| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bartassti SYMPATYCZNY GOŚĆ Subaru Impreza WRX Poznan / Thatcham | 2004-01-30 15:05:51 Z tego co mi wiadomo to homologacje ma zarówno 2105 jak i 2107. Uważam, że startując w klasie historycznej, bardziej "medialnym" modelem od samary, byłoby właśnie jakieś RWD. |
Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2004-01-30 17:54:23 Możliwości jest kilka:
Lada 21011 - grupa H Lada 2103 - grupa H Lada VFTS - grupa H homologacja: http://ladaclub.hu/tuning/homolog/VFTS_FIA_homolog.pdf Lada 2105 1.3 - grupa A homologacja: http://ladaclub.hu/tuning/homolog/2105_FIA_homolog.pdf Lada 21074 1.6 - grupa A homologacja: http://ladaclub.hu/tuning/homolog/21074_FIA_homolog.pdf Lada Samara - grupa A homologacje: http://ladaclub.hu/tuning/homolog/2108-2.tif , http://ladaclub.hu/tuning/homolog/2108.tif Najlepiej VFTSa |
Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2004-01-30 18:02:57 aha i 21074 i 2105 i Samara maja wciąż ważne homologacje więc grupa H chyba dla nich odpada |
Mirek-Rally Łada 2105 Rybnik | 2004-01-30 19:09:46 Dowiedziałem się już "co i jak", więc po części mogę coś napisać...być może wkradnie mi się tutaj jakiś błąd, ale mam nadzieję, że nie będzie on rzeczowy!
Co do modeli to model 2105 był homologowany z silnikiem 1300 w gr. N i gr. A, więc nie ma mozliwości startu nim, z silnikiem 1600. Co do modelu 21074, to jest odwrotnie, tzn. homologowany jest z motorem 1600 i tylko z takim może jeździć w gr. N lub A. Obydwa pojazdy posiadały homologację Gr. B jako VFTS, aktualnie moge startować wyłącznie w klasie "historycznej". Będą klasyfikowane oczywiście jako gr. A. Samarę można przygotować jako 1300 lub 1600 w gr. A i N. Co do Samary to jestem pewny, że można startować nią w RSMP, chociaż jej homologacja się skończyła w 2001r. Istnieje przepis, który zezwala, na starty takim autem jeszcze przez 4 lata od końca homologacji. 2105 była homologowana w 1983r. i na liście FIA jest już w klasie "historycznej". Co do 2107 to niestety nie wiem, napewno homologowanan była w 1989 i prawdopodobnie posiada takie same prawa jak Samara. Co do wyposażenie jakie musi posiadać taki pojazd do Pucharu PZM-ot to: - klatka z papierem - kubełki (moga mieć utraconą homologację) - dopuszczone było używanie starszych modeli BiMarco (chociaż nie wiem co będzie z nimi w tym roku) - szelki z centralna klamrą o szerokości 3 cali (mogą być bez homologacji) - mogą być stosowane min. dwie gaśnice ręczne z aktualnym certyfikatem, o łącznej ilości środka gaśniczego co najmniej 4 kg. W roku 2004 zezwala się na używanie systemów gaśniczych z utraconą homologacją jak i wykonanych we własnym zakresie. To w zasadzie podstawowe zagadnienia, więcej można znaleźć na stronie PZM-otu. Do RSMP ta lista jest nieco dłuższa i tutaj wszystko musi posiadać aktualna homologację. |
Konrad_P ni ma rajdówki :-( Kraków | 2004-01-30 20:30:22
jeżeli chcesz być w miarę konkurencyjny i robić dobre wyniki a co się z tym wiąże dobre czasy na OeSach, to tylko samochód przednionapędowy. Napęd na tył jest bardzo widowiskowy (np. Omlet w Escorcie MK) ale punktów do RI raczej nie wyjeździsz. pozdro. |
Mirek-Rally Łada 2105 Rybnik | 2004-01-30 20:48:28 Konrad P akurat co do tych punktów, to się nie moge zgodzić! Jeżeli chodzi o Omleta, to rzeczywiście jego klasa (A7) jest silnie obsadzona...ale to nieznaczy, że On się tam zupełnie nieliczy! Przeglądnijcie dokładnie wyniki z Pucharu w 2002r. Znajdziecie eliminacje, w której Omlet WYGRAŁ klasę na jednym z OES-ów! Do tego dochodzą awarię sprzętu no i wypadki. To chyba o czymś świadczy. Ładę, to chyba najlepiej przygotować w klasie A5, tam autka będą przynajmniej mocą porównywalne i wszystko może się zdarzyć! Zresztą mając konkretny budżet przejeżdżasz 6 eliminacji i R1 dostajesz z "urzędu"...W tym roku Tomek Cecot zbudował do Pucharu Fiata 131 Abarth i mam nadzieję, że nie raz nas zaskoczy. Życzę mu tego z całego serca! Głównie wsiada się do takiego auta, by jeździć widowiskowo...dla kibiców. Nie raz na "okręgówce" słyszałem jak ludzie mówili..." ale ten stary Escort chodzi bokami! Ten Omlet to jest gość!
Dobrze Kornat, że wspomniałeś o dodatkowych kosztach w postaci kombinezonu, butów, balaklawy i kasku. Kask trzeba mieć aktualnie z "czerwoną" homologacją i rzeczywiście są one bardzo drogie! W zeszłym roku nabyłem taki nowy, Sparco za 1100 zł! Trzeba dodać do tego zapasowe części no i opony! Ufff...lista jest naprawdę spora, a z każdym miejscem na liście koszty rosną! |
Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2004-01-30 22:11:49 grizli kupuj Ładę 2105 i buduj na jej podstawie VFTSa. To chyba najmocniejsza i najszybsza ładna jaką można zrobić. 21074 to 2107 1.6 - "4" na końcu właśnie to oznacza Konrad P sprawdź sobie wyniki choćby Rajdu Budapest 2003 i zobacz jakie miejsca zajmują tylnonapędowe ładziawki i jakie autka piorą zauważcie iż zarówno 05 i 074 są normalnie liczone do A-grupy a nie do H-grupy jak VFTSy ! |
Konriii SYMPATYCZNY GOŚĆ mnogo ;) KRAKÓW | 2004-01-30 22:49:23 grizli looknij tu to ci sie jesze bardziej spodoba szczególnie ten filmik robi duże wrażenie na ludziach jak go 1szy raz widzą VFTS rulez ! |
pawel_krakow | 2004-01-30 23:41:21 No własnie- za dobrze zrobioną ładą z dobrym wozakiem- każdy sie oglądnie |