Opony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie.
Czy może, ktoś zmieniał profil opony na większy.
Chodzi o carinę standard ma 185/65/14 co w przeliczeniu daje 205 lub 215 /40/17.
Profile te nie są za wysokie i dlatego rozważam 205/45/17 ale nie wiem jak to zmieni np przyśpieszenie auta.
Napewno się zmieści.
Czy ktoś robił takie próby i może podzielić się ze mną uwagami?

  
 
185 a 205 to już spora różnica w szerokości, a co za tym idzie większe opory.
Zmniejszone przyspieszenie, zwiększone spalanie, pływanie w koleinach.

Oprócz tego profil 40 sprawi, że każdą dziurkę odczujesz dość mocno
  
 
uważaj bo opony o 4 centymetrowej wysokości dają efekt że często je kupujesz....

Polskie drogi....

jeżeli zalezy ci na każdej sekundzie przyspieszenia, to nie warto takich szerokich kapci... (nawet 2-3 sekundy moze być wolniej)
jeśli z dużymi predkosciami wchodzisz w zakręty - wtedy sie przydają szerokie opony

róznice w spalaniu nie będą odczuwalne.... na szczęscie. chyba ze liczysz każdy grosz i wciąż jeździsz na rezerwie (jak ja , to wtedy zauważysz że ci wiecej pali... Ale jeśli podjeżdżasz na stacje tankujesz i jedziesz... to nie bedzie cie to wogóle obchodzić...

  
 
Cytat:
2004-03-15 11:48:17, KrzysioVW pisze:
uważaj bo opony o 4 centymetrowej wysokości dają efekt że często je kupujesz....




Kryspin piszę o profilu 40 a nie 4 cm, a przy takiej szerokości to opony będzie całkiem spoko, napewno mniej komfortowo dla tyłka, ale znacznie bardziej komfortowo psychicznie przy atakowaniu zakrętów.
  
 
Krótko mówiąc niski profil to czestrze naprawy zawieszenia, mniejszy konfort, trzeba uważać na felgi, wolniejszy sprint, gorzej na koleinach, łatwiej sie poślizgnąć na wodzie ale są tez plusy lepiej w zakretach, an suchym lepsze chamulce, w razie strzału łatwiej uprowadzić samochód no i nie powtarzalny wygląd.
Przy tej szerokości i profilu powinno być jeszcze w miare ok. Tylko felge do tego dobierz i zoabacz czy nie bedzie obcierać.
  
 
Cytat:
2004-03-15 12:59:41, Iceman pisze:
... w razie strzału łatwiej uprowadzić samochód



Mam nadzieję, że klubowiczów to nie dotyczy.
  
 
Zawsze trwierdziłem że profil opony to procetny z jej szerokokości, ale jak ostatnio wchodziłem na jedną stronkę z oponami to tam było podane że np profil 40 - to 40 mm - i zacząłem się zastanawiać jak to w końcu jest...

Muszę wziąść centymetr i sprawdzić

Wciąż obstaje przy tym że 40 to za mało...


Co do Icemana - fakt - wszystko co napisałes - to prawda, ale jak to napisałeś: "w razie strzału łatwiej uprowadzić samochód" - to ja dodam, ze przy takich oponach strzały najczęściej się trafiają niestety (wiec nie wiem czy warto tak poświęcać się dla wyglądu...)

Pozdro dla ALL
  
 
Krzysiu - i masz rację indeks 40 to wyrażenie procentowe jej szerokości, czyli opona 215/40 będzie wyższa niż 185/40

Może oglądałeś stronę na której podali wysokość dla oponki 250/40 ? Wtedy to jest 40 mm
  
 
Cytat:
2004-03-15 16:21:30, Lwiecz01 pisze:
Może oglądałeś stronę na której podali wysokość dla oponki 250/40 ? Wtedy to jest 40 mm



A niby jakim cudem ??? Skoro to jest stosunek szerokości do wysokości, to przy indeksie 40 wysokość 40 mm będzie osiągana dla opony o szerokości 100 mm czyli 10 cm.

Dlatego 250/40 ma wysokość ... 10 cm, a nie 4 cm.

Czy coś źle policzyłem?
  
 
Cytat:
2004-03-15 16:46:58, jackal pisze:
Dlatego 250/40 ma wysokość ... 10 cm, a nie 4 cm.

Czy coś źle policzyłem?



opona o podanym rozmiarku ma taki rozmiar właśnie i dobrze liczysz
  
 
Jeszcze mały szczegół taki że opony teraz takie muszę znaleść.
A nie jest to łatwe.
Powiedziałem A co brzmiało jak ZENDER 17x7,5 cala
teraz B co brzmi jak 215/40/17

Pozdrawiam dzięki za info
  
 
O matko, rzeczywiście. Coś mi się porąbało

Wysokość 4 cm będzie miała opona o szerokości 10 cm )