MotoNews.pl
  

Aj dzis I dzien jezdzenia Yarisem!!! :D "Docieranie"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzis wreszcie odebralem swoje nowe auto... Yarisa 1.3!!! ... ile kilometrow spokojnej jazdy radzicie na poczatku dokonac?? Bo chcialbym wiedziec kiedy bede mogl juz bez wahania sprawdzic osiagi


pozdro
  
 
ja powiem jak ja bede go docierł wiem że wielu powie po co ale ja i tak spokojnie pomalutku go podocieram

no więc
ze 1500-2000km
prędkości do 100m/h
po tym wymianka oleju na jakiś lepsiiiiiiiiii
trzeba pocierpieć ten czas ale później
  
 
pewnie masz napisane w instrukcji...
w starszych Toykach pamiętam że było by przez pierwsze 1.000 km nie przekraczać 100 km/h...
  
 
Kurcze, nie wytrzymam, piszecie, że aż ok. 1000 poniżej setki???
Obłęd. To będzie niezła męka, jutro odbieram swoją Corollkę i też będę musiał się pomęczyć.
  
 
ja swojego docierałem przez 2000km, nie wiem czy to coś dało ale wiedząc że bedę go trochę katował wolałem, żeby było wszytko dobrze dotarte i w miare dobrze ułozone
  
 
W instrukcji do Corolli zalecano spokojną jazdę przez 2.000 km.

Spokojna jazda to nie "do 100 km/h" tylko nie kręcenie silnika powyżej pewnych obrotów !!!

Jak będziesz się "wlókł" 100 km/h na trasie na 3 biegu, to będzie źle dla silnika.
  
 
W morde, przepadł mi cały post !

Jeszcze raz: mi w salonie powiedzieli, że zalecają "spokojną" jazdę przez 1000 km. Po konsultacjach ze "starym toyotowcem" zwiększyłem zasięg docierania do 2000 km. "Spokojna jazda" znaczy nie przekraczanie 100 km/h i co ważniejsze 3000 rpm. Jak tylko cyferka przeskoczyła wyczekiwane 2000 km - w pip... !

O co chodzi ? Silnik VVTi jest docierany na hamowni w wytwórni. Nie wymaga zatem specjalnych czarów. Natomiast inaczej jest ze skrzynką biegów. Te (ponoć produkowane w Polsce - to wiele tłumaczy np. jedynkę i wsteczny) wymagają delikatnego traktowania póki koła zębate nie znajdą swojej, powiedzmy, najlepszej pozycji. Dlatego nie przekraczać 3000 rmp i setki.

Pytanie: po co zmieniać olej przed 15000 km skoro serwis tego nie wymaga ?
  
 
dla lepszego samopoczucia i pustki w kieszeni
  
 
Tak jak Jackal powiedzial... na poczatku nie nalezu auta wkrecac na wysokie obroty... a nie ze nie przekraczac danej predkosci, bo i 120km/h mozna jechac spokojnie na "5", a mozna rowniez jechac 80km/h na "2" ... i co tutaj ma predkosci do tego?
  
 
Krasnal, na plaster Ci to ? W Toyota Włochy zalali Mobil 1 ze wskaźnikiem 0W40 (zalecany w manualu to 5W35 lub 0W35) i to jest bardziej niż ql.

Choć po 6 tys. km olej już ściemniał ale to raczej normalne,
  
 
o wypraszam sobie nie Krasnal a Krasnoludek

a skąd wiesz że ci zalali akurat tym Mobilem?? a nie np Lotosem
smakowałeś go kubkami smakowymi??

  
 
He, he - tego nie wiem ale przyznam, że mnie to wali To ich problem jak dają 3-lata gwarancji...
A objawów kiepskiego oleju na razie nie stwierdzam.

Ale, ale, może źle zrozumiałem ale ciągle czekasz na swój postarch szos ?
  
