MotoNews.pl
  

Nowe klocki hamulcowe i...problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie...jakie kupic klocki hamulcowe , ale takie przy ktorych zaciski nie bedą mi tarły o felgę...ostatnim razem kupiłem Ferrodo i niestety musiałem włożyc po jednym nowym i po jednym starym klocku bo kola blokowane były przez zaciski..są moze jakies "bardziej cienkie klocki"? czy wszystkie mają 18mm??a moze wina felg?nie wiem z ktorego rocznika są...słyszałem ,ze były rózne stalówki...a moze zastosowac dystanse?jezeli tak to jakiej maxymalnej długości mogą byc, tak aby łożyska nie dostały szybko po dupce?
Z góry dzięki za info
ps.wyszukiwarka uruchomiona, ale tam jest bieda...
  
 
Na 100 procent masz zalozone felgi ze zbyt malym offsetem (ET).
W Escortach byly dwa typy felg. Najpierw montowano felgi z offsetem kolo 32 mm (nie jestem do konca pewny tych wartosci), a pozniej (chyba od 1993 roku) stosowano offset 37,5 mm. I stad brakuje Ci tych paru milimetrow na klocki.

Co do dystansow... odpusc sobie ten pomysl. Nie tylko w d... dostaja lozyska, ale cale zawieszenie (zupelnie inne momenty sil na calym zawieszeniu). Szkoda kasy na remonty. I auto bedzie sie dziwnie zachowywalo w zakretach.

Felgi uzywane (z wlasciwym offsetem) to koszt okolo 100 zl za komplet. I mysle, ze warto zainwestowac.

  
 
problem z ET ale włąsnie za duzy, prawdopodobnie masz felgi od mk4, i nic z klockami nie zrobisz, wsadz 2-3 mm dystansu i po sprawie, te 3 mm nie robi wiekszej róznicy w zawieszeniu, a załatwi twój problem, chyba ze stac cie na zmiane felg.
  
 
Cytat:
2008-02-18 21:07:57, falcon0 pisze:
ostatnim razem kupiłem Ferrodo i niestety musiałem włożyc po jednym nowym i po jednym starym klocku bo kola blokowane były przez zaciski..

o jeshu
  
 
Witam
Miałem bardzo podobny problem. Kupiłem zimówki z felgami stalowymi. Niby od Escorta. Nawet po wymianie klocków wszystko było ok. Po wymianie klocków i tarcz felga tarła o zacisk. Samochów nawet nie chciał ruszyć. Po oględzinach okazało się że felga ma "płytsze wybrzuszenie". Proponuje wymianę felg lub przekładkę na tył jeżeli nie są takie same, w przypadku alu pozostają tylko dystanse.
  
 
Co Wy za felgi macie?? Pewnie z focusa,bo tam et ok 50 chyba jest.
Mialem z mondeo gdzie bylo 47 i pasowalo tylko przy tylnej belce RS przy nowych klockach tarl wlasnie tyl. Escort mial seryjnie 41 .
Sierra miala chyba 37

Mowie oczywiscie o 14" stalowych.
  
 
Ja mowie o trzynastkach i niestety te z tyłu tez nie pasują z nowymi klockami teraz mam pytanie...jak rozpoznac na szrocie czy felgi mają interesujący mnie ET?? sa tam jakies oznaczenia?jezeli tak to jakie?mam wózek z roku '93 i jeszcze jedno...gdy w zeszłym roku zmieniałem przewody elastyczne i pojechałem z nimi do sklepu to gość sprawdził w katalogu i stwierdził,ze to są przewody od MK7 a ja powinienem miec inne...no i kupiłem te inne (niby do MK6),ale przy montażu okazało sie ,ze trzeba było odgiąć (nieco naprostowac) w imadle koncówke co wchodzi w zacisk bo przy oryginalnym wygięciu nie pasowały za bardzo...
takie cos mniej wiecej: (te stare były nieco inne)



Czy to mozliwe zebym miał jakies inne zaciski?czy zaciski w MK6 różnią sie od tych w MK7?
dzieki za dotychczasowe uwagi i spostrzeżenia
  
 
Ja Ci powiem tak - w sklepach ludzie sie nie znaja,maja katalogi podrobek a nie oryginalu i wychodza jaja. Kupowalem ostatnio dziewczynie do fiesty klocki - dobrze,ze wyjalem stare i z nimi udalem sie do sklepu - glupie klocki i za 3 podejsciem sam sobie w katalogu znalazlem

Co do felg to zazwyczaj w okolicach wentyla jest wybite - bedzie tam srednica felgi czyli np 13 - jej szerokosc,np 5 J lub 5,5 (moze bez J ? ) i dwie ostatnie cyfry to jest to ET np 41
  
 
To z jakim ET mam kupic, tak zeby wszystko grało? z wiekszym niz mam teraz znaczy sie...? a co z tymi zaciskami? takie same czy nieco inne są?
  
 
Cytat:
2008-02-19 19:45:33, falcon0 pisze:
To z jakim ET mam kupic, tak zeby wszystko grało? z wiekszym niz mam teraz znaczy sie...? a co z tymi zaciskami? takie same czy nieco inne są?


