Wycieki p³ynu ch³odz±cego

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam kolegów!!!
Od d³u¿szego czasu ubywa mi p³ynu ch³odz±cego w zbiorniczku wyrównawczym. Dolewam go ok. 1 l. tygodniowo. My¶l±c, ¿e to uszczelka pod g³owic± lub pompa, uda³em sie do warsztatu (prywatnego). Tam mechanik stwierdzi³ o dziwo, ¿e to nie uszczelka, tylko cieknie spod jakiego¶ wspornika po lewej stronie silnika (1.5, 135 kkm), pod termostatem. Stwierdzi³, ¿e trzeba wymienic jaki¶ brok (lub brog). Co to jest i gdzie to mogê kupiæ w Warszawie?
Pojecha³em jednak do centrum serwisu Daewoo i tam stwierdzili, ogladaj±c do¶æ pobie¿nie, ¿e to uszczelka, czyli wymiana, planowanie, mo¿e czyszcenie gniazd, wymiana uszczelniaczy zaworów itd. Za³amka! Du¿a robota i koszty. Mo¿e jechaæ jeszcze do nastêpnegoi serwisu czy zacz±æ od pierwszej opcji najtañszej?
  
 
ja na twoim miejscu pojecha³ bym do jeszcze jednego mechanika, je¶li poda odpowied¼ i bêdzie to jedna z dwóch przez ciebie wymienionych to wiesz co robiæ. Jest jeszcze mianowicie ¿e obaj mechanicy maj± racjê.
  
 
Bardzo prosze kolegów o komentarze na temat jw. Mo¿e trzeba sprawdzic nagrzewnicê? Jak siê do niej dostaæ? Moze Pan S³awek w Warszawie rzuci³by fachowym okiem? Jaki jest z Nim kontakt? Pozdrawiam wszystkich!
  
 
Cytat:
2004-04-06 08:41:44, RychuD pisze:
Moze Pan S³awek w Warszawie rzuci³by fachowym okiem? Jaki jest z Nim kontakt? Pozdrawiam wszystkich!



Oczywiscie, ze jest. 3 sekundy pracy wyszukiwarka zaowocowalo takimi informacjami:

Pan S³awek
ul. Maszynowa 12c
tel. 846-58-97
  
 
Z tym uciekaj±cym p³ynem to skaplikowana sprawa - zw³aszcza gdy masz instalke gassosw±:

1) Sprawd¼ przewody gumowe instalacji gassowej, trójniki i cybanty znajduj±ce siê w poblizu nagrzewnicy i parownika.
2) Sprawd¼ okolice pompy wodnej.
3) Sprawd¼ czy nie masz bia³ych plam w okolicach zbiorniczka wyrównawczego - zdarza siê ,¿e uszkadza siê korek i przez niego wali p³yn (ma on wbudowany zaworek odpowietrzajacy).
4) Sprawd¼ ch³odnicê czy czasem nic z niej nie cieknie.
5) Je¶li nic z powyzszych sie nie sprawdzi, to mozna podejrzewaæ uszczelkê pod g³owic±.
Przedewszystkim sprawd¼ korek oleju, czy nie ma na nim maslanego nalotu.
Sprawd¼ czy nie przybywa oleju.
Sprawd¼ czy p³yn ch³odniczy nie ma br±zowego koloru.
Sprawd¼ czy silnik nie dymi duzymi ilo¶ciami bia³ej pary???
Sprawd¼ czy spaliny nie smierdz± spalanym p³ynem ch³odniczym.
Czy silnik nie pracuje podej¿anie nierówno (na trzech cylindrach)??
Czy nie wybrzuszaj± siê które¶ z przewodów uk³adu ch³odniczego??
Po je¼dzie zajrzyj pod silnik (jak troche ostygnie) - nie pociek³o trochê olejem??
Mo¿sz te¿ wykrêciæ ¶wiece - je¶li która¶ bedzie ufajdana w p³ynie ch³odniczym - to masz pewno¶æ.

Te wszystkie objawy mog± ¶wiadczyæ o walniêtej uszczelce pod g³owic±.


[ wiadomo¶æ edytowana przez: -JACO- dnia 2004-04-07 00:42:06 ]
  
 
Cytat:
2004-04-05 23:10:00, RychuD pisze:
Tam mechanik stwierdzi³ o dziwo, ¿e to nie uszczelka, tylko cieknie spod jakiego¶ wspornika po lewej stronie silnika (1.5, 135 kkm), pod termostatem. Stwierdzi³, ¿e trzeba wymienic jaki¶ brok (lub brog).



