| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
janek76 polonez 1.6 GLE 1994 tarnów | 2004-03-17 14:35:23 Witam
Usłyszałem niedawno ciekawą rzecz a mianowicie : jadąc np. z górki na luzie auto pali więcej niż jakby z tej samej górki zjeżdzać na biegu (np.4 lub 5-tym), bez naciskania na gaz czyli hamując auto silnikiem. Coś nie bardzo to rozumiem więc jeżeli znacie może ten temat to chętnie się dowiem czy to jest prawda. |
Hrumak Miłośnik FSO Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2004-03-17 15:37:43 jak jest wtrysk to powinien spalic mnie przynajmniej czysto teoretycznie. |
vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2004-03-17 15:48:02 Bo komputer zlicza parę różnych parametrów, łącznie z prędkością pojazdu.
Zawsze na wolnych obrotach, albo inaczej, bez wciśnietego gazu pali tyle samo - czy pędzi z górki 200 hamując silnikiem czy stoi na światłach podawana jest taka sama ilość paliwa. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2004-03-17 16:37:44 Do Fiata tez miałem taki bajer. Dysza wolnych obrotów była zamykana przez elektromagnes przy puszczonym pedale gazu i obrotach powyżej 1200/min. |
Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-03-17 17:46:37
w PN z gaznikiem jest elektrozawór który odcina paliwo, zastanawiam sie czy sobie tego w jakiś sposób nie połączyć z instalacją gazową, bo na gazie nie ma takiego oszczędzania. |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-03-17 17:50:06
w polonezie o ile mi wiadomo jest tzw. ZHS-zawór hamowania silnikiem a ten elektromagnetyczny odcina paliwko po wyłączeniu zapłonu, względy ekologi aby po zaniku iskry do atmosfery nie przedostawały sie niespalone węglowodory |
Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-03-17 17:53:57
miałem na mysli własnie ten elektromagnetyczny w gaźniku, ale może nieprecyzyjnie sie wyraziłem |