MotoNews.pl
  

Niski profil do ave??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy profi 45 (215/45/17) nie będzie za niski na nasze polskie drogi bo osobiscie sadze ze troche strach - szkoda felg i opon, ale moze jakies opinie....
  
 
trzeba po prostu uważnie jezdzić, sam osobiście poruszałem się na felgach z takimi oponkami i po prostu niekiedy trzeba poruszać się z prędkoscią 20-30 km/h zeby nic nie uszkodzić ale efekt murowany
  
 
No wlasnie . Nie wiem czy dam rade sie opanowac . Chwila nieuwagi i nieszczescie gotowe
  
 
no oczywiście to zależy od felg, ja jeździłem na OZ Evo i były one bardzo wytrzymałe mimo to ostrożności nigdy za wiele
wybieraj albo ładny wygląd i super trzymanie na zakrętach albo komfort
  
 
Wedlug moich obliczen przy oponie 215/45/17 bedzie tyle samo opony jak przy kole np 195/50/15 u yarisa czyli spoko. Czyli 45% z 215mm. Ja osobiscie mam 195/45/16 (czyli mniej opony) i jezdze normlanie.... tylko mam 3,5 atmosfery w kole zeby felg nie pogiac....
  
 
Ja do swoego założe 16" 205/55/16 chciałbym 17" ale... nie ze względu na drogi-tylko na zawieszenie
Jakbym miał standardową zawieszkę to śmiało bym zakładał 17"
Pozdro
  
 
Cytat:
2004-02-24 23:20:40, CarinaGTI pisze:
Ja do swoego założe 16" 205/55/16 chciałbym 17" ale... nie ze względu na drogi-tylko na zawieszenie
Jakbym miał standardową zawieszkę to śmiało bym zakładał 17"
Pozdro





Teraz mam 205/55/16 ale na stalówkach
Chyba się skusze na 17, pozostaje kwestia ze oponki takie kosztuja mase kasy no ale cos za cos .
  
 
Do Cariny nie więcej niż 16"
205/40/16 - takie mam i nie ma problemu jak się uważa na krawężniki. Za to trzymają jak przyssane.
  
 
Witaj
Jeżdze teraz na 17-ach z oponkami 215/40
spręzynki HR -35mm i do tego amorki koni z czterostopniowa regulacją twardości ustawione prawie na max sztywności.
Powiem ci szczerze ze prowadzi sie po prostu pięknie jak rajdówka
Na tym ustawieniu da sie jeżdzić po polskich drogach tylko trzeba uważać,jak zaczynają sie nierówności to po prostu zwalniam.

Moim zdaniem możesz założyć śmiało opone o profilu 45-odczujesz tą zmiane ale to nie jest tak jak niektórzy uwazają że nie ma już wtedy w ogóle amortyzacji -jest ,opona taka też pracuje tylko w mniejszym zakresie a przecież zawieszenie i tak robi swoje a jak chodzi o ochrone fegi to dany profil ma swoją grubość i żeby skasować felge musiałbyś trafiś chyba na otwarta studzienke

  
 
Gdybyś jednak przycykał i kupił opony o profilu 50 bądz 55 pojezdzisz troche i zdasz sobie sprawe że smiało mogłeś założyć 45-tki.
Wiem to z doświadczenia,przeszedłem tą droge i 40-tki mi w zupełności wystarczą.

17-tki to dobry wybór, Ave to duże auto.

Pozdrawiam
  
 
Spoko . Fajnie slyszec ze sie ósemki nie porobią.

  
 
fajnie ze jest taki temat, bo wlasnie chyba zostaly rozwiane moje watpliwosci co do profilu 45
Nie wiem tylko czy dobrym wyborem do felg 16 calowych jest opona 205/45, moze dac 50? (chodzi o Carine zeby nie zmienic zabardzo zaklaman licznika), dodam moze jesszcze ze auto obnizone jest o 50mm...
Co Wy o tym sadzicie? Mial ktos z was juz jakies doswiadczenia z tymi profilami w Carinie E?
  
 
Z cariną E nie miałem do czynienia ale z oponkami 205/45 /16 tak
Mój brat w Mitsubishi Carismie ma takie kółka i jężdzi sie równie dobrze co na moich, mimo iż on ma znacznie twardsze zawieszenie.