| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-10-12 16:39:34 Koledzy wymienilem ostatnio kabla i swiece na NGK i wyciagalem pare razy aku bo roblem przerobke ze swiatlami i teraz auto pali mi 20 l LPG na miescie a przedtem 14 -15. Gaziarz powiedzial ze to dlatego ze wyciagalem aku i sterownik od gazu sie zresetowal i musi go znowu ustawic i chce prawie 40 zl . To moze byc powod czy chce mnie naciagnac? |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-10-12 18:17:54 ja mam zalozona instalke w kwietniu wiec jeszczer nic nie wymienialem |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-10-17 21:50:42 reduktor Vega gaz 2 gen elpigaz, montowany w kwietnu. Dzis bylem w ASO bo tam mi zakladali i zlozylem reklamacje ze mi smierdzi gazem a oni na to ze to normalne wiec jak to jest |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-10-18 07:01:27
Było się zapytać panów, czy jak im z kuchenki gazowej śmierdzi gazem to też jest normalne , Baraneria!!!!
Nie ma prawa smierdzieć gazem!!! jak jest wszystko ok. Jedyny smród to może być jak bąka puścisz |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2006-10-18 13:40:41 Boże kochany... masz 1.8 i normalnie palił Ci 15L gazu? Albo katujesz niemiłosiernie ten silnik, albo masz coś ostro spierdolone...
Moje espero przy normalnej nieszaleńczej jeździe po mieście pali 9L gazu... i tez mam 1.8 + LPG |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2006-10-18 13:46:50
Eeee, Łukasz, ten Twój esperak, to jakis dziwny jest...
Juz sie kiedyś nad nim "roztrząsaliśmy", że za mało pali.
Pozdr. P. |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-10-18 21:44:29 dzis koledzy pojechalem do ASO bo tam mialem zakladany gaz, nawrzucalem im bo gadalem sie z sasiadem ze mi wzial dowod rej wiec musieli sie zabrac za przeglad calej instalacji bez szemrania jak poszedlem do dyr ASO i przedstawilem sytuacje |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2006-10-19 12:00:25
Ostatnio w Auto Świecie czytałem że spalanie zależy w dużej mierze od stanu silnika i oleju który używamy... Im lepsze smarowanie, tym nizsze spalanie... Moje Espero mimo iż ma 290tys. przebiegu to od nowości do dnia dzisiejszego, czyli przez 10 lat już, regularnie raz na rok ma wymieniany olej na 5W50 Mobil1 sysntetyk i silniczek jest w idealnym stanie... ...zresztą... im wyższe obroty, tym wyższe spalanie... szczególnie właśnie w przypadku ośmiozaworówek... ja staram się 3500 obr. nie przekraczać i przewidywać co się stanie na drodze (np: jak widze z daleka że trzeba będzie przychamować za kilkaset metrów to na luz wrzucam i tak dojeżdżam do skrzyżowania, świateł... bo po co "piłować" silnik bez sensu jak i tak zaraz trzeba będzie się zatrzymać...) [ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2006-10-19 14:10:32 ] |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2006-10-19 15:31:53
nie na luz tylko redukuj spokojnie biegami |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-10-19 17:48:18
Dokładnie, bo luz w silnikach z wtryskiem = wyższe spalanie (żeby silnik nie zgasł), a redukcja = zero spalania (silnik kręci się do momentu osiągnięcia granicznie niskich obrotów, kiedy to dopiero zaczyna żreć paliwo jak na luzie). |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2006-10-19 18:54:17 ...kiedy redukujesz biegi nie trzymając nogi na gazie (hamowanie silnikiem) to faktycznie wtedy nie spala kompletnie nic....
...ale kiedy bieg jest na "luzie" to samochód spala 1L na godzinę... ...więc różnice niewielkie.... ...przetestowałem to setki razy na Vectrze B i Toyocie Corolli gdzie komputer pokazuje aktualne spalanie... ...czy hamuję silnikiem czy dojeżdżam na luzie, to wszystko zależy od danej sytuacji... jeśli zależy mi na tym aby paląc BARDZO MAŁO gazu przejechać dłuższy odcinek (np: gdy czerowone światło widzę z bardzo daleka) to dojeżdżam na luzie... ...jeśli jednak czerwone światło zaskoczy mnie na kilkadziesiąt metrów przed samochodem, wtedy puszczam nogę z gazu nie wyżucając biegu...(hamowanie silnikiem) ...bo przecież hamując silnikiem przejadę znacznie krótszy dystans niż jadąc na luzie... |
Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2006-10-19 19:23:08 Wszystko zalezy od tego jaka jest odleglosc do swiatel , skretu itd. Ja mam taka zasade ze na luz nigdy niewyrzucam chyba ze juz auto ma mi sie zatrzymac. |
Andik Klubowy Weteran VW B51.9TDI,MK32.0TDCi Szczecin | 2006-10-19 19:38:34
....w espero, do momentu az obroty nie spadna ponizej 1900 pozniej juz wtryski sie zalaczaja i leja paliwo |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-10-19 19:47:44 powiedzcie mi jakie obroty powinny byc na luzie bo ja mam na Pb i LPG 950 |
adid11 ESPERO 2.0 CD LPG Jaworzno | 2006-10-19 20:37:17
Pierwsza kreska w dół od 1 tys rpm/min czyli ok 850 - 900 rpm/min. Ja bym się nie czepiał chyba masz ok. |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-10-19 21:03:22 z tego co czytalem w archiwum to wszyscy maja raczej 850 a ja mam 950 obr/min. moze tak byc? |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2006-10-19 21:12:02
Ja mam odrobineczkę nad tą pierwszą kreską w dół... Ale czy to jest 850 czy 950, moim zdaniem to bez różnicy... Najważniejsze aby nie przekraczało 1tys... |
pablo_ns Espero 1,8 +LPG Nowy Sącz | 2006-10-20 22:06:14 juz mam auto i palil tyle bo byl rozprogramowany komputer, co do smrodudali mi moj reduktor ktory podmienili mi przy instalacji |