Pisk turbospreżarki - od czego zależy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od jakiegoś czasu zastanawiam sie, co powoduje ze jedne silniki turbodiesla wydają z siebie pisk a inne nie, lub jest on mniej słyszalny. Wiem ze to turbospreżarka, ale w jednych autach to słychac a w innych nie. Np skoda octavia, golf IV, merc sprinter - w nich słychac wyraznie ten pisk , nawet syk zawrou upustowaego czasem jest słyszalny. A w takich autach jak np. Escort, omega, czy renault traffic nie słychać tego charakterystycznego pisku.
Co jest tego powodem?
  
 
TO nie jest pisk tylko syczenie
pssssssss
u mnie słychać wiec nie jest zle
  
 
powodoem jest rodzaj turbiny,cienienie z jakim pompuje i takze tego jaki jest rodzaj dolotu. Inna sprawa jest ze czesto piszczenie turba tzn glosna praca oznacxza poczatek konca
  
 
Ja bym jeszcze dołozył konstrukcję samego silnika, Escort, Omega czy Traffic pewnie mają standartowy silnik, natomiast Octavia i Golf to pradwopodobnie Common Rail, więc parametry inne, większa moc większe ciśnienie itd.
  
 
Cytat:
2006-11-16 06:54:38, Raven pisze:
Ja bym jeszcze dołozył konstrukcję samego silnika, Escort, Omega czy Traffic pewnie mają standartowy silnik, natomiast Octavia i Golf to pradwopodobnie Common Rail, więc parametry inne, większa moc większe ciśnienie itd.


[OT] VAG dopiero wchodzi w technologię C-R. jak na razie jedyny silnik C-R, który ma trafić/trafia do Seatów, Skód i VW to 2.0 TDI 170KM. Warto również powiedzieć, że nie wszystkie 2.0 TDI 170KM to C-R, najpierw stosowano tam PPD, czyli piezzopompowtryskiwacze...
  
 

[OT] VAG dopiero wchodzi w technologię C-R. jak na razie jedyny silnik C-R, który ma trafić/trafia do Seatów, Skód i VW to 2.0 TDI 170KM. Warto również powiedzieć, że nie wszystkie 2.0 TDI 170KM to C-R, najpierw stosowano tam PPD, czyli piezzopompowtryskiwacze...


O ile wiem to nic sie w tej kwestii nie zmienilo i nadal sa tam pompowtryski pizoelektryczne (czy tak to sie dokladnie tlumaczy?).

A glosna praca turbiny oznacza tak jak ktos napisal poczatek jej konca...

To ze w ogole slychac turbine to nic zlego. W niekturych autach tak, w niektorych nie, bo jedne sa lepiej wygluszone, inne gorzej, w jednych inne rzeczy moga zagluszac turbo, w innych nie