| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-05-06 23:25:34 Na I biegu 55 km/h...Zgroza!
To ponad 7800 obr/min....Na seryjnym silniku to trochę niebezpieczne. Można go klasycznie przekręcić. A poza tym odradzam takie wyczyny z czysto praktycznego punktu widzenia. Silnik powyżej 6000 traci moc i moment w zastraszający sposób. Krzywa mocy zaczyna przecież już opadać od 5600 obr/min. I dalsze kręcenie poza hałasem niewiele daje. Zmiana biegu przy 6000 tys wystarcza. Moje próby pokazały, że lepiej jest przełączyć bieg niż ciągnąć do b. wysokich obrotów i nawet szybciej dochodze do setki jeśli wrzucę III bieg przy ok 85km/h niż gdy żyłuje na II biegu ( skrzynia poloneza pozwala na dojście do 100km/h na II biegu przy ok. 7500 obr.) |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-05-06 23:35:11 Witam
Sytuacja jest o tyle śmieszna, że znałem dobrze ten objaw..we wszystkich jednak wczesniejszych moich autach miałem gaźniki Solexa, z pneumatycznym otwieraniem 2- giej przepustnicy, kiedy się toto poluzowało czy rozszczelniło wystarczyło poprawić i dokręcić podstawe membrany i wszystko wracało do normy, w gażnikach tych "samarowskich" 2-gi przelot uruchamiany jest mechanicznie, fakt że w tych gaźnikach rzadziej się zdecydowanie grzebie, są bardziej niezawodne, ostatnio nawet sprawdzałęm czy otwiera się ten przelot, u mnie i Franca, ale było to na postoju, szarpałem za cięgła ale od strony silnika, za diabła nie przyszło mi do głowy że pedał może nie tego ustrojstwa nie otwierać... Leszek, bój się konfrontacji PS Franca licznik zapewne kłamie, mój też, zapewne jest wyskalowany do pracy z mostem 4,1:1 PS 2 Hmmm... mi też silnik wskoczył na chwile na zabronioene obroty podczas przyspieszania na jedynce, już się niemal odzwyczaiłem że Ładna tak ciągnie do przodu, potem już się trochę pilnowałem [ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2004-05-06 23:37:28 ] [ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2004-05-06 23:45:01 ] |
Franc SYMPATYCZNY GOŚĆ była 2107, teraz Gol ... Gdańsk | 2004-05-06 23:48:33 Proponuje aby kazdy kto ma 2107 z tym gaznikiem i samarowcy posprawdzali czy przypadkiem nie maja tez takiego problemu, mozecie o tym nawet nie wiedziec, ja nie wiedzialem przez 8 miesiecy, i przyczyn slabnacego silnika szukalem w LPG zawsze, |
Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2004-05-06 23:50:02 Witam,to bardzo ciekawe co piszecie.
zadam troche glupie pytanie,prosze sie nie smiac jak rozpoznac jaki mam gaźnik?czy z mechaniczną przepustnicą czy z tą drugą? |
krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2004-05-06 23:52:32 Ja tez to musze sprawdzic. Bo rzeczywiscie kiedys moja Ladna mozna bylo zrobic milego "zrywa" przy ruszaniu. Teraz juz jest to po prostu nierealne. Myslalem,ze silnik juz slabszy, zle wyregulowany, ze moze LPG. A tu moze rzeczywiscie jest to wina, tego o czym piszecie!
