Spalanie 11 l. lpg i 3 l. pb na 100 km (dojazd 10 km do prac

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam 2,0 cd do pracy dojeźdżam 10 km dziennie po 1 km jazdy przełaczam na gaz bo z dmuchawy ciepławe powietrze leci czyli na 10 km 1 km przejeźdam na pb a 9 na lpg = zbiornik 33 l LPG wystarcza mi na 300 km ale 9 l. pb. muszę do tego zatankować !!! czy to normalne ? wiem,że na zimnym silniku więcej spala benzyny ale żeby aż tyle ? na stacji tankuję gaz za 50 zł (33 l ) i benzynę za ok. 30 zł !!! NIE TAK MIAŁO BYĆ !!! PORADŹCIE COŚ PROSZĘ .......
  
 
Po prostu przełączaj wcześniej na gazik...
  
 
DŻIZZZUSSSSSS......
Tyle razy mówiłem - przełączać na gasss zaraz po odpaleniu.
Ja pół roku temu zalałem za 50 zł. Pb i do tej pory jeszcze się rezerwa nie zaświeciła
Oszczędność jest taka ,że nawet przy wcześniejszej regeneracji parownika wychodzi się parę stówek do przodu....
  
 
WItam!

U mnie to samo - zbiornik LPG w kole zapasowym wystarcza na 300 km jazdy po mieście a spalanie Pb było wyjątkowo duże! Nawet przy praktycznie natychmiastowym przełączaniu na gaz.

Dziś wymieniłem sondę lambda (była czarna jak smoła), więc mam nadzieję że teraz się unormuje.

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Cytat:
2004-02-07 17:39:44, -JACO- pisze:
DŻIZZZUSSSSSS......
Tyle razy mówiłem - przełączać na gasss zaraz po odpaleniu.
Ja pół roku temu zalałem za 50 zł. Pb i do tej pory jeszcze się rezerwa nie zaświeciła
Oszczędność jest taka ,że nawet przy wcześniejszej regeneracji parownika wychodzi się parę stówek do przodu....


Jako przy przełanczaniu na gass dopiero po nagrzaniu parownika, to nie tylko dbałość o membrany. Nie chcę krakać ale skoro traktujesz silnik jak w cytacie to za niedługo WTRYSKIWACZE ULEGNĄ U CIEBIE ZAPIECZENIU I KOSZT ICH WYMIANY PRZEWYŻSZY KOSZT ZAŁOŻENIA INSTALACJI GASSOWEJ. Benzyne po 0,5 roku na twoim miejscu spóściłbym i naleł nowej bo to co masz teraz w baku to nie jest benzyna tylko zwietrzały syf pozbawiony elementów lotnych, które decydują że syf dolewany do pb dla zwiększenia jej ilości stale się bęnzyną lecz te szlachetne - drogie elementy szybko parują i zostaje syf zapychajacy pompę paliwową i wszystko co jest na drodze paliwa.
  
 
Cytat:
2004-02-07 17:58:17, wrolo pisze:
WItam!

U mnie to samo - zbiornik LPG w kole zapasowym wystarcza na 300 km jazdy po mieście a spalanie Pb było wyjątkowo duże! Nawet przy praktycznie natychmiastowym przełączaniu na gaz.

Dziś wymieniłem sondę lambda (była czarna jak smoła), więc mam nadzieję że teraz się unormuje.

Pozdr.,
Wrolo



WROLO - sonda lambda zaczyna pracować dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury roboczej gdy silnik jest zimny to benzyna jest lana bez poleceń sondy dlatego tak dużo mam pali na zimnym silniku i bedzie tyle palił. Częściowym rozwiązaniej jest rzeczywiście to co proponuje JACO czyli szybciej przełączać na gass , ale tu też nie można przesadzać jak on - TRZEBA ZNALEŚĆ "ZŁOTY ŚRODEK".
  
 
A nie poszedł Ci emulator wtryskiwaczy benzynowych? I podczas jazdy na gazie któryś wtryskiwacz wali paliwo do komory spalania?

POZDRO.
  
 
Cytat:
wrolo pisze:
Dziś wymieniłem sondę lambda (była czarna jak smoła), więc mam nadzieję że teraz się unormuje.



Jeśli s.Lambda była czarna jak smoła, to znaczy, że masz "przewzbogaconą" mieszankę. Na benzynie to można by było liczyć na "unormowanie" - jesli masz inst.gaz. I-ej lub II-ej generacji, to nie licz na "unormowanie" a wyreguluj ustawienia na reduktorze (zakładam, że mikser masz dobrze dobrany).