Jak wystartować łada w rajdowych mistrzostwach polski

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
cze Wszystkim!
Jesdem tutaj dzięki mailowi od pawel_kraków (DZIĘKI ZA NIEGO)
Mam pytanko - czy ktoś z Was wie jaka łada (model+wersja czy gaźniki wtryski itp.-to bardzo ważne) ma homologację rajdową tz. które modele z których lat były homologowane do rajdów ? Teraz utworzyli klase historyczna ( znowu) i chciałbym startować w tej klasie bo łada zapewne utraciła juz homologację do startów w typowych klasach....Do 5 kwietnia muszę skończyć kjs-y więc na wiosnę będe miał R2 teraz z racji tego chce poważnie podejść do zrobienia jeszcze R1 i wtym celu chciałbym kupić ładę która będzie mogła startować w klasie historycznej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski . Z racji ograniczonego budżetu nastawiam się na 2107 bo samara już na wstępie jest droższa.......Chyba ze później , w miare eksploatacji proporcje sie odwracaja? Bardzo prosze o wyczerpującą odpowiedz. Bardzo mi na tym zalęzy bo czasu mam juz nieduzo! A i na d... trudno juz wysiedzieć...Sa napewno na tym forum pasjonaci rajdów i prawdziwi rajdowcy wspomóżcie wiedza.
Będę naprawde wdzięczny gryźli kraków nr gg 6737204
  
 
Z tego co mi wiadomo to homologacje ma zarówno 2105 jak i 2107. Uważam, że startując w klasie historycznej, bardziej "medialnym" modelem od samary, byłoby właśnie jakieś RWD. Piszesz że czasu masz niedużo... ? ok na wiosne zrobisz R2, ale później R1 już nie zrobisz tak łatwo i szybko, więc wydaje mi się, że Twoje pytania są typowo teoretyczne... Pozdrawiam.
  
 
Witam serdecznie - Gryźli
Mam nadzieję,że znajdziesz wsród nas zapaleńców , zkórymi będziesz miał o czym pogadać
Z tego co wiem - Mirek-rally przymierza się knkretnie do takich startów.Ale również Bartassti, Kornat i pere innych osób z naszegoi klubu bardziej powaznie pdchodzi do startów choćbyw KJS -ach.
Mam również nadzieję,że być może uda Coi sięjupić jakąś dobrą klasyczną ładę
Pozdrówki
Paweł
  
 
Aby zrobić RI będziesz musiał trochę pośmigać w Pucharze PZM-ot więc zejdzie Ci kolejny sezon jazdy!! Co do homologacji to 2105 miały na pewno, wiem gdyż mam "manele" z rajdowej 05 u siebie, kiedyś dwie takie Łady śmigały w RSMP. Co do kosztów to musisz wszystko sobie przeliczyć, gdyż zbudowanie Ladnej do RSMP w klasie historycznej będzie dosyć drogie. Wszystkie części w aucie typu fotele, kierownica, klatka bezpieczeństwa będą musiały być z utraconą (o ile nie aktualną - pewny nie jestem) homologacją, podejrzewam że w obliczu niedawnego tragicznego wypadku (tego, w którym spłonęła załoga Lancera ) może być konieczne zainstalowanie systemu gaśniczego, a więc wszystko to suma sumarum pewnie da dość wysoką cenę . Jeśli chodzi o przeróbki mechaniczne to zależeć to będzie od klasy, w której będziesz chciał startować (o ile będzie podział klasy historycznej na auta A-grupowe i N-grupowe) pytań jest wiele, ale najlepiej będzie jeśli odpowiedzi udzieli Ci ktoś kompetentny do udzielania tego typu info np. AK Polski. Pozdrawia Kornat!!
  
 
Możliwości jest kilka:

Lada 21011 - grupa H
Lada 2103 - grupa H
Lada VFTS - grupa H homologacja: http://ladaclub.hu/tuning/homolog/VFTS_FIA_homolog.pdf
Lada 2105 1.3 - grupa A homologacja: http://ladaclub.hu/tuning/homolog/2105_FIA_homolog.pdf
Lada 21074 1.6 - grupa A homologacja: http://ladaclub.hu/tuning/homolog/21074_FIA_homolog.pdf
Lada Samara - grupa A homologacje: http://ladaclub.hu/tuning/homolog/2108-2.tif , http://ladaclub.hu/tuning/homolog/2108.tif

Najlepiej VFTSa http://totalcar.index.hu/images/hifituning/vfts/index.php3?page=1
  
 
aha i 21074 i 2105 i Samara maja wciąż ważne homologacje więc grupa H chyba dla nich odpada
  
 
Dowiedziałem się już "co i jak", więc po części mogę coś napisać...być może wkradnie mi się tutaj jakiś błąd, ale mam nadzieję, że nie będzie on rzeczowy!

