Mam problem z espero pomożcie!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kolegow.
Objawy sa nastepujace:
-dopuki silnik jest zimny jest ok. (tmp <85 C)
-po nagrzaniu przy szybkim przyspieszaniu przy 4krpm
przerywa (spala w wydechu).
-czesto gwaltowne nacisniecie pedalu gazu przy malej predkosci powoduje dlawienia a nawet zgasniecie silnika.
-komputer nie rejestruje bledow.
Rzecz dotyczy espero 1500 6lat 80kkm bez gazu.
Czy dysponuje ktos mapa charakterystyk kata wyprzedzenia zaplonu? Bede wdzieczny za podeslanie na adres:
koperfil@poczta.onet.pl
Za wszelkie porady i wskazowki dzekuje.
  
 
Ja bym sprawdził:
- lambdę
- przewody WN, kopułka, palec rozdzielacza, czujnik Halla
- pompę paliwa (czsem pompa chodzi ,ale jest za mało wydajna)
  
 
Ja na początek radził bym sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu i rozdzielacz zapłonu przeczyścił. Lambdę wykazał by komp na błędach
  
 
Cytat:
mam problem z espero pomożcie!!!!




A któż go nie ma....
  
 
Mnie to kojarzy się z jakimś niedomaganiem układu paliwowego -kiedy był wymieniany filtr paliwa, bo może jest zapchany?
  
 
Cytat:
koperfil pisze:
-po nagrzaniu przy szybkim przyspieszaniu przy 4krpm
przerywa (spala w wydechu).
-czesto gwaltowne nacisniecie pedalu gazu przy malej predkosci powoduje dlawienia a nawet zgasniecie silnika.
-komputer nie rejestruje bledow.
Rzecz dotyczy espero 1500 6lat 80kkm bez gazu.




Wygląda to na permanentne zubażanie mieszanki, aż do gaśnięcia przy dodatkowym zubożeniu poprzez nagłe otwarcie przepustnicy.

Dziwne, że nie mając gazu i "emulatorów", obwód sondy Lambda nie pokazuje błędu. Może s.Lambda jest do wymiany ?
Wepnij się w obwód sondy Lambda i sprawdź napięcie - czy aby nie spada do zera.
  
 
przy podobnym przebiegu i przy takich samych objawach czyli napoczątku silnik dławił się przy 4 tys obr a potem przy 2 winowajcą był zapchany katalizator

Wiktor
  
 
Filtr paliwa ma 20kkm
Sprawdzalem cewke impulsatora miernikiem i wyglada, ze jest ok.
zaplon tez sprawdzalem nie wiem czy to mozliwe ale wyglada, ze kat wyprzedzenia =3
Przyspieszylem go na probe i dolegliwosci nie ustopily chociaz jest troche lepiej.
Pompa paliwa wyglada,ze jest ok bo na zimnym silniku sprawuje sie w miare dobrze
  
 
Ja również sprawdził bym ukł. wydechowy.
Po nagrzaniu pracuje inaczej niż na zimnym silniku, więc zaczął bym od tego
  
 
Popieram wersję z układem wydechowym, podobne objawy odnotowałem w CC, przyczyna był mechanicznie uszkodzony katalizator, który przytykał wylot spalin.
  
 
Kto z was wie kiedy ECM zaczyna uwzgledniac sygnal z sondy L.
U mnie po odlaczeniu przewodu sondy nie zauwarzylem zadnej
zmiany w pracy silnika.
A na dodatek ECM wogule nie sygnalizuje bledu.
Sprawdzalem to do temp<60 C.
  
 
A kontrolka sprawna?
Komp powinien niewątpliwie wykryć uszkodzenie lambdy polegające na jej odłączeniu...
Może miałeś kiedyś gaz? niektórzy gazownicy aby uniknąć problemu zapalającej się lampki odłączali ją od kompa i podłączali do ukladziku, który po przekręceniu kluczyka zapalał ją na chwilę, aby właściciel auta nie skapnął się o co chodzi.
A kod 12 wyświetla?
  
 
Kontrolka jes sprawna.
A instalacji gazowej nie mialem i nie mam
  
 
Pytanie za 100 pkt.
Dlaczego w moim esperaku po odlaczeniu sondy L.
ECM nie sygnalizuje bledu.
U Was tez tak jest?
A cha odlaczenie innego czujnika powoduje zaswiecenie sie lampki.
  
 
Może za krótko czekasz?
Przede wszystkim komp musi się przestawić w tryb tzw. otwartej pętli. Po uruchomieniu komp pracuje w zamkniętej pętli, bo lambda jest zimna i jeszcze nie działa. Komp przestawia sie na otwartą pętlę po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury. ECM poznaje to po odczytach z CTS. Może w nim tkwi usterka i silnik nigdy nie przechodzi na otwartą pętle?
poza tym po odłączeniu lambdy ECM koryguje ilość wtrysku paliwa i dopiero po iluśtam nieudanych próbach wywala błąd. Więc może musisz trochę poczekać? Zdaje się że ktoś z klubowiczów poznał dokładnie zasady działania ECM (chyba Pawol) i mógłby sie wypowiedzieć bardziej kompetentnie
  
 
Rence kur.....a opadaja.
po wymianie: swiec NGK BKR6E-11
Przewody WN SENTECH
cewka impulsatora
nadal przerywa z tym, ze teraz na zimnym i cieplym silniku bolid nie ma mocy dochodzi do 4krpm na 4 i nie chce przyspieszac i bardziej przy tym chalasuje.
cewke zaplonowa tez wymienialem a propo czy przebicia miedzy uzwojeniem a rdzeniem w cewce zaplonowej to normalka bo wymienilem sobie cewke na nowa i ta tez tak ma (wyjeb...e 85zl w bloto)
Jeszcze pozostal do sprawdzenia wydech.
  
 
a lambdę wymieniłeś /sprawdziłeś????
bo jeśli nie to później mi nie mów - JACO miałeś rację , dzieki
Oczywiście jeśli zmienisz i okaże sie ,że to nie lambda, to mi później nie mów: JACO spierdl.j
  
 
a hu. wie czy ona jest sprawna miernik wyswietla jakies zmieniajace sie napiecia.
Sprytki pisali, ze jak obroty plywaja po zwarciu stykow AB to sonda dziala. Ale czy dobrze?
  
 
Cytat:
koperfil pisze:
a hu. wie czy ona jest sprawna miernik wyswietla jakies zmieniajace sie napiecia.
Sprytki pisali, ze jak obroty plywaja po zwarciu stykow AB to sonda dziala. Ale czy dobrze?



Z tego co wiem, przy zwartych stykach AB nie powinno w ogóle włączać się silnika.
A miernik powinien wyświetlać napięcia od 0 do 0.9V (prawidłowa praca Espero i in.silników na bogatą mieszankę od 0.3 do 0.7 V) .
Jeśli w czasie jazdy miałbys przeciągniety kabel i miernik wykazywałby Ci napięcia powyżej zera (pamiętaj o masie z akumulatora a nie z zapalniczki czy karoserii) a silnik nadal "muliłby", to znaczy, że rzeczywiście masz problem z zapchanym układem wydechowym.

P.S. A pisałem, pisałem ... a ludzie i tak kabelki , świece i kopułki wymieniają zamiast zająć się faktycznym problemem .

  
 
A ja mam pytanko. Gdzie wyswietla sie błąd kompa?? która lampka sie swieci? w moim espero po montarzu instalacjii przestała swiecic kontrolka od pompy paliwa i poziomu płynu do spryskiwaczy. Domyslam sie ze gassownicy cos spj.....i. Ale jak to sprawdzic????