126 dylemat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie

Niewiem czy ktos mnie tu jeszcze pamieta ale jakis czas temu pisalem za mam Fiata 126z 1979r, niestety jest mu potrzebny drobny remont, a raczej gruntowny remont, zarowno blacharski jaki i mechaniczny :/. Mialem najpier wizje odbudowania go jako orginal z 1979r, ale wtedy auto bylo by praktycznie tylko na wystawe wczoraj wpadlem jednak na pomysl jak polaczyc chec posiadania klasyka z moim hobby czyli rajdami KJS Otoz wymyslilem aby odbudowac go jako klasyka ale jako klasyczna rajdowke ( z pucharu 126) z przelomu lat 70 i 80 ubieglego wieku .

Co o tym sadzicie??

Gdzie moge znalezc jakies informacje na temat wygladu i specyfikacji takiej rajdowki??

Moze ktos ma i moglby sie nimi ze mna podzielic??

jesli tak to prosilbym o przeslanie na
antoine@centomania.pl, TIA
  
 
A oglądałeś galerie na stronce?
  
 
Cytat:
A oglądałeś galerie na stronce?



yyyy na jakiej stronce?? poprosze o link
  
 
www.fiat-furious.prv.pl czy jakoś tak
  
 
Cytat:
2004-03-16 19:21:35, Kuner pisze:
www.fiat-furious.prv.pl czy jakoś tak



Nie dziala



PS. Ty tutaj
  
 
http://www.fiat-furious.prv.pl/
  
 
chyba jest jakaś awaria serwera.. zapraszam na mirror który jest teraz baaardzo szybki http://www.fnf.prv.pl/
  
 
Działa działa
  
 
Cytat:
2004-03-16 19:29:37, schwepes pisze:
chyba jest jakaś awaria serwera.. zapraszam na mirror który jest teraz baaardzo szybki http://www.fnf.prv.pl/



no tam to juz bylem ale tam jest malo zdjec, a z rajdow plaskich nie ma zadnego!! nie wsponinajac juz o specyfikacjach
  
 
trochę na ten temat jest w poprzednim numerze WRC... specyfikacji (załączników, homologacji..) jako tako nie ma i nie można dostać..
  
 
Cytat:
2004-03-16 19:44:06, schwepes pisze:
trochę na ten temat jest w poprzednim numerze WRC... specyfikacji (załączników, homologacji..) jako tako nie ma i nie można dostać..



mozna jakos dostac ten numer jeszcze
  
 
Sadzeze pomysł jest rewelacyjny, niestety wiaze sie z ogromnymi kosztami. Nie wiesz jakie masz konkretnie pomysły, no ale podstawa to solidna buda, obspawana, pomalowana z klatka z homologacja (np. Ireco), Zawias to oczywscie 4 Bilsteiny. Do tego jakies pozadne kubły, pasy i inne elemanty wnetrza. No i silnik, najlepiej od specjalisty (Zamanek, Mandera, Chojnacki)
  
 
Cytat:
2004-03-16 20:31:47, rallyfilip pisze:
Sadzeze pomysł jest rewelacyjny, niestety wiaze sie z ogromnymi kosztami.




moglbys przyblizyc??

Cytat:
Nie wiesz jakie masz konkretnie pomysły, no ale podstawa to solidna buda, obspawana, pomalowana



I tak musze wymiecni przedni pas i w sumie 2 blotniki wiec i tak trzeba spawac i ta, no i malowac i tak trzebna cale auto i tak.

Cytat:
[z klatka z homologacja (np. Ireco),




w latach 1977-82 nie bylo czasem tylko polklatek w wyscigach torowych??

Cytat:
Zawias to oczywscie 4 Bilsteiny.



jaki koszt?? na czym sie scigano w latach 1977-82 w wyscigach plaskich??

Cytat:
Do tego jakies pozadne kubły, pasy i inne elemanty wnetrza.



znasz jakies szczegoly wyposazenia z wyscigow plaskich z lat 1977-82??


Cytat:
No i silnik, najlepiej od specjalisty (Zamanek, Mandera, Chojnacki)



Silnik to narazie ma byc Ngrupowy
  
 
Ty narzekasz na konieczność remontu blacharskiego? Tylko pas przedni i błotniki Mnie czeka wymiana pasa przedniego, błotników, całych nadkoli, półpodłogi bagażnika, całej podłogi i cholera wie co jeszcze Że nie wspomnę o remoncie 127 Satiza... toż to prawie Trabant, tyle kitu
  
 
Cytat:
2004-03-17 18:56:49, Krzemowy pisze:
Ty narzekasz na konieczność remontu blacharskiego? Tylko pas przedni i błotniki Mnie czeka wymiana pasa przedniego, błotników, całych nadkoli, półpodłogi bagażnika, całej podłogi i cholera wie co jeszcze Że nie wspomnę o remoncie 127 Satiza... toż to prawie Trabant, tyle kitu



nie na ten temat jest watek, proponuje uwazniej czytac posty
  
 
Cytat:
2004-03-17 18:56:49, Krzemowy pisze:
Mnie czeka wymiana pasa przedniego, błotników, całych nadkoli, półpodłogi bagażnika, całej podłogi i cholera wie co jeszcze



Znam twój ból... przed zrobieniem mojego miałem to samo + jeszcze wymiana podszybia (przód i tył) i połowy bagażnika... Życzę powodzenia w pracach "renowacyjnych".

