MotoNews.pl
  

Szyba ogrzewana

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam problem nie dziala mi jedna piska z ogrzewania szyby. Optycznie nie widze przerwania. Pozostałe piski grzeja. Co moze byc powodem ze nie grzeje.

dzieki za ewentualna pomoc

pozdrawiam Markus
  
 
Jeśli wszystkie "ścieżki" są połączone równolegle (nie pamiętam dokładnie) to na bank masz przerwaną jedną z nich.

  
 

Jest taki srodek do łaczenia scieżek tylko nie wiem jak sie nazywa i gdzie go mozna kupić

Może ktos z klubowiczów zna jego nazwe i mozliwosc zakupu


markus
  
 
Markus, te lakiery do naprwy ogrzewanych szyb są z dodatkiem srebra, w każdym sklepie z częściami samochodowymiu powinieneś takie cudo dostać. Cenny ani nazwy niestety nie znam.
  
 
Ja miałem zmasakrowane nitki ogrzewania - nadal z resztą mam...
Zrobiłem jedna na próbę (kilka ubytków) i o dziwo działa jak trzeba - teraz musze tylko poswięcic troche czasu na zreperowanie reszty nitek.
  
 
Dzieki Kszysiek. mam Pytanie do Jaco czym reperowałes te nitki?

Markus
  
 
W moim poprzednim aucie jakiś zacny noblista potraktował skrobaczką szybę od wewnątrz...
Nic jej już nie pomogło...
  
 
Tak jak napisał Krzysiek - lakier z dodatkiem srebra - do nabycia w kazdym auto-moto.
Techniki smarowania są dwie:

1) oklejasz nitkę taśmą samoprzylepną na górze i na dole - tak żeby miedzy tymi dwoma taśmami widoczna była tylko nitka.
Smarujesz lakierem i zrywasz taśmy (metoda pracochłonna) - aaaa nie smaruj profilaktycznie całej nitki, gdyż w miejscu naprawy nitka nie grzeje lub grzeje bardzo kiepsko.
2) Druga (dla leniwych) smarujesz lakierem małą kropkę w miejscu przerwania, czekasz minutę ,żeby przeschło i zdrapujesz paznokciem nadmiar lakieru z szyby - wbrew pozorom to jest niezła metoda.
  
 
Dzieki JACO za pomoc

pozdrawiam
markus
  
 
Metoda trzecia:
3) Wymieniasz szybę
  
 
Problem może być ze zlokalizowaniem przerwy -
najlepiej miernikiem podłączyć sie z jednej strony szyby i drugą końcówką jechać po ścieżce. tam gdzie będzie nagła zmiana napięcia (oporu) jest przerwa.
  
 
Przerwy dość łatwo jest zlokalizować patrząc na ściezki pod światło - wszystko widać jak na dłoni....
  
 
Witam wszystkich

Dzieki za pomoc.

Mam tylko pytanie czy sprawdzając miernikiem gdzie jest przerwa w nitce musze właczyc ogrzewanie szyby?


pozdrawiam markus
  
 

przy wyłączonej ustawiasz miernik na mierzenie oporu i szukasz miejsca gdzie opór gwałtownie wzrasta do 8 (nieskończoności).
  
 
Witam wtrace 2 slowa do tej rozmowy bo mam bardzo dobre JUŻ doświadczenie w tej kwestii.
1) Sprawdzenie w którym miejscu jest nitka przerwana najlepiej poprzez podłączenie probówki 12V i przy włączonej ogrzewanej szybce sparwdzac gdzie zgasnie CI próbwka (mase masz np na bolcu od zamka)
2) Lakier przewodzący o nazwie PULSARVOLT cena ok 12 zl starczy na kilka przerwanych paseczków
pozdrawiam i polecam si ena przyszlość hihihi
  
 

Witam wszystkich

Dzieki za pomoc

pzdrawiam Markus
  
 
Witam
Mam pytanie do Martyla powiedz mi jakiej mocy musi być zarówka do sparwdzenia nitki nie mam takiej próbówki oryginalnej chce zrobic sobie sam taką.

pozdrawiam markus