Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
automatic | 2006-06-09 12:42:52 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 14:56:20 ] |
Wik Fiat 132A Szalona Wieś | 2006-06-11 12:33:19 131 miały słabe mosty....
żeby uzyskac przełozenie 4.3 to musiałbys chyba z dwóch mostów 132/Argenty zrobić jeden, o ile sie da. 43/11 - 3,9 (z niego bierzesz duży talerz) 41/10 - 4,1 (z niego mały talerz). Musi robic to dobry specu, i na zębach nie moze byc śladu, wtedy wyć nie będzie. pozdrawiam! |
Wik Fiat 132A Szalona Wieś | 2006-06-11 17:04:06 Dlatego napisałem: "o ile sie da".
A jesli sie nie da, to zamykam temat. Tyle przyszło mi do głowy. Pozdro! |
![]() hetman Miłośnik FSO Warszawa | 2006-06-14 23:01:01
Im mniejsze przelozenie, tym wiekszy predkosci maksymalny, prawda? Czyli 41/10 ma 4,1 przelozenie, a 41/11 ma 3,7, a 41/12 ma 3,4, a 41/13 ma 3,2 co znacze ze 41/13 daje najszybsze predkosci maksymalne, prawda? Widze ze Automatic szuka takie mosty, czyli z najmniejszym przelozenie. Jak rzadko spotykane oni sa? Bo ja wlasnie chcialbym uzyskac najwiekszy predkosc maksymalny w mojem Polonezem. Obecnie mam silnik 1.5 AB, a z tego co wiem, mam przelozenie 41/10 (4,1) co jak dla mnie nie daje duzo predkosci. Mimo to, moj samochod osiaga ponad 170 km/h. Gdybym mial silnik 2,0 i most z 132, jaki przelozenie szukalbym dla najszybszy predkosc maksymalny? |
![]() Michallodz Ford Granada łódz | 2006-06-15 00:03:21
W praktyce jest dokładnie odwrotnie - na długim przełozeniu silnik nie bedzie miał siły sie wkrecic, wiec na krótszym wkreci sie wyzej co oznacza wyzszą predkosc maksymlna(oczywiscie w pewnym zakresie zaleznym od charakterystyki silnika) O doborze mostów do wersji silnikowych było juz duzo ![]() |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-06-15 00:07:39 Hetman: pisales ten tekst przez jakis automatyczny translator? Bo wyglada jakbys nie umial poprawnie wymówiać końcówków ![]() A tak powaznie - nie wiem skad wytrzasnales przelozenie 3,2. A co do predkosci maksymalnej to zalezy ona nie tylko od przeliozenia ale tez od mocy silnika...ale tu sie pewnie inni wypowiadza tlumaczac wzrost oporow ruchu w zaleznosci od predkosci. Most ze 132 mialby najprawdopodobniej przelozenie 4,1 wiec to samo co masz obecnie w polonezie. Na Twoim miejscu rozejrzalbym sie za mostem z poldka diesla - polonezow poki co na szrotach jest sporo wiec taki most powinien dac sie w miare latwo znalezc, a przelozenie 3,72 i tak wydaje mi sie przydlugie jak na 1,5 ale probuj ![]() |
![]() hetman Miłośnik FSO Warszawa | 2006-06-15 10:57:27
Dzieki, Michallodz! A jak Kosa mowi, silnik musi miec wystarczajace moc zeby korzystac z dlugim przelozeniem. W mojem przypadku, jak instaluje DOHC, mysle ze silnik bedzie mial duzo wiecej koni i dlatego szukam most z przelozeniem dlugim, bo chce miec jak najwyzsze predkosc maksymalny. Apropos, dlaczego w Fiatem 132 predkomierz tylko pokazuje 180km/h jako predkosc maksymalny?? Jezeli taki silnik jak 2.0 DOHC ma tyle moce a tez przelozenie dlugi (4,1), dlaczego nie moze szybcziej jezdzic?? Kosa, tez dziekuje za odpowiedz... ![]() ![]() |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2006-06-16 10:51:37 Był tu taki jeden, który chciał mieć największą prędkość maksymalną... 220 po autostradach w Niemczech chciał latać. ![]() |
![]() hetman Miłośnik FSO Warszawa | 2006-06-16 17:32:40
A prosze mi powiedziec, co w tym zle? Nie masz zaufanie w mozliwosci FSO? Myslisz ze samochode FSO powinna tylko jezdzic 90 km/h? Nie rozumiem. To sprawa bezpieczenstwo - szybki samochod moze unikac wypadki. Chcialbym jak najbezpieczny samochod co mozliwe (i dlatego juz instalowalem tarcze Brembo, klocki Ferodo i amortyzatore Delphi Duo-Control), w tym ze chcialbym FSO jezdzic, a dla mnie to naturalny ze chce udoskonalic samochod co jezdze. [ wiadomość edytowana przez: hetman dnia 2006-06-16 17:35:21 ] |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2006-06-16 17:36:54 Nie, nie mam zaufania.
Nie twierdzę, że najwyżej 90km/h, ale też nie 150-160 km/h po naszych cudownych drogach. Bardzo dobrze, że przynajmniej zacząłeś od hamulców ![]() |
hajko Polonez Caro 2000 Warszawa | 2006-06-18 17:14:18 Witam. Widzę, że sprowokowałem całkiem ciekawą dyskusję, most już mam, oryginalny od poldorovera, poprzedni właściciel zaklinał się, że nie wył, ale na wszelki wypadek mam na kola namiary ![]() |
automatic | 2006-06-18 21:40:15 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 14:55:45 ] |