Myślę, że ET nie ma tu wiele do czynienia. ET to odległość osi symetrii obręczy felgi od powierzchni przylegania felgi do, nazwijmy to, piasty.
Bardziej liczy się profil tarczy felgi (jak głęboko jest wyprofilowana).
Pomyśl o feldze jako o dwóch pospawanych elementach: tarczy i obręczy. ET, czyli przesunięcie samej obręczy możesz dowolnie zmieniać, a koło i tak będzie się blokować o zacisk, jeśli tarcza jest zła (zbyt płaska).
Jak zejdę do auta to napiszę Ci jakie dokładnie mam felgi (zmieniałem na stalowe 14"), pamiętam tylko, że są z katalogu Kronprinz i _do Escorta_. Nic nigdy nie trze, bo i nie ma prawa.
  
 
Cytat:
2008-02-19 22:35:08, kcprski pisze:
Myślę, że ET nie ma tu wiele do czynienia. ET to odległość osi symetrii obręczy felgi od powierzchni przylegania felgi do, nazwijmy to, piasty. Bardziej liczy się profil tarczy felgi (jak głęboko jest wyprofilowana). Pomyśl o feldze jako o dwóch pospawanych elementach: tarczy i obręczy. ET, czyli przesunięcie samej obręczy możesz dowolnie zmieniać, a koło i tak będzie się blokować o zacisk, jeśli tarcza jest zła (zbyt płaska). Jak zejdę do auta to napiszę Ci jakie dokładnie mam felgi (zmieniałem na stalowe 14"), pamiętam tylko, że są z katalogu Kronprinz i _do Escorta_. Nic nigdy nie trze, bo i nie ma prawa.



Raczej nie o to chodzi skoro sprawę załatwia jeden stary klocek (a nawiasem mówiąc to ).
  
 
Cytat:
2008-02-19 19:45:33, falcon0 pisze:
To z jakim ET mam kupic, tak zeby wszystko grało? z wiekszym niz mam teraz znaczy sie...? a co z tymi zaciskami? takie same czy nieco inne są?


Felgi z mniejszym ET jak masz teraz np 50 to kup z 40
  
 
Cytat:
2008-02-19 08:48:47, tjmdm pisze:
o jeshu


Cytat:
2008-02-19 22:37:30, Wojo pisze:
Raczej nie o to chodzi skoro sprawę załatwia jeden stary klocek (a nawiasem mówiąc to ).


Spoko chłopaki...z jednym starym i jednym nowym klockiem na rolkach w serwisie forda wyszła mi 64-ro procentowa skuteczność hamowania wiec luzik
Seba - dzieki za info

[ wiadomość edytowana przez: falcon0 dnia 2008-02-20 00:57:47 ]
  
 
A ja się upieram, że ET nie ma tu nic do rzeczy.
Musi być odpowiedni profil tarczy felgi i tyle.

Dobrze by było zidentyfikować Twoje felgi (model).
U mnie jest 6280 KFZ Kronprinz.

Jeśli chodzi o hamulce, to może zaciski są brudne i się blokują z jednej strony?
A oryginalne są?
  
 
Blokuje z dwóch stron i nie są brudne...swoja drogą to nieźle by musiały byc brudne aby to było przyczyna Pamietaj,ze sprawe zalatwia jeden stary i jeden nowy klocek A zaciski?Raczej są oryginalne..na takich przyjechał z Danii/Nieniec,a ja ich nie zmieniałem...
  
 
Stary klocek dajesz od zewnetrznej?
  
 
Yyyy zabiłeś mnie tym pytaniem,ale raczej tak...z zewnątrz...
  
 
Cytat:
2008-02-20 01:29:22, falcon0 pisze:
Yyyy zabiłeś mnie tym pytaniem,ale raczej tak...z zewnątrz...


Nie no, pytanie było głupie, już nie kontaktuję o tej porze. Narysowałem sobie zacisk i już jarzę . Ja bym sprawdził, czy felgi są oryginalne, tj od emkaszóstki.
Zobacz, co tam masz na nich napisane.

I porównaj swoje zaciski z jakimiś innymi. Może akurat ktoś wymienił na (strzelam) od jakiejś Fiesty np? I są trochę grubsze?
Taka moja teoria "na brudno".

Innej opcji nie widzę. Ja montuję klocki Ferodo i wszystko chodzi, teraz i poprzednio na stalufelgach 13".
Dystanse to poroniony pomysł...
  
 
Cytat:
2008-02-20 00:59:04, kcprski pisze:
Musi być odpowiedni profil tarczy felgi i tyle.



A to jest uzaleznione od ET wlasnie Jedno z drugim jest powiazane.
  
 
Kcperski ma rację, owszem chodzi o ET, ale przetrawiłem powoli co chciał przekazać i chodzi też o to jak wyprofilowana jest tarcza felgi. ET może nie pomóc np., jak będzie felga z wielkim parapetem, a tarcza nie będzie "odchodzić" na zewnątrz zaraz przy piaście.