MotoNews.pl
  

Zaciski z Łady do 125p ??/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesto spotykalem sie z zdaniami zeby zamontowac zaciski dwutłoczkowe z Łady..wiec moje pytania sa takie..czy taki zacisk pasuje bez problemu? czy lepiej hamuje? czy trzeba cos przerabiac?? czy tloczki sie tak nie zapiekaja jak normalnie w 125...i najlepiej jakby ktos mial fotki takowych..dzieki serdeczne z gory za odpowiedzi..pozdroowka Mariusz
  
 
wejdz na FSO forum tam bylo duzo opisow.
  
 
A wiec tak. Musisz miec oczywiscie zaciski no i najwazniejsze mocowanie zacisku z lady. Wtedy wszystko pasuje bez problemow lacznie z przewodami. No i oczywiscie tarcze tez musisz kupic ladowskie. Odczucia: duzo lepsze czucie hamulca i sprawniejsze wytracanie predkosci. Co do zapiekania sie to jeszcze powiedziec nie moge bo za krutko je mam. Ale ogolnie polecam
  
 
ja na takich jezdze i sobie je chwale
nawet pop dluzszych postojach niema problemu z zapiekaniem sie tloczkow
P.S.
fakt ze jak je wsadzalem przepolerowalem tloczki
nowe gumki (smieszne pieniadze)
nowe klocki i nowe tarcze
nawet na starym serwie odczuwalna bardzo roznica.
zaniedlugo na stronce f&f bedzie artykul o hamulcach z lady w dfie
ze zdjeciami
moze wkoncu pojawi sie artykol o recznym
  
 
A jakie sa koszta tarcz, zaciskow i klockow ?? pozdroowka Mariusz
  
 
Cytat:
2004-03-16 10:23:06, MUSTANG65 pisze:
A jakie sa koszta tarcz, zaciskow i klockow ?? pozdroowka Mariusz

U mnie tarcze polskie 33 zl komplet, klocki cos kolo 20 (rosyjskie ) a caciski to juz zalezy gdzie i jak trafisz bo nowe to troche kosztuja.
  
 
Cytat:
2004-03-16 10:23:06, MUSTANG65 pisze:
A jakie sa koszta tarcz, zaciskow i klockow ?? pozdroowka Mariusz


Tarcze ok. 50zł za komplet, klocki ok. 30 zł za komplet, a zaciski najlepiej kupić na szrocie i zregenerować - cylinderki też kosztują po mniej więcej 25 zł za szt. Ceny są podane za nowe części, oczywiście mogą się różnić o parę zł w zależności od sklepu.
Andrzej
  
 
No tarcze i klocki bym kupil nowe..a zaciskow bym na szrotach szukal..a jeszcze takie pytanie...w ladzie z tyu tez sa tarczowki?? zy bebny?? bo jesli tez tarczowki..to dobrze by bylo juz wszystkie wymienic.. zeby lapa tez dobra byla pozdroowka Mariusz
  
 
w ładzie (2107) z tyłu są bębny.
co do mojego montazu tych hebli to mam takie uwagi:
-zacisk trzeba dać z przodu kola,a nie jak jest w org. z tyłu bo niebędzie sie dało przykręcić zacisku do płytu mocującej zacisk.
-śruby mocujące przewód elastyczny do zacisku ma inny skok gwintu.
-i śruby mocujące płyte mocowania zacisku są dłuższe o około 5-7mm
-FELGI MI NIE PASUJĄ -mam z trucka i obcierają o docisk.ale mam już dystanse tylko jeszcze dłuższe śruby
  
 
Cytat:
2004-03-16 14:29:50, mar125 pisze:
w ładzie (2107) z tyłu są bębny.
co do mojego montazu tych hebli to mam takie uwagi:
-zacisk trzeba dać z przodu kola,a nie jak jest w org. z tyłu bo niebędzie sie dało przykręcić zacisku do płytu mocującej zacisk.
-śruby mocujące przewód elastyczny do zacisku ma inny skok gwintu.
-i śruby mocujące płyte mocowania zacisku są dłuższe o około 5-7mm
-FELGI MI NIE PASUJĄ -mam z trucka i obcierają o docisk.ale mam już dystanse tylko jeszcze dłuższe śruby

A no rzeczywiscie seryjne fele moga nie pasowac. Ja mam z Alpiny o ET12 i zacisk jest blisko felgi. A sruby to mialem inne i tylko byly obciete na odpowiednia dlugosc.
  