Co do modeli to model 2105 był homologowany z silnikiem 1300 w gr. N i gr. A, więc nie ma mozliwości startu nim, z silnikiem 1600.

Co do modelu 21074, to jest odwrotnie, tzn. homologowany jest z motorem 1600 i tylko z takim może jeździć w gr. N lub A.

Obydwa pojazdy posiadały homologację Gr. B jako VFTS, aktualnie moge startować wyłącznie w klasie "historycznej". Będą klasyfikowane oczywiście jako gr. A.

Samarę można przygotować jako 1300 lub 1600 w gr. A i N. Co do Samary to jestem pewny, że można startować nią w RSMP, chociaż jej homologacja się skończyła w 2001r. Istnieje przepis, który zezwala, na starty takim autem jeszcze przez 4 lata od końca homologacji.

2105 była homologowana w 1983r. i na liście FIA jest już w klasie "historycznej". Co do 2107 to niestety nie wiem, napewno homologowanan była w 1989 i prawdopodobnie posiada takie same prawa jak Samara.

Co do wyposażenie jakie musi posiadać taki pojazd do Pucharu PZM-ot to:
- klatka z papierem
- kubełki (moga mieć utraconą homologację) - dopuszczone było używanie starszych modeli BiMarco (chociaż nie wiem co będzie z nimi w tym roku)
- szelki z centralna klamrą o szerokości 3 cali (mogą być bez homologacji)
- mogą być stosowane min. dwie gaśnice ręczne z aktualnym certyfikatem, o łącznej ilości środka gaśniczego co najmniej 4 kg. W roku 2004 zezwala się na używanie systemów gaśniczych z utraconą homologacją jak i wykonanych we własnym zakresie.

To w zasadzie podstawowe zagadnienia, więcej można znaleźć na stronie PZM-otu.

Do RSMP ta lista jest nieco dłuższa i tutaj wszystko musi posiadać aktualna homologację.
  
 
No to już prawie wszystko wiadomo!! Widzę że nie pomyliłem się pisząc poprzedni post! Zapomniałem że do kosztów należy doliczyć : homologowany kombinezon, buty, rękawiczki, balaklawę, oraz kaski (koszt 1 kasku to ok. 1000zł) tak więc drogi to sport i należy wszystko przekalkulować jeśli chodzi o starty (i wcześniejszą budową Lady) bo może się bardziej opłacać jazda np. CC/SC, oczywiście ja jestem jak najbardziej za tym aby Ladne powróciły na rajdowe trasy!!!! Z chęcią na nie popatrze!!!
  
 
Dzięki wielkie za rzeczowe info.
Tylko nie wiem co to za auto łada 21074 (ta 4 z tyłu) powiedzcie mi teraz jak takie auto kupić tzn jak poznać ze to ten akurat model (OCZYWIŚCIE BEDE przeglądaŁ forum ze zdjeciami) ale technicznie rzecz biorąc co jest lepszym rozwiazaniem samara czy tylnonapedowa ???? Chodzi mi o to jak daleko moga iść teraz zmiany w tych 2 modelach bo róznie jest z dostepem do części i o to mi chodzi a 2 sprawa to wiadomo że im starsza konstrukcja to tym wieksze moga byc ograniczenia w przeróbkach -logicznie rzecz biorąc ( np wiele bedzie trzeba sie namordowac żeby uzyskać to co w innym modelu jest seryjnie - o to mi chodzi...więc na to mi jeszcze odpowiedzcie który model bedzie najlepszą podstawą do budowania rajdówki, pomijajac fakt kół napedzanych - w grupie A--bardzo ładnie proszę.
Co do planów to chciałbym juz zacząć ją budować-gdy właśnie będe wiedział na którym modelu bo tylko tego nie wiem jeszcze i ....zaraz kupuje i resztę robie )) (część gratów do wewnątrz już mam) . Bo właśnie nie chce robić przerwy bo znowu minie kawał czasu tak więc chciałbym do R1 wystartować już na tej ładzie przed czerwcem bo jade do GB żeby budzet uskładać na jesień i zimę)Tak więc liczę bardzo na waszą pomoc i dzięki wielkie za dotychczasową- tu rzeczywiscie są fachowcy!! ))
dzięki i pozdrowienia!! gryźli
  
