Płyn do wspomagania.-pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam więc - i mam pytanie - odnośnie płynu do wspomagania- wiem ze w/g instrukcji ma byc dextron II - ale watpie czy taki znajde - czy można lać inny płyn do "skrzyń automatycznych"? - czy wszystkie są mieszalne, na co zwrócić uwage przy wyborze - jak sprawdzić czy należy wymieniać czy tylko uzupełnić wystarczy.
Jestem w tej tematyce zielony więc każde info się przyda.
Z góry dzieki.
TMX
  
 
Powiem może w ten sposób-dla bezpeiczeństwo twojego,mojego itp. wymieniłbym płyn wspomagania(ja przy kupnie tak zrobiłem-wymieniam wszystko z płynów,pasków,oleji eksploatacyjnych jak leci) sprzaawdź jaki masz kolor płynu (strzykawką), wiem że oleje od wspomagania lubią się gryźć więc najbezpieczniej wymienić-zwłaszcza że jego dużo tam nie przychodzi
Pozdr
  
 
Dziwne.U mnie jest jakis smarek a nie plynik.No moze na pokrywce jest fluid steering..niemniej.i ja sie zapytam.Co ile sie go wymienia?Km..oczywiscie a nie skrecen kierowniczki ))))czeka mnie przegladzik przy 90 tysiacach i chyba go wymienie po poprzedniku.A jaki?Jak ktos cos wie czekam na newsa i dziekuje rownie slicznie....
  
 
Dextron jak i Mercon to specyfikacje a nie marki czy typy oleju, myślę, że bez większego problemu dostaniesz produkt w specyfikacji Dextron II D lub II E z oferty takich producentów jak Valvoline, Mobil czy Castrol.
Producenci nie zalecają mieszania, więc raczej wymiana całkowita chyba, że ustalisz, co dokładnie masz wlane, a jest to prawdopodobnie coś z etykietką toyota, więc raczej nie ustalisz, co tak naprawdę tam jest teraz. Ile tego wejdzie pojęcia nie mam, ale z pewnością jest napisane w książce obsługi.
  
 
Normalnie, na kazdej stacji kupisz ATF klasy Dexron II, nawet produkcji Petrochemii Płock. Też dobry.
Lepiej nie komplikować prostych spraw.

Samodzielna wymiana jest dość kłopotliwa, można się ochlapać