MotoNews.pl
  

Linka ręcznego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak naciągnąć linkę o ręcznego?? bo z tego co wiem to chyba niema regulacji na karzde koło osobno... tylko na dwójniku...całości naciągu...jest...
  
 
to jest dobre pytanie sam bym chetnie to naciagnal bo mi reczny lapie jakby chcial a nie mogl..a hamulce mam dobre
  
 
Też mnie to ciekawi. Ja z kolei jak zaciągam ręczny, to mam czasem wrażenie, że unosi mi się auto (tył) niesymetrycznie jakoś... Jakby z jednej strony tylko łapał?

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Na mój gust linka do wymiany...
  
 
Koszt linki to 45 - 60 zl oraz robocizna 15 - 30 zł. Po conajwyżej 5 latach jak zobaczycie jak ona wygląda pod samochodem... ...wydatek będzie raczej konieczny
  
 
w bębnach są samoregulatóry którymi ustawie się ręczny a na podwoziu reguluje się skok dźwigni ręcznego - jak dla mnie dobre ustawienie ręcznego jest trudne ale może zna ktoś jakiś specjalny sposób......... Speeder odezwij się
  
 
a jakis dokladny opisik tych samoregulatorów??może fotka czy cosik///...bo jak tłoczek robilem w bębnach to czegoś takowego nie widzialem
  
 
Cytat:
2004-05-06 19:46:29, Wiktor_ pisze:
... Speeder odezwij się



Ta Daaaaaaaa
... i jestem

Ok, a tak poważnie, to naciąg linki hamulca ręcznego jest bardzo sprytnie ukryty pod płytą podłogową, mniej więcej na wysokości łączenia katalizatora z tłuikiem końcowym.

Niestety te małe, żółte, koreańskie matoły, potrafią zapewne swoimi małymi żółtymi koreańskimi łapkami dostać się do śruby regulacyjnej tzw. naciągu wstępnego.

Jednak porządny polski (czyt. Europejski) mechanik ze swoimi dużymi "ręcoma" ma nie lada problem by do tegoż regulatora się dostać.

Jednak co do samej regulacji ręcznego, jego słabe "trzymanie" całego atka możmieć kilka przyczyn...
Wnikając w kwestię samoreulatorów, czy jak to się opisuje w literaturze fachowej - regulatorów (rozpieraczy) samonastawnych działają one tylko do pewnego etapu.
W momencie, gdy szczęki są już mocno zużyte, pojawia się problem z dociskiem całej ich powierzchni do powierzchni ciernej bębna.
Poza tym, w Nubirce ok roku temu, z niewiadomych przyczyn szczęki rozpadły sie dokumentnie (został z nich niemalże proszek ). Nie wiem z jakiego powodu, gdyż samochód użytkuje głównie moja mama i jest to chyba jedna z najmniej eksploatowanych Nubir w Polsce.
Wracając jednak do tematu, wówczas również pierwszym symptomem był słaby naciąg linki hamulca recznego.

Co do samych rozpieraczy samonastawnych, to ich zadaniem jest zapewnienie stałego luzu między szczękami ham. a bębnem. Mimo wszystko nie polecam ingerować w sam rozpieracz.

Jeśli czujecie, że linka wpierw sprawdźcie "wnętrze" bębna, czy nie ma ukruszń, czy okładzina szczęk nie jest nazbyt wytarta, itp.
Jeśli nie, postawcie autko na podnośniku i pokombinujcie z naciągiem wstępnym (pierwotnym), jednak mając na uwadze fakt, że regulacja luzu w tym miejscu jest również ograniczona, i nie da się w nieskączoność naciągać linki

Pozdrawim - SpeedR
  
 
jak prubuje wyregulować tam obok tłumika i go ładnie naciągne, wtedy dzwignia ręcznego zajebizcie ciężko chodzi - ale sprawdze dopiero wszystko pod koniec miesiąca i znajde przyczyne