MotoNews.pl
5 Strzały w tłumik (21786/0) - PT
  

Strzały w tłumik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Ostatnio mam dość ciekawy efekt strzelania w tłumik przy odjęciu gazu. Czym to jest spowodowane ?? Sam ustawił mi sie zapłon ?? Czy to dobrze czy to źle
  
 
Ja dośc długo pracowałem nad takim efektem. Spowodowane jest to ustawieniami gaźnika jak i zapłonu. Zapłon jest wyprzedony troszeczke wiecej niż seria, czyli tak około 13*. Gaźnik natomiast jest dobrze wyregulowany. Teraz jeszcze pusty tłumiczek i widownia gwarantowana.
  
 
no właśnie,odpowiada za to dokładnie zapłon i gaźnik
z tym że u mnie strzelał troche wcześniej ale na opóźnionym,a nie wyprzedzonym :|
teraz zapłon mam 10 stopni i gaźniczek 2 obroty wykręcona śrubka i niestety nie strzela w ogóle
na 1.5 obrotu jeszcze trochę strzelał ale na 2 i więcej już w ogóle
Wyprzedzić delikatnie zapłon ???
Pozdrawiam
  
 
Podstawowa sprawa to to, że gaźnika nie reguluje sie na zasadzie ilości obrotów śrubką!!!!!! Na regulacje wpływa wszystko!! Kultura pracy, obroty biegu jałowego, spalanie,brak dławienia sie przy gwałtownym dodaniu gazu!! Dopiero wtedy jeśli wszystko jest OK mozesz powiedzieć że masz dobrze wyregulowany gaźnik!! Szczeżemówiąc wcalesie nie dziwię ludzikom którzy mówią, że ich autko pali jak smok skoro mieszanka jest ustawiona na widzi mi sie !! GoLaF125- Ustaw gaźnik na 13 a zobaczysz, no i nie zapomnij o dobraj regulacji gaźnika. Jeśli nie potrafisz to pozwól zrobić to komuś kto sie na tym zna!!
  
 
witam to wina zaplonu jest za bardzo opuzniony i mieszanka paliwa ma zamalo powietrza mialem to samo a ze ci sie sam przestawia to znaczy ze czeka cie zmiana lancuszka rozadu jest poprostu luznynarazie mozna jezdzic do czasu jak nie bedzie sie zaplon tak przestawial ze nie bedziesz w stanie odpalic auta pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-07-28 09:39:49, simon_pg pisze:
Ja dośc długo pracowałem nad takim efektem. Spowodowane jest to ustawieniami gaźnika jak i zapłonu. Zapłon jest wyprzedony troszeczke wiecej niż seria, czyli tak około 13*. Gaźnik natomiast jest dobrze wyregulowany. Teraz jeszcze pusty tłumiczek i widownia gwarantowana.

wg mnie, takie strzelanie następuje jak zapłon jest własnie opóźniony , bo wtedy się nie dopala paliwo.. no i regulacja gaźnika też /czy jest nadmiar paliwa/
  
 
A Wy jak mniej więcej macie ustawione gaźniczki ?
ile obrotów mniej więcej wykręcacie ?
chcicałem powiedzieć że u mnie strzela na uboższej mieszance a nie na bogatszej !!! (gaźnik seryjny, dysza 117 paliwa rurka F101) na dyszy 115 było to samo...
tzn jak odkęciłem troche śrubke składu mieszanki,to strzelał,ale chodził nierówno,a w momencie jak wzbogaciłem wykręcając np. 2 i wiecej obrotów to nie strzelał...
i to nie tylko u mnie tak sie dzieje...
pozdrawiam
  
 
Takie strzelanie następuje przy opuźnionym zapłonie kiedy to niedopalona do końca benzyna jest wypychana z cylindra i trafia do gorącego tłumika gdzie się spala z wielkim hukiem
  
 
Cytat:
2003-07-28 15:06:52, GoLaF125 pisze:
A Wy jak mniej więcej macie ustawione gaźniczki ?
ile obrotów mniej więcej wykręcacie ?


paliwo: 125
powietrze: 180
rozpylacz: 4,5mm
gardziel: 23,5mm
wkręt b. jałowego: 3,5 obrotu

Cytat:
chcicałem powiedzieć że u mnie strzela na uboższej mieszance a nie na bogatszej !!!


czyli tak jak powinno być.. na bogatszej takie strzelanie nie występuje (chyba że przy bardzo wysokich obrotach)
  