Dołączam się do pytania Grzesia! [ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2004-05-06 23:53:17 ] |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-05-07 00:14:59 Witam
Klasyczny Solex, wyglądammniej więcej tak, że kiedy zerknie się pod pokrywę filtra powietrza, to widać cięgna gazu od strony kabiny i napędy przepustnic, z tej strony także widać taki hmmm.. grzybek (o średnicy ok 5 cm) z cięgłem, przykręcony do gażnika obok napędu przepustnic, to włąśnie sterowanie pneumatyczne 2giego przelotu, wąz paliwa dochodzi do gażnika centralnie od przodu. Gażnik Samarowski ma napędy przepustnic od strony chłodnicy, cięgło gazu idzie wzdłuż pokrywy zaworów, i dochodzi też od strony chłodnicy, króćiec paliwa nie wchodzi do gaźnika centralnie, tylko bliżej pokrywy rozrządu, i widać długą śrubkę z pokretłem do regulacji wolnych obrotówdo . hmmm.. to tak łopatologicznie, chyba tak da się odróżnić te gażniki |
Grzesiek SYMPATYCZNY GOŚĆ Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2004-05-07 00:21:32 aha,czyli ja mam solexa. |
Franc SYMPATYCZNY GOŚĆ była 2107, teraz Gol ... Gdańsk | 2004-05-07 00:25:36
Mirek, moj licznik dobrze pokazuje, sprawdzalem to raz jak jechalem za matka , a drugi raz jak resor jechal za mna samarka , przez telefon mowilismy ile mamy, i w obu przypasdkach sie zgadzalo. |
dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2004-05-07 00:27:52 A czy przypadkiem nie macie w podłodze pod wykładzinką ogranicznika pedału gazu bo ja w swojej miałem takie gówno i zaraz przy pomocy młotka zrównałem tan ogranicznik z kształtem podłogi i pedał poszedł zdecydowanie dużo niżej bez żadnego wyginania |
krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2004-05-07 00:28:52 Specjalnie podłogi pod pedałem nie macałem |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-05-07 00:32:39 Witam
a mamy takie ograniczniki, Francowi udaje się rozpędzać dobrze autko, wałsnie wtedy gdy nogą trochę przesunie pedał gazu w lewo i naciska obok ogranicznika, ale kiedy podciągnie się pedał , nie będzie chyba trzeba traktować go młotkiem |
dobry SYMPATYCZNY GOŚĆ ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2004-05-07 00:40:58 może i tak tylko wtedy stoi wyżej od hamulca co nie powoduje zbyt wielkiego konfortu jazdy szczególnie dłuższej wiec nie widzę problemu poza ogranicznikiem nic więcej się nie wygina bo on jest na takich cienkich blaszkach że wystarczy lekko puknąć i się go spłaszcza prawie do poziomu podłogi a co do regulacji pedału jeśli już to można to zrobić i sprawdzić na postoju przy wyłączonym silniku tylko trzeba dwie osoby jedna musi trzymać pedał na max wciśniety a druga zerkać pod obudowe filtra czy się druga przepustnica do końca otworzyła dla pewności można jeszcze spróbować ręcznie przy gaźniku czy dalej się otwiera i nie trzeba kosmicznych obrotów kręcić żeby sprawdzić czy żeczywiście działa.
Powodzenia. Swoją drogą to szkoda że nie mogłem na zlot pojechać ciekawe jak bym wypadł |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-05-07 00:53:33 Dobry, przekonałeś mnie... to lepsze rozwiąznie niz podciąganie pedału gazu do góry..
a co do zlotu, to faktycznie szkoda że nie dojechałeś, nie było żadnej maszyny z 2 litrowym motorkiem, ciekawe jak wypadłaby konfrontacja z Grzeskiem.. A tak swoją drogą, to powiem szczerze, może nie ten watek. ale zlot dał mi osobiście poza satysfakcją i dobrą zabawą, duzo do myślenia, tyle fajnych pomysłow i rozwiązań w naszych autkach, załuję osobiście że nie udało mi sie do zlotu tak przygotować autka jak zamierzałem, ale do następnego obiecuję solennie poprawę... |
1Bobo SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 `96 1.7i :) Warszawa | 2004-05-07 01:06:01 Wiecie co..... u mnie tez jest ogranicznik... tez pedal po prawej stronie kiepsko chodzi.... tylko i wylacznie z jednego powodu. Jak trzymam noge z prawej to opiera mi sie o wykladzine ( ktora w tym miejscu jest wygnieciona idealnei do pewnego miejsca) i nie pozwala dalej nacisnac pedalu. Wiec moze u Was tez jeszcze wykaldzina doklada swoje 2 grosze... |