Pozdrawiam
  
 
Zacznijmy od tego jakim zapleczem dysponujesz bo jezeli masz porzadny garaz z wyposażeniem i znasz budowe 126p od podszewki to zaoszczedzisz sporo pieniedzy. No i oczywiscie duzo wolnego czasu i pieniedze.

Jesli chcesz to porzadnie zrobić nalezy wyjac z tego auta wszystko, zostawić sama bude. Najlepiej ja wypiaskowac, obspawać wszelakiego rodzaju mocowania zawieszenia, itp. i cala ladnie pomalowac w barwy OBR. (jezeli robiłbys to sam tzn. umiesz malować, masz migomat to ponosisz tylko koszta farby i innych materiałów.

Co do klatki, faktycznie moze masz racje, ze pół klatki w wyscigowych kiedys montowali wiec takie rozwiazanie tez wchodzi w gre i jest tansze. (jesli cała klata z homologacja kosztuje w Ireco okolo 1200 zł to pół klatki moze jakies 600. brat ma klate z Ireco i jej jakosc wykonania jest bezporównywalna z jakimikolwiek samoróbami!!)

4 bilsteiny to 1000 zł. Na jakich amorach kiedys jezdzili to nie wiem, ale troche współczesnej techniki nie zaszkodzi. Ich twardość wybierasz przy zamawianiu. Kazdy kto jzdzi ma kaszla do KJS itp. wie ze Bilstein to Bilstein.

Kubłów i pasów z tamtych lat to juz raczej nigdzie nie znajdziesz. Pozostaje wiec zakup współczesnego wyposażenia, nizbednego aby móc startować w wyscigach górskich lub PZMocie. 2 kubły min. z utracona homologacja i pasy również (3 calowe). Nowy Bimarco Dakar to 800 zł/szt, to tego jakies pasy (nie orientuje sie dokładnie ale za 400-600 zł/szt używki)

Silnik jesli narazie Nka to troche zaoszczedisz również. Ztego co słyszałem przygotowanie motoru to okolo 2000-2500

Jeżeli nie jesteś w stanie sam zrobic wielu rzeczy to niestety licz sie ze sporymi kosztami.

No ale nie zapomnijmy o efekcie koncowym, lsniacego bolida rodem z lat 70!!! Nie jeden swap pozostanie daleko w blasku jego chromów i lsniacego lakieru
  
 
Chłopaki podzielam washą gorycz u mnie ostatnio shyna sie z podłogi wyrwała i też mam przednie nadkola i pas przedni do wymiany a przyokazji może klapę bambino gdzieś dorwę a i bymbył zapomniał dżwi musze pozmieniać i bude odmalować
Pozdro dla wshystkich fiatmaniaków
P.S. no to co że wątek nie na ten temat przy okazji można coś dodać
  
 
Cytat:
2004-03-18 23:23:45, rallyfilip pisze:
Zacznijmy od tego jakim zapleczem dysponujesz bo jezeli masz porzadny garaz z wyposażeniem



hmmm garaz mam, ale wyposazony kiepsko, ale mam dostep do blacharza (rodzina) niestety do lakiernika juz nie

Cytat:
i znasz budowe 126p od podszewki to zaoszczedzisz sporo pieniedzy. No i oczywiscie duzo wolnego czasu i pieniedze.



jeszcze nie znam, ale poznam, mam ksiazke

Cytat:
Jesli chcesz to porzadnie zrobić nalezy wyjac z tego auta wszystko, zostawić sama bude. Najlepiej ja wypiaskowac, obspawać wszelakiego rodzaju mocowania zawieszenia, itp.



tak zamierzam zrobic, tylko gdzie wypiaskowac?? co to znaczy??

Cytat:
i cala ladnie pomalowac w barwy OBR.



o jakich barwach piszesz?? bo nierozumiem?? myslalem zostawic oryginalny kolor.

