Rozrząd co 60 tyś czy co 90tyś?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie bo spotkałem sie z opinia że rozrząd w ZETEC-u wymienia sie co 90 tyś lub 5 lat- czy to prawda bo tu i uwdzie napisane jest że co 60tys lub 5 lat.
  
 
Z tego co ja słyszałem to wymienia się co 120 tyś a ze względów profilaktycznych co 90 tyś. W dieslach wymienia się co 60 tyś.

Oczywiście jest parę rzeczy na które warto zwrócić uwagę...

1. 90 tyś w trasie nie równa się 90 tyś w mieście - rzeczywista praca silnika jest o wiele dłuższa i intensywniejsza

2. Ważne jak poprzednio wymienili nam pasek?, Czy użyli dobrego zestawu paska, Czy nie kombinowali i np. zostawili jakieś stare rolki (bo np. ciężko było odkręcić)


[ wiadomość edytowana przez: ndaniel80 dnia 2007-08-07 10:23:59 ]
  
 
ja to znam tak - za pierwszym razem po 120tyś, potem co 60tyś (zalecenia mojego mechanika)
  
 
Na rozrząd Forda masz gwarancje producenta na 90tys,a na Dayco 60tys.Ja zamontowałem Forda i myślę,że przy 60-70tys bym go wymienił o ile będe miał to auto.
  
 
tak jak ktoś już powiedział
na oryginał jest gwarancja 90tys
a na zamiennik 60tys
  
 
A orientuje się ktoś co ile wymienia się rozrząd w 1.6 EFI 8v? Konkretnie chodzi o pasek Gatesa (wzmocniony) wymieniany łącznie z napinaczem i pompą wody.
  
 
Co 60 kkm.
  
 
Cytat:
2007-08-07 10:39:23, Wuipe pisze:
ja to znam tak - za pierwszym razem po 120tyś, potem co 60tyś (zalecenia mojego mechanika)


mi też kumpel z serwisu forda tak mówił
  
 
Producent jak na rozrzad napedzany paskiem odstepy miedzy wymianami wyznaczyl na bajeczne 120 tys km. Moim zdaniem jesli serwisujemy auto w ASO to mozna przyjac ten przebieg ale jesli nie to ja bym nie ryzykowal. Oprocz przebiegu jest jeszcze chyba wiek tego paska podany- bodajze 7 lat co wczesniej nastapi.
Mowa oczywiscie o ZETEC-ach.