 
A czy ktos ma jeszcze jakas ciekawa koncepcje co do zaciskow z jakis innych samochodow?? tak z ciekawosci pytam pozdroowka Mariusz
  
 
Cytat:
2004-03-16 22:54:09, MUSTANG65 pisze:
A czy ktos ma jeszcze jakas ciekawa koncepcje co do zaciskow z jakis innych samochodow?? tak z ciekawosci pytam pozdroowka Mariusz



Można by kombinować z czterotłoczkowymi zaciskami od Skody Rapid

i zdaje się jeszcze zaciski od Warczyburga były z czterem tłoczkami
  
 
Cytat:
2004-03-16 13:41:40, MUSTANG65 pisze:
No tarcze i klocki bym kupil nowe..a zaciskow bym na szrotach szukal..a jeszcze takie pytanie...w ladzie z tyu tez sa tarczowki?? zy bebny?? bo jesli tez tarczowki..to dobrze by bylo juz wszystkie wymienic.. zeby lapa tez dobra byla pozdroowka Mariusz


Kania_ zrobił tak, że po wymianie na Ładowskie przednie oryginalne zaciski powędrowały na tylnie tarcze (jako druga, dodatkowa para) i zostały wykorzystane do ręcznego z niezależnym obwodem. Mnie się taka koncepcja baardzo podoba i zamierzam ją u siebie skopiować
  
 
Nie bardzo rozumiem????? dwa zaciski na jedna tarcze mial????
  
 
tak , tylko trzeba do uchwytu mocującego strzemie zacisku dospawać dodatkowe uszy na drugie strzemie
  
 
Wow..to reczny musial miec naprawde dobry pozdroowka Mariusz
  
 
z zaciskami od rapidki slyszalem ze stosuja je do tylu
sa 4 tloczkowe
i mozna tak zronic by 2 tloczki pracowaly nie zaleznie od pozostalych 2
wiec 2 pracuja na hamulcu zasadniczym, a 2 na hamulcu awaryjnym
  
 
Cytat:
2004-03-17 11:16:22, kania_ pisze:
z zaciskami od rapidki slyszalem ze stosuja je do tylu
sa 4 tloczkowe
i mozna tak zronic by 2 tloczki pracowaly nie zaleznie od pozostalych 2
wiec 2 pracuja na hamulcu zasadniczym, a 2 na hamulcu awaryjnym



Dokładnie.
Ale nei wiem czy to by hamowało tak jak trzeba, bo niby to są dwuobwodowe zaciski, ale jak jeden obwód pada to ponoć można się nie dohamować Więc jakby jednym tylko hamować normalnie i jednym jako hydrauliczny rękaw to mogło by być kiepsko.
Osobiście nie widziałem tych zacisków z tyłu, ale z przodu były stosowane dość częstow A grupowych Favoritkach
  
 
Cytat:
Ale nei wiem czy to by hamowało tak jak trzeba, bo niby to są dwuobwodowe zaciski, ale jak jeden obwód pada to ponoć można się nie dohamować


ta sytuacja ma miejsce jak ten zacisk jest w przodu
a nie z tylu
z przodu zawsze sa wieksze obciarzenia na hamulce
  
 
Cytat:
2004-03-17 12:14:45, kania_ pisze:
Cytat:
Ale nei wiem czy to by hamowało tak jak trzeba, bo niby to są dwuobwodowe zaciski, ale jak jeden obwód pada to ponoć można się nie dohamować


ta sytuacja ma miejsce jak ten zacisk jest w przodu
a nie z tylu
z przodu zawsze sa wieksze obciarzenia na hamulce



Całkiem możliwe, znam tylko opcje z zacisakmi z przodu. Ale pomysł z tyłem mi sie podoba