Cytat:
(jezeli robiłbys to sam tzn. umiesz malować, masz migomat to ponosisz tylko koszta farby i innych materiałów.




niestety z malowaniem gorzej - nie ma warunkow, ale reszte da sie zrobic

Cytat:

Co do klatki, faktycznie moze masz racje, ze pół klatki w wyscigowych kiedys montowali wiec takie rozwiazanie tez wchodzi w gre i jest tansze. (jesli cała klata z homologacja kosztuje w Ireco okolo 1200 zł to pół klatki moze jakies 600. brat ma klate z Ireco i jej jakosc wykonania jest bezporównywalna z jakimikolwiek samoróbami!!)



mysle ze klateczke to mozna bedzie wstawic po wyspawaniu i pomalowaniu auta juz

Cytat:
4 bilsteiny to 1000 zł. Na jakich amorach kiedys jezdzili to nie wiem, ale troche współczesnej techniki nie zaszkodzi. Ich twardość wybierasz przy zamawianiu. Kazdy kto jzdzi ma kaszla do KJS itp. wie ze Bilstein to Bilstein.



tak chyba zrobie


Cytat:
Kubłów i pasów z tamtych lat to juz raczej nigdzie nie znajdziesz. Pozostaje wiec zakup współczesnego wyposażenia, nizbednego aby móc startować w wyscigach górskich lub PZMocie. 2 kubły min. z utracona homologacja i pasy również (3 calowe). Nowy Bimarco Dakar to 800 zł/szt, to tego jakies pasy (nie orientuje sie dokładnie ale za 400-600 zł/szt używki)



moze komus gdzies sie walaja jeszcze po garazu

Cytat:
Silnik jesli narazie Nka to troche zaoszczedisz również. Ztego co słyszałem przygotowanie motoru to okolo 2000-2500


bez przesady na razie

Cytat:
Jeżeli nie jesteś w stanie sam zrobic wielu rzeczy to niestety licz sie ze sporymi kosztami.



jak narazie to martwie sie tylko o lakierowanie, nie chce tego robic gdzies w szopie, chce aby lakier przypominal oryginal

Cytat:
No ale nie zapomnijmy o efekcie koncowym, lsniacego bolida rodem z lat 70!!! Nie jeden swap pozostanie daleko w blasku jego chromów i lsniacego lakieru







ps. Dowiadywalem sie w sklepie- sprzedawca mowil ze pas przedni jest taki sam az do ostatniego faceliftingu, to prawda??

ps2. czy blotniki przednie za 34zl, takie jakies prywatne z golej blachy nie beda zbyt szybko korodowac??

ps3. gdzie kupic tylne lampy ze swiatlem wstecznym
  
 
Jeżeli chodzi o pasy to możesz szukać marki Klippan, w takich pasach byli przypięci ówcześni kierowcy w 126p, jednak chyba szansa znalezienia takich pasów jest mała.

Ponad 1000zł za klatke to moim zdaniem o wiele za dużo, za 500zł(kompletna), kupisz bardzo dobrze zrobioną klatke(półklatke jeszcze sporo taniej) , a swoją drogą jeżeli będziesz ścigał się tylko w kjs-ach to klatka pełni bardziej role usztywniającą, wzmacniającą auto aniżeli miałaby spełniać funkcje bezpieczeństwa(malutka średnia prędkość na kjs-ach, przeważnie puste place).Zauważyłem że najlepsi kierowcy 126p w Okręgu Warszawskim dla obniżenia masy jeżdżą w kjsach bez klatki, ale prawdopodobnie mają obspawaną bude...

Co do obspawania budy to moim zdaniem klatka i zdrowa buda to już bardzo dużo, sam z silnikiem 903 nie mam obspawanej budy i z klatką i zdrową budą uważam to za zbędność, no chyba że robisz przy okazji lub ewentualnie zamierzasz startować bez klatki to można pociągnąc spawem w odpowiednich miejscach co pare cm .

Piaskowanie budy to traktowanie lakieru piaskiem pod ciśnieniem(za pomocą Karchera lub kompresora i odpowiednio przystawki do tego lub pistoletu), lakier schodzi do gołej blachy, oszczędzasz dużo czasu i zdrowia, przejrzyj sobie forum ostatnio o tym troche było.

Zawias wiadomo Bilstein, proponuje na przód dać resor sklepany na 10 cm, podstawki o 1 cm splanować, na tył dać krótsze sprężyny(~18 cm z tego co pamiętam, moge zapodać adres Kowala w Zielonce który to takie rzeczy robi tanio i dobrze), tył amorki podwiesić na tulejkach(opis na www.fiat-furious.prv.pl).
Mam taki zestawik i szczerze polecam, trzyma sie naprawde dobrze
Mogą być problemy z tarciem przednich kół o nadkola, jeżeli nie chcesz zbytnio poszerzać auta proponuje zrobić tak jak u mnie(zdjęcia w profilu).

Jezeli nie czytałeś tych artykułów o OBR-owskich maluchach to sciągnij je sobie i looknij
artykuły

[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2004-03-26 13:52:58 ]