Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-04-03 13:52:54 Hmmm... Chyba norma to ok. 10 (u ciebie faktycznie ciut mało), a mechanik chyba chciał po najmniejszej linii oporu zwiększyć spreżanie... |
![]() Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2004-04-03 21:08:34 Silnik identyczny jak te sprzed 20 lat. Różnice są ale w osprzęcie silnika - wtrysk wielopunktowy i głowica (hydrauliczne zawory). Śmiało możesz sam wymienić, a co do planowania to wymieniałem już kilka razy uszczelkę i raz nie splanowaliśmy głowicy, a widoczne były wżery ![]() ![]() |
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2004-04-04 15:28:35
Ja za uszczelkę pod głowicę do silnika 1,5 płacilem 25zł Byla to uszczelka firmy morpak gdyż goetze robi tylko do silnika 1,6 Do tego dochodzą jeszcze koszta uszczelek pod kolektor itp dupereli. Warto jeszcze zwrócić uwagę na stan gniazd zaworowych i ewentualnie je przeszlifować. Słyszałem że koszt wymany samej uszczelki to 150 do 200zł przeważnie ![]() |
![]() Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2004-04-04 15:45:03 Dwa dni temu kupowałem uszczelkę pod głowicę do 1.5 też Morpaku i zapłaciłem 24 zeta ![]() |
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2004-04-04 18:39:05 tak uszczelniacze warto wymienić przy okazji wyciągniecia głowicy ale wtedy warto też przeszlifować gniazda zaworów gdyż przy zdejmowaniu sprężyn zawór sie obróci i nie bedzie idealnie pasował. Kupiłem miesiąc temu uszczelniacze goetze (zielone) za 10zł 40gr ![]() |
![]() bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-04-04 19:11:31 silnik ma mało przejechane wiec szlifowanie zaworów raczej nie jest potrzebne o ile ich sie ne zamieni miejscami oraz nie wymieni prowadnic ale uszczelniacze mozna profilaktyznie wymienić a przyokazji obejżeć zaworki
zawór jest tak skonstuowany ze podczas zamykania sie obraca sie o pewien kąt wiec jak sie obruci to sie nie zepsuje chyba ze jest krzywy co do warsztatu to też nie moge polecić gdzie można tanio i dobrze zrobić bo ja zrobiłem sobie sam co do planowania to mechanik ma racje bo teoretycznie po kaźdej wymianie głowicy powinno sie ją wyrównać (splanować) bo inaczej moze źle siaść |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2004-04-04 19:19:52 Ja za wymiane uszczelki pod głowicą zapłaciłem 300 zł, z wymianą wszystkich po drodze (2 razy były wymieniane) i za późniejsze dociagniecie głowicy po 2 tygodniach. Sam bym w życiu sie za to nie zabrał, bo potem trzeba ustawić luz wstępny na zaworach, a jaki on ma być to nie wiem, ASO nie chce sie przypucowac i nie mówi, bo straciłoby klientów. |
![]() Rino125p Kraków | 2004-04-04 20:34:24 Zgadza się uszczelka pod głowicę do silnika polonezowskiego 1,5 kosztuje ok 24 zł, tyle płaciłem do swojego Silnika. Jednak do 1.6 GSI uszczelka kosztuje 78 zł. na dywizjonu 303 za wymiane uszczelki powiedzieli 160zł+78 uszczelka+40 planowanie+ reszta uszczelek wiec myśle że w 350zł uda się zamknąć.
Szlifowanie zaworów raczej nie wchodzi w gre przy tak "młodym" silniku, tym bardziej że przy jezdzie taty ten silnik bardzo zadko widział obroty powyżej 3500. Nie ma jak w 1,5 30 zł części i poł dnia roboty ![]() Wielkie dzięki chłopaki za pomoc, Mokry pozdrów Mariusza i pamiętam o twoim poldku... |
![]() Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2004-04-04 22:21:55
jestem wdzieczny! Dzięki za pamięć ![]() |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-04-07 00:06:14 Czy ktoś ma pożyczyć klucz dynamometryczny?
Po świętach też mnie czeka wymiana uszczelki. Jak się nie uda to do Sulejowa nie dojadę. ![]() ps. Czy te uszczelniacze goetze mają jakiś symbol, albo cuś. Żeby się nie okazało, że źle wydałem 10 zeta. ![]() [ wiadomość edytowana przez: leon dnia 2004-04-07 00:09:04 ] |
![]() Osfald PN C+ 1.6 GLI LPG Gliwice | 2004-04-07 09:34:20 Ja tez ostatnio wymienilem uszczelke pod glowica po blisko 100kkm... koszt uszczelki to 25zł na giełdzie... firmy nie pamiętam. Mechanik wziął za wymiane tej uszczelki + komplet pozostałych + wymiana gniazd zaworowych na gniazda z merola (!) + jeden nowy zawór + wymiana uszczelniaczy, bez planowania, jedynie szlifowanie glowicy + regulacje = 350zł. Remoncik trwał całe 2 dni. Kompresje przed wymiana milem od 9 do 11. Po wymianie jeszcze nie sprawdzalem bo czekam az pojade na dociagniecie glowicy to odrazu sprawdze... Pozdr |