MotoNews.pl
  

Czy warto robic panewki? co o tym myslicie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
niestety ostatnio przytrafila mi sie przykra sprawa... to znaczy prawdopodobnie silnik nie wytrzymal krecenia na maksymalne obroty i poszly pierscionki bo olej zaczal spierdalac, a nic nigdzie nie kapie... sprawa ta miala miejsce w skutek slizgajacego sie sprzegla, tj na wysokich obrotach zaczyna sie juz slizgac i przy plynnym wciskaniu gazu potrafi nagle przeskoczyc z 5tys obr na ponad szesc, choc nie jest to przeniesione na naped... prawdopodobnie wskutek tego, zamiast powstrzymac sie od scigania, jadac ostatnio na 400 zauwazylem wlasnie takie zjawisko, wiec podejrzewam ze pierscionki nie wytrzymaly i pekly...

ale wracajac do pytania: silnik ma 10 lat i 150 tys km na dobrym oleju, czy warto brac pod uwage wymiane panewek (no i szlif walu oczywiscie), bo nie chce sytuacji, ze wyjma mi silnik aby zmienic pierscienie a tu sie okaze ze panewki tez do roboty a ja nie bede mial wystarczajaco kasy, a z drugiej strony nie chce zbyt duzo jezdzic na takim silniku...(i na wymiane pierscieni jakos uzbieram) jak myslicie, co z tymi panewkami?
czy ktos zna przyblizony koszt naprawy/wymiany i szlifu?
  
 
Wiesz ja o kosztach nic nie powiem, ale wydaje mi sie ze jak ma sie wszystko na wierzchu to warto to zrobic zeby potem drugi raz nie rozdlubywac tego. Moze jeszcze bys sie szarpnal na walek od swiatka Wtedy to bys jeszcze bardziej mogl szalec
  
 
Też tak uważam jak wyjmować silnik to zrobić też panewy tym bardziej przy tym przebiegu
  
 
to wlasnie chcialem uslyszec, pewnie panewki tez zrobie...
a co myslicie o tym walku od swiatka? czy przy codziennej eksploatacji nie musialbym za bardzo go krecic aby sie zbieral?
  
 
Cytat:
2004-06-20 15:42:01, k1cyprys pisze:
to wlasnie chcialem uslyszec, pewnie panewki tez zrobie...
a co myslicie o tym walku od swiatka? czy przy codziennej eksploatacji nie musialbym za bardzo go krecic aby sie zbieral?

Sa walki tzw GT czyli do jazdy po ulicy i walki Wyczynowe tylko do sportu. GT sluza do normalnej eksploatacji.
  
 
Świątek robi niezłe wałki,tzn ,ze teraz robi je na ilosc a nie na jakosc.Ja bym sie zastanawial nad jego walkami
  
 
Jest gdzieś nawet cały topic na ten temat Wałek od Świątka
  
 
Cytat:
2004-06-20 18:52:22, GT pisze:
Świątek robi niezłe wałki,tzn ,ze teraz robi je na ilosc a nie na jakosc.Ja bym sie zastanawial nad jego walkami

Jeszcze nie slyszalem zeby sie ludzie skarzyli. I seryjne walki tez nie sa specjalnie jakosciowo dobre (zreszta jak wiekszosc w poldku) A cena jest dobra bo ok 400 zl
  
 
400 za wałek?
  
 
Cytat:
2004-06-20 19:59:14, bandzior pisze:
400 za wałek?

380 i 440 zl , sa dwa rodzaje.
  
 
Nie wiem jaki to daje przyrost mocy ale cena jest kosmiczna
  
 
Cytat:
2004-06-20 20:27:50, bandzior pisze:
Nie wiem jaki to daje przyrost mocy ale cena jest kosmiczna


To sa jedne z najtanszych inne kosztuja nawet po 1200zl (do innych aut) Takie sa ceny niestety....
  
 
Dokładnie Tuning to nie jest tania zabawa!!!
  
 
No macie rację
  
 
z walkiem to sie narazie powstrzymam, bo walek to ja mam, tyle ze taki - ze nie mam tyle kasy lepiej zadbac o panewy i pierscienie, spokojnie to zrobic, dotrzec silnik i wtedy odlozyc na kolejne rzeczy...
a swoja droga to czytajac o walku swiatka - byly rozne opinie - czy on naprawde cos daje? no bo jesli nie to te 400pln to szkoda by bylo... bo to juz jest ponad 1/4 ceny nitro...
  
 
Nito do poldka to dopiero odwaga
  
 
czy ja wiem , po prostu bedzie szybciej sie wkrecal do tych 5,5tys obr. czemu nie, napewno tansze to od turbiny , a pozatym uzywasz kiedy chcesz... wiem ze wtedy skraca sie zywotnosc silnika o ponad polowe, ale jak to sie mowi - jeden chu... nie sprobojesz to sie nie dowiesz...
  
 
Cytat:
2004-06-21 11:01:01, k1cyprys pisze:
z walkiem to sie narazie powstrzymam, bo walek to ja mam, tyle ze taki - ze nie mam tyle kasy lepiej zadbac o panewy i pierscienie, spokojnie to zrobic, dotrzec silnik i wtedy odlozyc na kolejne rzeczy...
a swoja droga to czytajac o walku swiatka - byly rozne opinie - czy on naprawde cos daje? no bo jesli nie to te 400pln to szkoda by bylo... bo to juz jest ponad 1/4 ceny nitro...

Walek sportowy napewno daje lepsze osiagi! A jezeli jest poparty innymi modyfikacjami to wtedy jest to bardzo odczuwalne. Wogole to zapytaj sie predkiego z AK on mial w tuningu wyczynowy walek swiatka.
  
 
oki, pogadam z nim na priva...
  
 
Ja tam mam w planach wałek od Światka lecz w zasadzie stanąłem przed dylematem w zasadzie jak zwykle co lato moje odwieczne pytanie robic mój silnik czy kupować 2.0 i w nim pogrzebać. I cały czas sie zastanawiam. I przez to zastanawianie się jak mam kase na wałek to idzie na coś innego jak dochodzę do wniosku że będe robić ten 1500 to nie ma kasy na wałek no cóż tak widocznei musi być