Olej w skrzyni biegów...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zamiar wymienić olej w skrzyni. Pisałem o poradę wcześnioej ale bezskutecznie. Proszę Was o polecenie jakiś porządnych produktów, cena nie gra roli. Zaznaczam, że auto ma 190tys. przejechane. JaK będziecie pisać to piszcie od razu producenta i specyfiakcję bo się nie znam na tym. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
  
 
Juz bylo o tym postow -> wyszukiwarka.

Ja mam Castrola SMX i wszystko ladnie sie kreci
  
 
Widzę, że nikt nie ma zamiaru mi doradzić . Wiem, że w wyszukiwarce jest tego trochę, ale może coś się w między czasie zmieniło i już są może jakieś lepsze oleje. Czekam na Wasze opinie odnośnie olejów. Z tego co wyczytałem wcześniej to chyba kupię Castrola SMX lub Mobila. Ktory bedzie lepszy
  
 
Lej Mobila - według mnie to lepsze oleje - doświadczalnie sprawdzone ,że są lepsze przy dłuzszych przebiegach - tzn. lepiej sie sprawują przy niezbyt czestych wymianach.....
  
 
A co z tym jakims dodatkiem
Lac go czy nie i jak on sie dokladnie nayzwa
  
 
Ja nie jestem zwolenikiem żadnych dodatków do oleju, więc jeśli skrzynia jest sprawna to ja nie polecam
  
 
Podpinam sie pod temat. Do jakiego (mniejwięcej) przebiegu można zmienić olej w skrzyni na syntetyczny jeśli wcześniej był mineralny tudzież półsyntetyczny?
  
 
Myślę Martinez ,że taki manewr grozi rozszczelnieniem przy każdym przebiegu powyżej 50 tyś km.
Tu jednak jest jedna różnica w porównaniu do silnika.
Skrzynia biegów jest dużo bardziej "sterylna" w porównaniu do silnika - nie ma w niej nagarów i różnych dziwnych syfów powstających w silniku podczas spalania.
Nie ma więc zagrożenia (tak jak w silniku) ,że syntetyk wymyje nagary i zatka kanaliki olejowe i w rezultacie zatrze się mechanizm.
Co najwyzej możesz mieć problem z cieknącą skrzynią - powymieniasz uszczelki i powinno być git....



[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-03-01 17:49:35 ]
  
 
Dlatego właśnie się pytałem, bo z silnikiem to ogólnie wiadomo co i jak a przy skrzyni nie miałem pojęcia.
Na razie mam minerał/półsyntetyk (?) bo ciemięgi w warsztacie mówili, że do espero nie można wlać syntetyka. Ciekawa teoria. Ale nie kłóciłem się z nimi bo i tak mieli tylko shella, którego zakupiłem.
  
 
Ja zmienilem na syntetyk przy okolo 100.ooo i nic nie cieknie (przynajmniej ze skrzyni )
  
 
W DU we Katowicach /Bogucicka 7/ twierdzą, że do skrzyni Esperaka lany był wyłącznie full syntetyk!!....kto więc Martinezzowi wlał minerala???
  
 
A na forum spotkałem się z opinią, że lany jest półsyntetyk - kolor czerwony
  
 
... a ja miałem już kiedyś zamiar zmienić olej, ale gość powiedział, że jesli jest czerwony to napewno to jest syntetyk, no i że bez sensu jest wymieniać No i mam go dalej a mam już 93kkm
  
 
Nadal nie doradziliście niczego konkretnego. Cyba se podaruje tą wymianę
  
 
Producent tak naprawdę nie ma znaczenia, ponieważ ważna jest klasyfikacja (jeżdżę na Elfie). Wlej jakis 75W80 i będzie dobrze. Nie trzeba też wymieniac oleju w skrzyni co 40 tyś.
  
 
Witam,

w wakacje wymienialiśmy olej w skrzyni. Po odkręceniu korka serwisant stwierdził, ze oleju było za dużo, że jest to pełny syntetyk i nie trzeba wymieniać (był czyściutki, przezroczysty, czerwony). Jako że jestem człowiek uparty, skłoniłem ojca do wymiany tego oleju na jakiś Shell, chyba donax. Skrzynia troche lżej zaczęła pracować od razu po wymianie. Praktycznie nie miałem możliwości przetestować tego w czasie mrozów, ale zdaje mi się, że bez rewelacji.
Do wiadomości Martineza: wymienialiśmy w Satalu na 1905 roku (od zawsze tam przeglądy robimy, coprawda raz nam zerwali pasek ropzrządu, ale to inna historia ).
  
 
Ja również robię przeglądy w Satalu.
I tak samo jak ty skrzynię zalałem shellem donaxem, ale jakiejś poprawy pracy nie zauważyłem.