MotoNews.pl
  

Cos dziwnego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prosze o opis jak pada spnda lambda. Dzis po poszukiwaniach nosiłem sie z zamiarem zamówienia sondy czy czujnika ubogiej mieszanki w sklepie za jedyne 1500 zł i odziwo zgasła kontrolka niesprawności pare razy gasiłem silnik i wszystko gra w najlepszym porządku Czy to może być chwilowe
Nie znam się na silnikach benzynowych dotąd miałem toyoty ale diesle. Proszę o wypowiedzi czy jednak rezerwować kase na sonde
  
 
Najlepiej podjechac do elektryka albo gazownika i poprosic o pomiar napiecia na sondzie.Gazownicy powinni sie lepiej z tym wyrobic poniewaz uzywaja przyzadow do sprawdzania zuzycia sondy.Jezeli masz miernik i potrafisz nim dzialac to sam to sprawdzisz.
  
 
dokladnie jesli masz miernik eleltryczny pradu stalego to nic prostszego jak samemu sprawdzic!! Minus na silnik plus musisz wiac albo w kostke jesli takowa masz albo bezposrednio w kabel tyle ze tu moze pojawic sie problem jesli masz kilka kabli. W kazdym razie jesli sonda jest sprawna napiecie powinno wachac sie od -1V do 1V w zaleznosci od obrotów na biegu jalowym zblizone zdaje sie do 1 V lub -1V. Jesli mimo zmiany obrotow napiecie jest stale tzn ze sonda jest padnieta. No i taki typowy juz objaw padniecia sondy to niestabilnosc obrotow na biegu jalowym tzn jak ci wskazowka wacha sie w granicach milimetra dwoch na biegu jalowym masz duze szanse ze to wlasnie sonda powodzenia i pozdrawiam
  
 
Fakt, ale sonda może być n tyle perfidna ze na biegu jałowym podaje prawidłowe parametry, natomiast na innych obrotach może głupieć. Jeżeli chodzi o wymiane sondy to poszukaj na forum było sporo na ten temat pisane, znajdziesz pewnie nawet typ sondy.