 
aaaaaaa
Widziałem galerie.... Git sprawa! Widziałem tez VFTS bajecznie wyglada ale parametrów doczytac się nie mogłem Ale słyszałem ze juz niedługo )
Jak mozecie scharakteryzować ten model? Ja jestem totalny jołop jeśli chodzi o ładę........ HELP!.........
pozdrowionka!
konriii dzięki za ten ostatni link ahhh..........
mam cos z nimi wspólnego........magnetofon......u mnie taki sam stoi i też na parapecie...)
kurde ale bym odwiedził chłopakow ...właśnie o takiej ładzince maże.......i mam nadzieje....)
Pozdro!!

[ wiadomość edytowana przez: gryzli dnia 2004-01-30 20:58:08 ]
  
 
Cytat:
2004-01-30 19:53:40, gryzli pisze:
takie auto kupić tzn jak poznać ze to ten akurat model (OCZYWIŚCIE BEDE przeglądaŁ forum ze zdjeciami) ale technicznie rzecz biorąc co jest lepszym rozwiazaniem samara czy tylnonapedowa ????



jeżeli chcesz być w miarę konkurencyjny i robić dobre wyniki a co się z tym wiąże dobre czasy na OeSach, to tylko samochód przednionapędowy. Napęd na tył jest bardzo widowiskowy (np. Omlet w Escorcie MK) ale punktów do RI raczej nie wyjeździsz.

pozdro.
  
 
Konrad P akurat co do tych punktów, to się nie moge zgodzić! Jeżeli chodzi o Omleta, to rzeczywiście jego klasa (A7) jest silnie obsadzona...ale to nieznaczy, że On się tam zupełnie nieliczy! Przeglądnijcie dokładnie wyniki z Pucharu w 2002r. Znajdziecie eliminacje, w której Omlet WYGRAŁ klasę na jednym z OES-ów! Do tego dochodzą awarię sprzętu no i wypadki. To chyba o czymś świadczy. Ładę, to chyba najlepiej przygotować w klasie A5, tam autka będą przynajmniej mocą porównywalne i wszystko może się zdarzyć! Zresztą mając konkretny budżet przejeżdżasz 6 eliminacji i R1 dostajesz z "urzędu"...W tym roku Tomek Cecot zbudował do Pucharu Fiata 131 Abarth i mam nadzieję, że nie raz nas zaskoczy. Życzę mu tego z całego serca! Głównie wsiada się do takiego auta, by jeździć widowiskowo...dla kibiców. Nie raz na "okręgówce" słyszałem jak ludzie mówili..." ale ten stary Escort chodzi bokami! Ten Omlet to jest gość!


Dobrze Kornat, że wspomniałeś o dodatkowych kosztach w postaci kombinezonu, butów, balaklawy i kasku. Kask trzeba mieć aktualnie z "czerwoną" homologacją i rzeczywiście są one bardzo drogie! W zeszłym roku nabyłem taki nowy, Sparco za 1100 zł! Trzeba dodać do tego zapasowe części no i opony! Ufff...lista jest naprawdę spora, a z każdym miejscem na liście koszty rosną!
  
 
Gryźli- pytasz jak kupić dobra ładę ...Nie jest latwo.Własnie wróciliśmy z wizyty w garażu u mkee(DZIĘKI mkee-KQrna - to niesamowite co robicie z autami i powem Ci,że chłopakijutro jada aż na słąsk szukac w miare dobrego auta(chodzi o blachę). Ale mam nadzieję ,że jutro się dowiemy jak im poszło. W kazdym razie - tak jak pisałem wcześniej - jesłi chodzi o części do klasyka - mozna kombinować bez większych problemó z zawieszeniem, silnikiem , klatkaitp. To wszystko musimy jakoś omówić -chodzi o zakupy. Nie ma np. problemu żeby zamówić dobre szpery na węgrzech. musimy pozbierać się do kupy wsiąść w auto jechać do Zoliego, zawieźć kasę i zamówić np. 3-4 szpery na raz (przy okazji można wyprawę tak zorganizować żeby przy okazji trafić na jakiś rajd z udziałem VFTS). Ja już pisze sięna taki wyjazd i najedną szperę. jakiś miesiąc później jeszcze raz wsiadamy w autko, jedziemy i odbieramy sprzęt. Oprócz tego można się zaopatrzyć tez w spoilery do VFTS i inne części. Co i za ile można tam kupić - mamy info prze LBK z pierwszej ręki.
Najważniejsze ,że zbiera się grupa ludzi , któa coś konkretnego chce łądziankami zrobić. A potem ....jedziemy na odsiecz na Węgry
Paweł
Mkee- jak się uda fotki na sronie pojawią się jeszcze dziś-jeszcze raz dzięki za spotkanie- i powodzenia jutro
Paweł
  