 
A ja sie spotkałem z dwiema opiniami na ten temat :
- jedna że właśnie na opóźnionym
- druga że na wyprzedzonym

i tak naprawdę sam już niewiem co mam myśleć
prosze o pomoc
  
 
Dzięki Ci wielkie schwepes...
a powiedz mi czy przy dyszy paliwa 125 nie osadza Ci sie syf na głowicy ?
jakie jest spalanie na dyszy 120 i 125 mniej więcej oraz skąd wziąłęś dysze powietrza 180 ??
3.5 obrotu to miałeś na myśli wkręt regulacji składu mieszanki ?
czy też dyszę wolnych obrotów ? (ja są zawsze dokręcam prawie do oporu i autko chodzi) a czy to także m jakieś znaczenie ?
Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  
 
zawsze się coś osadza, ale ja jeżdżę na 98 i z niej jest podobno mniejszy nagar.. po zdjęciu gowica była lekko osmolona, ale praktycznie nie dało się stwierdzic grubosci nagaru

gaźnik jest przygotowany przez Mazika i dysze też są od niego...

pali 10/100 po mieście przy normalnej jeździe (wyczynowa rurka emulsyjna)..
  
 
Ja mówię jak ja mam ustawiony gaźnik i zapłon!!! U mnie strzela po ujęciu gazu jak wściekły!!
  
 
Jeszcze raz dzięks SCHWEPES...
Simon,to ja już niewiem...
pokombinuje z tym zapłonem ustawie na 8 a potem na 13 stopni i zobaczymy co będzie...
ewentualnei założe dysze 120 i sie zobaczy
wiem tylko tyle że kumpel ma ELXa z 99 roku zapłon nie ruszany a gaźnik ma 120/190 albo 125/190 i jemu strzela jak cholera
Pozdrowka

p.s SIMON jaką masz rurkę emulsyjną i dysze paliwa ???

[ wiadomość edytowana przez: GoLaF125 dnia 2003-07-28 15:36:49 ]
  
 
Dysza powietrza standard natomiast paliwowa 117. Nie polecam wrzucać jednak tak dużych dysz do nie "tuningowanych" silników!! Po cholerę!! Jeśli jedynym efektem ma być strzelanie to kup sobie pistolet na kapiszony!! Autko ma jeździć i przy okazji jeśli będzie strzelać to fajnie, jeśli jednak nie to sie przecież nie powieszę!! Czy Wam sie naprawdę nudzi?? Wyregulujcie tak abyście mogli sie pościgać a nie żeby od byle jeżdzącego trupa dostać w dupę!! Zabawa nie na tym polega!! No ale skoro nie szkoda wam kasy na paliwo (dysza 120 i większe) tylko po to by strzelał to sie nie znamy!! To jest najnormalniejszy szpan!! Naucz sie lepiej dobrze jeździć i pakaż jak jeździsz a nie jak strzelasz!!!!! Przepraszam jeśli kogoś obraziłem ale zaczynają męczyć mnie pytania dotyczące "strzelania".
  
 
Strzelanie to wina zapłonu, a zapłon przestawiał się dzięki luźnemu łańcuszkowi Teraz po zmianie łańcuszka jest troszczke lepiej aczkolwiek 385 też wpływa na pracę silnika!!
P.S. Wstawiłem tłumik który kupiłem od Nevady555. Poprostu kosmos. Wszyscy oglądają się na ulicy!! Ciekawe jak długo pojeżdz ę bez czepienia się niebieskich
  
 
Przecież strzelanie z tłumika występuje tak jak koledzy napisali przy źle ustawionym zapłonie, więc po co dążyć do tego , aby autko gorzej się zbierało?
W silniku Gtx-a który jakis czas temu miałem praktycznie ani razu nie miałem strzału z tłumika
  
 
Po zamianie katalizatora na teklę po odjęciu gazu czasami mi strzela, zapłon elx a gażnik poustawiany na cycuś-glancuś.
  
 
Witam. U mnie zaczęło strzelać po zmianie ze zwykłego tłumika na sportowy, a to dlatego że jest większy wylot i przy zdejmowaniu nogi z gazu do tłumika trafia niedopalone paliwo i miesza sie z powierzem które dostaje sie z zewnątrz(a większy wylot sprzyja temu) również zbyt bogata mieszanka, opóżniony zapłon i nieodpowiednie albo stare świece powodują niedopalanie paliwa i wyrzucanie go do tłumika. Ale jak kiedyś poluzował mi sie gażnik i dostawało sie fałszywe powietrze to też walił mi jak wściekły.
  
 
U mnie w BISIE jak mu odejmuje gazu to sobie tak delikatnie "grucha" ale jak mu przyredukuje to jak pier.... (strzeli ) to ogien idzie na 40 cm) efekt taki jak strzelanie z kluczyka)