Ktory kolektor ssacy wybrac????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam dwa kolektorki ssace do fso 1500: do 91(~rurowy) i od 91(~szescian) robiliscie testy? Mam wrazenie iz starszy lepiej(bez
zbednych turbulencji) doprowadza mieszanke... Prosze o Wasze uwagi.
  
 
zwykle rurowe sa lepsze, bo gladsze, a zeliwne sa chropowate i niektorzy je poleruja ile sie da by osiagnac idealna gladkosc...
ale nie wiem czy o to ci chodzi...
  
 
kwadratowy jest lepszy... do tego szlifowanie (polerka nie) i będzie lepiej
  
 
Zdecydowanie kolektor szescienny, od Poloneza. Z tego prostego wzgledu, ze jest on ogrzewany przez plyn chlodniczy, a co za tym idzie sprzyja lepszemu odparowaniu mieszanki paliwowo - powietrznej.

Co do polerki - moze ona zaszkodzic, bo im gladsza powierzchnia wewnetrzna tym lepsze warunki do tworzenia tzw. filmu paliwowego na sciankach kolektora. Kolektor ssacy zaleca sie przeszlifowac papierem sciernym tak, aby mial liczne i drobne ryski w poprzek kanalow - to pozwala na odrywanie sie owego filmu paliwowego a tym samym odparowanie paliwa.

Reasumujac - przeszlifowany kolektor kwadratowy jest najlepszym rozwiazaniem.

Pozdrawiam.
  
 
To czemu pozniej stosowali okragle?????
  
 
Okragle byly w DF do 88 roku. Potem zaczeli wsadzac silniki Poldka i zaczeli montowac kwadratowe kolektory.

Wszystkie Polonezy mialy kwadratowy kolektor.
  
 
Ale ja w GLi mam inny niz w GLE
  
 
To dlatego, ze masz GLI. Do wtrysku jest inny kolektor, co nie zmienia jednak faktu, ze dobrze jest taki przeszlifowac w poprzek kanalu i wyrownac niedokladnosci. To naprawde duzo pomaga, poprawia zwlaszcza elastycznosc i zmniejsza zuzycie paliwa, ale w kwestii paliwa nie jest toi wielki zysk. Za to praca zimnego silnika poprawia sie diametralnie.