 
grizli kupuj Ładę 2105 i buduj na jej podstawie VFTSa. To chyba najmocniejsza i najszybsza ładna jaką można zrobić. 21074 to 2107 1.6 - "4" na końcu właśnie to oznacza

Konrad P sprawdź sobie wyniki choćby Rajdu Budapest 2003 i zobacz jakie miejsca zajmują tylnonapędowe ładziawki i jakie autka piorą np tu: http://www.teamdan.com/archive/2003/budapest.html

zauważcie iż zarówno 05 i 074 są normalnie liczone do A-grupy a nie do H-grupy jak VFTSy !
  
 
No - W pewnym sensie Konrad ma rację jesłi chodzi o przedni napęd . Widac to choćby po tym jak radzą sobie chłopaki czerwoną samarką na krećiołkach Rallykrakow- bajka
A majątylko utwardzony zawias i...nic po za tym . No nie zapominajmy o umiejetnościach. W tamtej samarce jest seryjny silnik 1,3 . Bastek tez swoją 1,3 pokazał ( Bastek???ale pokażesz jeszcze????? co można wykręcić samarką na - KJS ach. Alez drugiej strony - nie ma nic piękniejszego niż klasyk i rwd...szukaj 2105 Gryźli
Paweł
  
 
Fajne jest to co piszesz Paweł .....straśnie jestem happy że się tak to wszystko potoczyło ze mnie tu zawiodło)
Ja nabrałem okrutnego smaka na VFTS
kto wie moze sie coś znajdzie dla mnie? ))
Pozdro!
aha pisze się na taki wyjazd na 1000%
Mkee masz garaż na ruczaju czy ...a może gdzies indziej kumpel krzysiek miał kiedys łade czerwona 1300 tera jago brat ma 2105 mówił mi o gosciach co straszne rzeczy z ładą wyprawiaja to Ty/WY??
pozdro gg 6737204
  
 
U mkee byliśmy w Łapczycy pod Bochnią
Ale zaraz zaraz - być może chodzi o jednego VFTS-a , któy krązył po Krakowie (mkee- pisał o tym ni dalej jak dwa dni temu) i gdzies nam zaginał...Możt o o ni???Choć mkee też "straszne"rzeczy potrafi zrobic w łądzie - zobacz fotki ze spotyu WOSP i jego turbo
Jesłi chodzi o wyjazd na węgry - to widze ,ze chyba jedno auto to będzie za mało
Pozdr
Paweł
  
 
grizli looknij tu to ci sie jesze bardziej spodoba : http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=37437&c=13&f=22

szczególnie ten filmik robi duże wrażenie na ludziach jak go 1szy raz widzą : http://ladaclub.hu/egyeb/video/lbk_balatonyi_fema.wmv


VFTS rulez !
  
 
Paweł dobrze gada o tym wyjeździe i hurtowych zakupach!!! Dać mu........ VFTS-a a co do przedniego napędu to rzeczywiście jest on bardziej rozwojowy dla zawodnika, zupełnie inna jazda niż RWD, chociaż powiem wam że odkąd się przesiadłem w Ladą (chociaż na maluszka też nie narzekałem) to utwirdziłem się w przekonaniu że dobra jazda mocnym RWD jest nielada sztuką, ale po paru Kjs-ach i jeździe taaaakimi booooookami podoba mi się to niesamowicie!!! Ciągle słyszę komentarze, widziałeś jakimi bokami leciała ta Lada??? Ludzie podchodzą pytają co tam jest zrobione że fajnie wygląda przy jeździe slajdami itd. jest to niesamowicie miłe!!! A przy okazji z pewnością jest to auto medialne, w zasadzie unikatowe nawet już na KJS-ach (mam nadzieję że niedługo się to zmieni jak wpadniemy większą ekipą na jakiś rajdzik) więc ludzie zwracają szczególną uwagę na Ladną
  
 
No własnie- za dobrze zrobioną ładą z dobrym wozakiem- każdy sie oglądnie