 
Cytat:
2004-02-05 11:26:05, Hicks pisze:
He, he - tego nie wiem ale przyznam, że mnie to wali To ich problem jak dają 3-lata gwarancji...
A objawów kiepskiego oleju na razie nie stwierdzam.



Teraz Cie wali, ale po 3 latach zaczniesz inaczej na olej patrzeć. Każdy problem z silnikiem będzie drążył Twoją kieszeń. Chyba ze zmieniasz auta przed terminem gwarancji, ale wtedy ku8piec Twojej starej bryki wróci z pretensjami.
  
 
Brawo popieram w całośc
klient wróci i da w miche

ps: tak czekam i już się nie moge doczekac choroba noo już chce wydzwaniać do nich kiedy będzie
  
 
Panowie, a jak to sprawdzić oprócz akcji "dociekliwy klient" przy zmianie oleju ? Mobil 1 0W40 to jest w tej chwili standardowy olej w sporej liczbie ASO różnych marek. Jakoś nie czuję tu ultraprzekrętu...
  
 
Cytat:
2004-02-05 10:14:11, Hicks pisze:
W morde, przepadł mi cały post !

Jeszcze raz: mi w salonie powiedzieli, że zalecają "spokojną" jazdę przez 1000 km. Po konsultacjach ze "starym toyotowcem" zwiększyłem zasięg docierania do 2000 km. "Spokojna jazda" znaczy nie przekraczanie 100 km/h i co ważniejsze 3000 rpm. Jak tylko cyferka przeskoczyła wyczekiwane 2000 km - w pip... !

O co chodzi ? Silnik VVTi jest docierany na hamowni w wytwórni. Nie wymaga zatem specjalnych czarów. Natomiast inaczej jest ze skrzynką biegów. Te (ponoć produkowane w Polsce - to wiele tłumaczy np. jedynkę i wsteczny) wymagają delikatnego traktowania póki koła zębate nie znajdą swojej, powiedzmy, najlepszej pozycji. Dlatego nie przekraczać 3000 rmp i setki.

Pytanie: po co zmieniać olej przed 15000 km skoro serwis tego nie wymaga ?


Silnik jest wstępnie docierany na hamowni reszte załatwia klijent stąd to ograniczenie do 3000 rpm.
Co do wymiany oleju pisaliśmy już o tym poszukaj bo bedzie ponowna dyskusja.
Co do jakości/rodzaju/producenta oleju też sporo już było. Pamietaj tylko ze od jakości oleju zależy zywotność twojego silniczka, wiec im bardziej katujesz tym lepszy olej powinieneś lać do silnika.
  
 
Cytat:
2004-02-05 12:08:11, Hicks pisze:
Panowie, a jak to sprawdzić oprócz akcji "dociekliwy klient" przy zmianie oleju ? Mobil 1 0W40 to jest w tej chwili standardowy olej w sporej liczbie ASO różnych marek. Jakoś nie czuję tu ultraprzekrętu...



Tak jak napisał Iceman, było już o tym, poszukaj.

Krótko mówiąc, w ASO możesz sobie zamówić jaki olej Ci wleją, nie musi być koniecznie Mobil, ani 0W40. Ty zamawiasz, oni leją, skąd wiesz co leją ??
  
 
święte słowa "skąd wiesz co leją ??" daje swój olej a i tak stałem metr od gościa co go wlewał, ja ufam ludziom, ale nie bezgranicznie he he
  
 
Cytat:
2004-02-05 10:14:11, Hicks pisze:
Pytanie: po co zmieniać olej przed 15000 km skoro serwis tego nie wymaga ?



Bo fabrycznie jest mineralny 15W40 a jak wiadomo oleje mineralne wlasciwosci traca dosc szybko.
  
 
Cytat:
2004-02-05 22:06:35, tmw pisze:
Bo fabrycznie jest mineralny 15W40 a jak wiadomo oleje mineralne wlasciwosci traca dosc szybko.


o tym nie wiedziałem