Jakie odpowietrzniki??? HELP ME !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaczeło się od odpowietrzania chamulców i nagle..trzasnął odpowietrznik!! Różne próby wykręcenia go nie dały skutku więć trzeba było go rozwiercić i po długich mękach udał sie nagwintować na ten sam rozmiar , ale.. chyba za głęboko wjechałem wiertłem bo odpowietrznik nie trzyma i cieknie. Czy wie ktoś który odpowietrznik można by tu wsadzić, może do innych samochodów są jakieś dłuższe bo nie uśmiecha mi się rozwiercać zacisk na 10tkę H E L P M E !!
Z góry dziękuję za pomoc
  
 
Obawiam się że raczej nic nieuda się zrobić załeży jak głęboko nawierciłeś ?mnie takie coś w mojej poprzedniej kosztowało (zakup używki) ze szrotujedyne co mogłem zrobić by się poruszać i szukać części to zwykła śruba (zaślepka). mam nadzieje że nierozwierciłeś zbyt głęboko i uda ciśie coś dopasować niestety nic takiego nieznam by cości podpowiedzieć
  
 
kup nowy cylinderek. tak bedzie bezpieczniej i pewniej
  
 
Morzesz otwór po otpowietrzniku zaślepić a odpowietrzyć przez popuszczanie przewodu doprowadzającego płyn do cylinderka.
Trochę kłopotliwe ale wykonalne, tymbardziej że odpowietrzanie robi się raz na jakiś czas.A kiedyś przy okazji wymienisz na nowy.
  
 
Druga metoda.Zamiast odpowietrznika zastosuj śrubę z miedzianą albo aluminiową podkładką .Minusem takiego rozwiązania jest to ,że nie morzna złapać płynu pozatym hamulce odpowietrzysz bez problemu.
  
 
wydaje mnie się że rozwiązanie Rogacka będzie najlepsze cylinderek jeden kosztuje ok 30 zł nie wielki koszt a zawsze pewnie pozatym jeżeli rozwierciłeś za głęboko to może być lipa bo jak przyjżysz się odpowietrznikowi to ma storzek na końcu który musi idealnie dolegać do powierzchni w cylinderku aby nie ciekło a tą powierzchnie rozwierciłeś i może niezbyt pasować do pdpowietrznika i nawet jak znajdziesz dłuższy nie koniecznie będzie trzymać
  
 
Jak juz kupisz sobie nowy zacisk to polecam wywalić oryginalne odpowietrzniki i wstawić takie z większa śruba (chyba 12). Łatwiej sie odkręca. Zawsze przed odkrecaniem czegokolwiek przy heblach warto psiknąć jakinś wd cośtam i odczekać. Stal i aluminium obok siebie to najgorsze co sie moze przytrafić. Życze powodzenia.
  
 
Rogacek i Dobry zauważcie że nie chodzi tu o cylinderek tyłu a o zacisk z przodu.... tak więc kupno cylinderka chyba nic nie da
  
 
Cytat:
2004-02-28 15:54:57, kornat pisze:
Rogacek i Dobry zauważcie że nie chodzi tu o cylinderek tyłu a o zacisk z przodu.... tak więc kupno cylinderka chyba nic nie da


chyba da, a nawet napewno da (zacisk z przodu to żeliwny korpus i 2 aluminiowe cylinderki). Moim zdaniem to jedyne sensowne rozwiązanie. W Pile w "złym sklepie" kompletny cylinderek z tłoczkiem kosztował 50 zeta, to w normalnym sklepie pewnie bedzie tańszy. Z hamulcami nie ma zartów, żaden szrot, zadne prowizorki a tylko nowe i dobrze zmontowane części.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Jeśli ktoś pyta o radę to wątpię aby chciał przeczytać "kup sobie nowy cylinderek" bo otym sam napewno wcześniej pomyślał.
Moje rady kture przedstawiłem we wcześniejszych postach nie kosztują praktycznie nic i w rzaden sposób nie zagrażają bezpieczeństwu.Utrudniona jest jedynie sama operacja odpowietrzenia i nic pozatym.
Chyba że ktoś odpowietrza bardzo często
  
 
Dzięki za rady, każda na swój sposób cenna, ale zastosowałem narazie śrubę zaślepiającą . Będę szukał na szrotach nowego zacisku chociaż to stało się w mojej starej samarce którą oddaję w inne ręce no, ale nie chcę mieć gościa na sumieniu jakby co

Fakt, że kupienie cylinderka nic nie da bo to zacisk został rozwiercony, a nie cylinderek. Całkiem możliwe, że za słabo zasygnalizowałem, że chodzi o zacisk. Wielkie dzięki wszystkim i życzę szerokich dróg.
  
 
Cytat:
Fakt, że kupienie cylinderka nic nie da bo to zacisk został rozwiercony, a nie cylinderek. Całkiem możliwe, że za słabo zasygnalizowałem, że chodzi o zacisk. Wielkie dzięki wszystkim i życzę szerokich dróg.

No fakt. Nie spojrzałem ,ze masz samarkę
A samarka o ile dobrze pamiętam (kiedyś widziałem u mechanika) ma pojedyńczy zacisk pływający (jak w DF) stanowiacy nierozbieralną całość. W klasykach zacisk składa sie z 3 części (zeliwny korpus i 2 aluminiowe cylindry). Sorki za zamieszanie

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
W samarce też morzna wymienić sam cylinder.
Niema potrzeby kupować całego zacisku.
Cylinderek jest pojedynczy.
Koszt wymiany samego cylinderka w porównaniu do całego zacisku jest o wiele niższy.