 2 - oznaczenie dodatkowe 3 - znaki ustawcze walu korbowego SMAROWANIE Cisnienie oleju (temp. oleju 80°C) - przy 1050 obr/min: 0,2 MPa - przy 1700 obr/min: 0,30 MPa - przy 5150 obr/min: 0,40 MPa Pompa oleju - luz miedzyzebny: do 0,12 mm - luz kolo zebate-obud.: 0,15-0,21mm - luz kolo zebate-pokrywa: 0,05-0,12 Filtr oleju, typ: Sedziszów PP-4.7.10, FRAM PH2985, Filtron OP581 CHLODZENIE Termostat: - poczatek otwarcia: 82o C - pelne otwarcie: 95o C - skok zaworu: 8,0 mm Cisnienie otwarcia korka wlewu: 90 kPa (0,9 bar) Spuszczanie plynu: korek spustu w chlodnicy po lewej stronie, otwarty zawór nagrzewnicy na tablicy rozdzielczej Odpowietrzanie: podczas pracy silnika ZASILANIE Uklad wtryskowy centralny SPI Katalizator bez sondy lambda Cisnienie paliwa, bieg jalowy: 0,10 MPa Rezystancja czujnika temperatury plynu - przy 20°C: 2,3-2,7 k? - przy 50°C: 770-870 ? - przy 80°C: 300-330 ? Rezystancja regulatora powietrza - miedzy lewym i srodkowym stykiem: 9,5-10,5 ? - miedzy srodkowym i prawym stykiem: 8,5-9,5 ? Wylacznik przepustnicy, obroty wylaczenia: 1050±150 (skrzynia manualna), 1150±150 obr/min (automatyczna) Zawartosc CO, przed katalizatorem: 1,0-2,0 % - za katalizatorem: max 0,5% Obroty biegu jalowego, regulowane - skrzynia biegów mechaniczna: 800±100 obr/min - skrzynia biegów automatyczna: 900±100 obr/min - do pomiaru odlaczyc zlacze wylacznika przepustnicy Filtr paliwa, typ: Filtron PP 903, Sedziszów FPW-01 - okres wymiany: co 20 000 km Filtr powietrza, typ: Filtron AR 239, Sedziszów WA10-105 - okres wymiany: co 20 000 km ZAPLON Rodzaj: elektroniczny sterowany parametrami silnika Kolejnosc zaplonu: 1 - 3 - 4 - 2 (nr. 1 od napedu rozrzadu) Wyprzedzenie zaplonu, na biegu jal.: 7±5° - odlaczone zlacze wylacznika przepustnicy: 7° - miejsce odczytu: przy kole pasowym Rozdzielacz zaplonu: D4P83-03C Cewka zaplonowa -rezystancja uzwojenia pierw.: 0,8-1,0 W -rezystancja uzwojenia wtórn.: 7,6-11,4 kW Swiece zaplonowe, typ: NGK BPR5ES-11, Bosch WR8DCX -odstep elektrod: 1,1 mm -wymiana: co 20 000 km SPRZEGLO Typ: C190S Srednica tarczy zewn./wewn.: 190/ 132 mm Grubosc okladzin: 3,5 mm (min. 0,3 do glówek nitów) Bicie boczne tarczy: max. 1,0 mm w odleglosci 76 mm od osi Ustawienie pedalu od podlogi: 162-172 mm (regul.) - skok jalowy: 12,5-17,5 mm Sok jalowy dzwigni sprzegla: 2,5-3,5 mm - miejsce regulacji: nakretka na koncówce linki przy sprzegle SKRZYNIA BIEGÓW Typ: mechaniczna 5-bieg. RS5F31A Poziom oleju: do dolnej krawedzi otworu korka wlewu w sciance od przodu (gwint korków uszczelniany masa) Typ: automatyczna RN3F01A Poziom oleju: w zakresie oznaczenia „Hot”, kiedy silnik pracuje na biegu jalowym nagrzany po 5 min. jezdzie z przelaczaniem biegów (temp. oleju w skrzynce 50-80°C) lub miedzy „Hot” i „Cold”, kiedy skrzynia zimna (temp. oleju do 50°C) Dolewanie: przez rurke wskaznika GEOMETRIA KÓL Warunki pomiaru: samochód gotowy do drogi z pelnym zbior. Zbieznosc kól przednich: -0,5...+1,5 mm - sposób regulacji: przy koncówce drazka kierowniczego Pochylenie kól przednich: -50’...+40’ - sposób regulacji: górna sruba polaczenia zwrotnicy z kolumna Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: 35’...2°05’ (nieregul.) Pochylenie sworznia zwrotnicy: 13°05’...14°35’ (nieregul.) Katy skretu kól, wewnetrznego: 39°30’...42°30’ - zewnetrznego: 34° Rozbieznosc kól tylnych: 0-4 mm - sposób regulacji: sruba mimosrodowa mocowania wahacza tylnego (zielonego) do podwozia, z podzialka Pochylenie kola tylnego: -1°45...