Co oznacza literka "i"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Co może oznaczać literka "i" po nazwie modelu? Zobaczyłem to gdy szukałem różnych danych o ładach i wypatrzyłem np. takie nazwy: lada 2115i, 21093i, 2110i itp. Co oznacza ta literka? Będę dźwięczny. Miły
  
 
i - injection - wtrysk
  
 
ja mam "łada samara 1500i"
  
 
Tak myślałem, że chodzi o wtrysek, ale chciałem się upewnić.
A w takim razie co oznacza cząsteczka "MP" jak jest "MPI"?
  
 
SPI - single point injection - wtrysk jednopunktowy
MPI - multi point injection - wielopunktowy

  
 
A teraz trochę z innej bezcki, ale tylko trochę, myślę, że nie trzeba zakładać osobnego tematu.
Powiedzcie mi jeszcze Panowie na czym polejają silniki Wankla? Budowa, czym się różnią od zwykłych?? W jakich zazwyczaj przedziałach pojemnościowych występują? Czym się charakteryzują? Po prostu opiszcie mi silniki wankla, bo jestem tu kompletnie zielony
  
 
Miły, silnik Wankla nie przypomina w ogóle żadnego innego silnika spalinowego. Najogólniej można powiedzieć że jest tam jedna okrągła wzdłużna duża komora spalania i wirujący wzdłużnie tłok ( bo jak to inaczej nazwać) o przekroju zbliżonym do trójkąta z zaokrąglonymi kątami, który dodatkowo porusza się mimośrodowo (albo jakoś w tym stylu) w stosunku do osi wału głównego. Najlepiej Miły będzie jak siągniesz do jakiejkolwiek encyklopedii (najlepiej technicznej) i zabaczysz na przekrój i schemat działania. Opisać się tego raczej w sposób zrozumiały nie da. Generalnie można powiedzieć że Wankle charakteryzują się bardzo dużą mocą i dynamiką w stosunku do masy i (umownie to nazywając) pojemności silnika. Wadą i to taką która dotychczas blokuje upowszechnienie tych silników jest niemożliwość trwałego uszczelnienia styku "cylinder" - "tłok" a co za tym idzie duże spalanie, duża emisja spalin. W zasadzie oprócz AvtoWaza tylko Mazda w swoich sportowych autach stosuje obecnie te silniki. I jeszcze raz Miły odsyłam Cię do encyklopedii z schematem bo inaczej nie zrozumiesz zasady dziełania tego silnika.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Czytałem kiedyś w "Motorze" o wanklach w mazdach. A jakiejś encyklopedii technicznej na razie chyba nie mam co przeglądać, bo póki co jeszcze się nie znam na sprawach technicznych. W sumie dla mnie najważniejsze było to co powiedziałeś o stosunku mocy do pojemności, czyli to, że ta moc jest bardzo duża. No i o spalaniu dobrze, że wspomniałeś. Po prostu głównie interesują mnie takie rzeczy, bo na sprawach bardziej technicznych, z serii "jak dany silnik jest zbudowany" na razie się nie orientuję. Może kiedyś będę coś więcej wiedział, bo zamierzam po gimnazjum uczyć się w technikum samochodowym. A obecnie jestem w trzeciej gimnazjum, także w tym roku kończę gimnazjum.
  
 
Mily, zerknij tu. To całkiem niezłe opracowanie tego tematu.

http://ggrzegorz.fm.interia.pl/

pozdro
  
 
Animowany wakel!

Schematy wankla.

Trochę historii, ale po hiszpańsku (ja rozumiem co nieco z tego tekstu)

Trochę tego jest w sieci, więc warto poszukać. I ja dowiedziałem sie paru ciekawych rzeczy o tych silnikach.


Specyfikacje silników Wanka w samochodach VAZ!!!

Nawet nie wiedziałem, ze 2107 z wanklem miała 130 KM. Potwór!!!

[ wiadomość edytowana przez: Leszek_Gdynia dnia 2003-10-18 20:16:04 ]
  
 
Cytat:
Nawet nie wiedziałem, ze 2107 z wanklem miała 130 KM. Potwór!!!