Mo¿e chodzi³o mu o oring uszczelniaj±cy znajduj±cy siê pomiedzy g³owic±, a obudow± termostatu.
Nie myliæ z zewnêtrzn± obudowê termostatu sprzedawan± w kompletach z wk³adkami termostatu.
  
 
u mnie jest podobny problem - tyle ¿e mam zielonkawy nalot na zbiorniku wyrównawczym (na zgrzewie - na ca³ej d³ugo¶ci). Wcze¶niej mia³em na obuowie termostatu.
  
 
Witam!

Jaki jest koszt wymiany uszczelki pod g³owic± u Was? Wymienia³ mo¿e kto¶ w Esperczaku 1,5? Mi zaproponowano za 550 z³ - czê¶ci (uszczelka, uszczelki kolektorów wydechowego i ss±cego, uszczelniacze zaworów, olej, filtr oleju) + robocizna - co o tym s±dzicie? Zgodziæ siê za tak± cenê? Ciekawy jestem, ile by zaz to wzi±³ s³awny juz Pan S³awek - mo¿e kto¶ siê orientuje (ja niestety i tak do niego nie podjadê, bo za daleko ) Niestety cieknie mi p³yn ch³odniczy - juz 5 litrów dola³em!!! i to jako¶ tak dziwnie, bo nie mogê za bardzo wyczaiæ sk±d - z prawej strony po bloku silnika - na pewno nie z przewodów!!! a ¶mierdzi to gówno... (tfu!) Poza tym szarpie mi samochodem chcia¿ naprawdê delikatnie i p³ynnie wciskam peda³ gazu. Ale na benzynie to tylko trochê szarpie... Gorzej jest na gassie - tu to dopiero!!!! Dodaje gazu - niby OK, ale tylko na pocz±tku - potem, tak gdzie¶ jak mam peda³ w po³owie - ostro przydusza silnik (jakby siê zapowietrza³), i dopiero jak ju¿ obroty s± wysokie odzyskuje moc...
  
 
Cytat:
2004-04-14 22:13:54, zitam pisze:
Witam!

Jaki jest koszt wymiany uszczelki pod g³owic± u Was? Wymienia³ mo¿e kto¶ w Esperczaku 1,5? Mi zaproponowano za 550 z³ - czê¶ci (uszczelka, uszczelki kolektorów wydechowego i ss±cego, uszczelniacze zaworów, olej, filtr oleju) + robocizna - co o tym s±dzicie? Zgodziæ siê za tak± cenê? Ciekawy jestem, ile by zaz to wzi±³ s³awny juz Pan S³awek - mo¿e kto¶ siê orientuje (ja niestety i tak do niego nie podjadê, bo za daleko ) Niestety cieknie mi p³yn ch³odniczy - juz 5 litrów dola³em!!! i to jako¶ tak dziwnie, bo nie mogê za bardzo wyczaiæ sk±d - z prawej strony po bloku silnika - na pewno nie z przewodów!!! a ¶mierdzi to gówno... (tfu!) Poza tym szarpie mi samochodem chcia¿ naprawdê delikatnie i p³ynnie wciskam peda³ gazu. Ale na benzynie to tylko trochê szarpie... Gorzej jest na gassie - tu to dopiero!!!! Dodaje gazu - niby OK, ale tylko na pocz±tku - potem, tak gdzie¶ jak mam peda³ w po³owie - ostro przydusza silnik (jakby siê zapowietrza³), i dopiero jak ju¿ obroty s± wysokie odzyskuje moc...



550 z³. za graty + robociznê to przyzwoita cena
  
 
Uszczelniacze zaworów kosztuj± ok. 80 zl, uszczelka g³owicy 40, uszczelniacze wa³ków ok. 40 z³, pozosta³e uszczelki - czyli ss±ca, wydechowa, kolektora, egr, pokrywy zaworów ok. 70 z³. Musisz doliczyæ palnowanie g³owicy. Ja za wymianê uszczelki razem z wym pompy da³em 300 z³ + palnowanie 50 z³ + uszczelki wszelakie.
  
 
Za 500 z³ to siê kupi ponad 80 flaszek petrygo
  
 
Cytat:
2004-04-15 11:32:18, piotr-ek pisze:
Za 500 z³ to siê kupi ponad 80 flaszek petrygo





W poniedzia³ek bêdê odbiera³ samochód - zobaczymy jak siê bedzie je¼dzi³o