-15’ (nieregul.) HAMULCE Hamulce przednie, typ: tarczowe, CL18B Tarcza hamulcowa, srednica zewn.: 240 mm - grubosc min. dopuszczalna: 10 mm Dop. bicie tarczy: 0,12 mm (przy krawedzi) Grubosc okladzin ciernych: min. 2,0 mm Hamulce tylne, typ: bebnowe, LT-18A Beben hamulcowy, srednica nom.: 180,0 mm - srednica dopuszczalna: 181,0 mm Wymiary okladzin ciernych: 172,8 x 35,0 x 4,0 mm - dop. grubosc okladziny: 1,5 mm Korektor hamowania: przy pompie hamulcowej Regulacja hamulca awaryjnego: sruba reg. przy dzwigni recznej Skok jalowy pedalu: 1-3 mm (reg. wlacznikiem swiatla STOP) Min. suma sil ham. hamulec roboczy/awaryjny: 736 / 325 kG Masa, d.m.c.: 1415 kg KOLA I OGUMIENIE Obrecze kól: 5J x 13 Ogumienie: 155 R 13 S lub 175/70 R 13 82 S Cisnienie w oponach, przód/tyl: 0,21 / 0,21 MPa (155R13) 0,20 / 0,20 MPa (175/70R13) WYPOSAZENIE ELEKTRYCZNE Akumulator: 12 V, 60 Ah (np. Centra Plus 050 422) Alternator, typ: Hitachi LR 160-715 lub Mitsubishi A5T41592 - prad maksymalny; 60 A - poczatek ladowania: 950 1100 obr/min - prad przy 13,5V (Hitachi) lub 14V (Mitsubishi) i obrotach silnika 1300 obr/min: > 17 A > 16 A 2500 obr/min: > 48 A > 50 A 5000 obr/min: > 57 A > 60 A- dlugosc szczotek: min. 7,0 mm min 8,0 mm Regulator napiecia: elektroniczny, wbudowany - napiecie regulowane: 14,1-14,7 V Pasek klinowy, typ: 4PK988 (np. Gates 48364) - naciag: ugiecie 9-11 mm (max. 13,5 mm) Rozrusznik, typ: Hitachi lub Mitsubishi - skrzynia mech.: S114-316, S114-440 (lub Mitsubishi M2T53881) - skrzynia aut.: S114-317A, S114-345A (lub Mitsubishi M3T26685) Próba b.jalowego: 60 A / 11,5 V - obroty: 7000 (S114-316), 3900 (S114-440), 2350 (S114-317A), 2000 (S114-345A), 2900 (Mitsubishi)Reflektory: - ustawienie swiatel mijania: 10 cm / 10 m kolektor dolotowy ‰ ƒ † ˆ ‡ … ‚ „ Š kolektor wylotowy MOMENTY DOKRECANIA Glowica, sruby posmarowane olejem (kolejnosc, rys.) 1. faza: 30 Nm 2. faza: 70 Nm 3. faza: wszystkie sruby calkowicie poluzowac 4. faza: 30 Nm 5. faza: wszystkie sruby 70-75 Nm lub sruby 95 mm (1,3,6,8,9) o kat 45-50°, sruby 80 mm (2,4,5,10) o kat 40-45°, sruba 110 mm (7) o kat 55-60° Kolo zebate walka rozrzadu: 9-12 Nm Kolo pasowe walu korbowego: 108-127 Nm Pokrywa stopy korbowodu: 31-37 Nm Pokrywa czopa glównego: 49-59 Nm Kolo zamachowe: 78-88 Nm Nakretka czopa piasty - kolo przednie: 200-280 Nm (luz osiowy lozyska kola 0,05mm) - kolo tylne: 190-260 Nm ROZMIESZCZENIE NUMERÓW Numer nadwozia: na pasie podokiennym Numer silnika: przy obudowie sprzegla pod kolektorem wyl. POJEMNOSCI Zbiornik paliwa, ilosc: 50 dm3 , benzyna bezol. LO min 91 Miska olejowa silnika, ilosc: 3,2 dm3 (z wymiana filtra) - rodzaj oleju: SF lub SG wg API, SAE 15W40 - okres wymiany: 10 000 km Skrzynia biegów, ilosc: 2,7 dm3 (5-bieg.) - rodzaj oleju: GL-5 wg API, SAE 80W-90 - okres wymiany: 40 000 km* Skrzynia biegów autom., ilosc: 6,3 dm3 - rodzaj oleju: ATF Dexron II - okres wymiany: 40 000 km* Uklad chlodzenia, ilosc: 4,3 dm3 (chlodnica aluminiowa), 4,9 dm3 (chlodnica miedziana) - okres wymiany: co 40 000 km Uklad wspomagania kierownicy, ilosc: 0,9 dm3 * Tylko przy eksploatacji w trudnych warunkach (np. krótkie odcinki jazdy)
[ wiadomość edytowana przez: Sruba dnia 2004-01-21 19:00:29 ]