A ja wiedziałem . Na ladaonline.ru jest tablica z danymi technicznymi, więc wiem. Mało tego, powiem Ci, że wersje wankla oprócz 2107 były jeszcze montowane do takich ład jak: 2101, 2105, 2108, 2109, 21099, 2110 i 2115. Właśnie w tych modelach występują wankle. Tylko w sumie będąc skromny, to przyznam się, że co z tego, że wiedziałem, jakie łady mają wankla, skoro nie wiedziałem na czym polega ten silnik.
  
 
A propos mocy-Mazda w modelu RX-7 silnik wankla o pojemnosci 1300 ccm i dwoch sprezarkach miala moc 260 KM !!! Wspaniale autko jak na polska rzeczywistosc (no moze poza kosztami paliwa-na miescie ok.20 l. ale takie stadko konikow trzeba jakos wykarmic,z reszta czy inne auta o takiej mocy pala mniej???)-placisz OC jak za Lade a pod maska 260 kucyków!Raz widzialem w Katowicach taka Mazde-wygladala jak naleśnik!!!Tak plaskiego i szerokiego auta to jeszcze nie widzialem!!!Pomarzyc.....
  
 
ciekawe, czy wankel chodzilby na gazie???
teoretycznie powinien, ale nie wiem jak jego hm... pierscienie (uszczelnianie???) by to zniosly...
jak myslicie? Z opisu wnioskuje, ze dzialac powinien...
kurde, taki silniczek skolowac.... a bym se zalozyl.... ale klasyczny zostawilbym na wszelki... juz widze mine mechanikow pana L. gdybym dio nich taka rakieta wparowal i kazal zawory ustawic
  
 
Rzeczywiscie mogliby miec problem .Zwlaszcza jak sie wezmie pod uwage ze taki wankiel nie ma zaworow...
Zasadniczo to jest to silnik dwusuwowy.
A co do gazu to nie mam pojecia czy ktos kiedykolwiek przeprowadzal takie proby.Teoretycznie to powinien chodzic.Tylko pytanie skad taki silniczek wyczarowac???
  
 
Adamie2106, jedynie można kupić fabryczny silnik w "Avtovazie". No może przy okazji wyjazdu na zlot do rosji?
  
 
Korzystając z tego, że kiedyś był ten wątek chciałem się zapytać jeszcze o taką rzecz: co oznaczają skróty DOHC i SOHC? I o ile dobrze sobie przypominam to oprócz tych dwóch skrótów był jeszcze jeden związany ze silnikiem? Dobrze kojarzę? Jeżeli tak, to jak się nazywał ten trzeci skrót?
  
 
DOHC - podwójny wałek w głowicy (jak na mój gust to Double On Head Camshaft)
SOHC - pojedynczy wałek w głowicy (Single On Head Camshaft ? )
Pozdro.
  
 
Witam
Cytat:
2004-02-07 23:19:36, mily_byd pisze:
Korzystając z tego, że kiedyś był ten wątek chciałem się zapytać jeszcze o taką rzecz: co oznaczają skróty DOHC i SOHC? I o ile dobrze sobie przypominam to oprócz tych dwóch skrótów był jeszcze jeden związany ze silnikiem? Dobrze kojarzę? Jeżeli tak, to jak się nazywał ten trzeci skrót?



DOHC - podwójny wałek w głowicy (jak na mój gust to Double Over Head Camshaft)
SOHC - pojedynczy wałek w głowicy (Single Over Head Camshaft ) często też określany jako OHC
OHV - Over Head Valves -zawory ponad głowica czyli tzw górnozaworowy, wałek rozrządu umieszczony w kadłubie

DOHC - Fiat 131, 132, Argenta i wiele innych
OHC (SOHC) - wiekszosć aut w tym i nasze Łady
OHV - starsze konstrukcje min. PF 125, Polonez
  
 
Eee... w takim razie dla mnie to czarna magia. Myślałem, że jest to jakieś prostsze zagadnienie. No ale za kilka lat może poznam te szczegóły, bo zamierzam się uczyć w samochodówce. A na razie to nic z tego nie zrozumię. Więc dalej nie musicie się już rozwlekać, żeby więcej coś wyjaśniać.