MotoNews.pl
  

Luzy w kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Słyszałem że podobno da się wyregulować w jakiś sposób luzy na kierownicy, jeśli to nie bajki/legendy czy mógłby ktoś powiedzieć krok po kroku jak się do tego zabrać i co zrobić...bede ogromnie wdzięczny.

pzdr
  
 
Na przekładni kierowniczej masz 2 nakrętki. Jedną luzujesz, drugą regulujesz luz, i potem z powrotem zakręcasz tą pierwszą.
  
 
...sorki za głupie pytania, przez przekładnie rozumiesz tą część w komorze silnika ? i tą śrube która jest tak centralnie na środku jak się od góry patrzy

[ wiadomość edytowana przez: MisUszatek dnia 2010-06-16 23:20:36 ]
  
 
Tak. Z tym że ostatni raz tą przekładnię w ładzie miałem 2 lata temu, więc weź poprawkę na to ze mówię to na podstawie resztek wspomnień o tej przekładni . Ale z grubsza tak to działa jak napisałem .
  
 
Ale najpierw sprawdź, czy Ci się przekładnia, lub ramie posrednie nie odrywa od podłużnicy
  
 
..no właśnie jak już o tym mowa, jak przekłądnia może się urwać ? przcież ona na 3 sruby do podłużnicy jest mocowana, to się może jakoś wyrwać ? a ramie pośrednie to to które jest przymocowane do drugiej podłużnicy tak ?

pzdr
  
 
Wjedź na kanał i popros drugą osobę by pokreciła kierą w prawo i lewo. Zobaczysz, ze przekładnia się rusza jakby była niedokręcona. Dokręcenie pewnie nic nie da, bo podłużnica jest przerdzewiala
  
 
luz kasujesz przez kręcenie śrubokrętem śrubą umieszczoną centralnie na przekładni, po poprzednim poluzowaniu jej nakrętki. Kręcisz, sprawdzasz na wyprostowanych kolach i zakręcasz nakrętkę.
Mechanik z tamtych lat radził mi zostawić luz na 2 palce, bo w przypadku zużytej przekładni może się zblokować, ale narazie zostawiłem bez luzu (w miarę skręcania luz rośnie), chodzi dość ciężko i nienaturalnie się odkręca (tu jeszcze dochodzi u mnie akurat sprawa geometrii), jest duża poprawa precyzji kierowania.
Oliwę zapodajesz za przez dziurkę w pokrywie przekładni po odkręceniu kwadratowej śruby, jak zobaczysz bedziesz wiedzial o co chodzi.

Jak wszystko jest poskręcane, nie ma luzów to nic sie nie urwie.
  
 
Witam.
Chciałbym odgrzać ten wątek zapytaniem:

Czy w Nivie sprawa wygląda podobnie i czy powyższa instrukcja ma u mnie zastosowanie? Czy potrzeba innej taktyki/warsztatu?

Dzięki i
POZDRAWIAM
  
 
W niwie jest identycznie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Dziękuje to mi wystarcza

Wątek może ponownie popaść w zapomnienie

Pozdrawiam serdecznie
  
 
Witam.

Chciałbym odnowić temat, gdyż wczoraj, gdy regulowałem luzy przekładni zauważyłem, że w położeniu do jazdy na wprost luzy da się skasować praktycznie do zera, ale im dalej w lewo, lub prawo, tym są większe. Gdy znowu skasuję luz na którejś ze skrajnych pozycji, nie da się wrócić do położenia na wprost, gdyż mechanizm tak się zaciska w miarę wracania do środka, że boję się kręcić na chama, bo jeszcze coś popsuję. Dziwne to wszystko.

W instrukcji jest coś napisane o regulacji luzu za pomocą podkładek, ale niezbyt rozumiem, o co kaman... chyba dopiero, jak rozkręcę całość, to się dowiem.

Jednakże jeśli skasowanie luzu na całym przebiegu jest niemożliwe, to proszę dać mi znać.

Jeszcze jedno pytanie... zamieniał ktokolwiek może oryginalną przekładnię na jakąś od innego auta? Np. na maglownicę od BMW? Tam nie ma pie****nia z luzami i ogólnie precyzja jest git. Jeśli coś pasuje na tyle, by dało się to zaadoptować bez przerabiania połowy auta, to chętnie poczytam na ten temat.

Pozdrawiam
  
 
Luz kasujemy tylko na wprost. A na temat innych przekladni poczytaj TU

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Niestety na całym przebiegu nie usuniesz luzu. Luz na ślimaku regulujesz śrubą na obudowie przekładni, a luz osiowy ślimaka odpowiednią liczbą podkładek między obudową a jej pokrywą z łożyskiem końcowym ślimaka.

Szoko, nie zgapiaj podpisu
  
 
Cytat:
2012-08-08 18:53:54, mylkus3 pisze:
Szoko, nie zgapiaj podpisu



Mam go chyba od okolo 2 miesiecy, a ty dopiero go zauwazyles?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2012-08-08 19:10:42, SzokoLada pisze:
Mam go chyba od okolo 2 miesiecy, a ty dopiero go zauwazyles?



Dopiero teraz
  
 
Cytat:
2012-08-08 16:54:02, SzokoLada pisze:
Luz kasujemy tylko na wprost. A na temat innych przekladni poczytaj TU



To teraz już wiem, dlaczego w Ładach lecących bokiem po wertepach się czasem koła telepią na boki, jakby drążki kierownicze były z gumy

Eee to nawet nie inwestuję w restaurowanie serii, tylko prawdopodobnie załatwię sobie maglownicę od Audi B3 i zrobię podobnie, jak kolega ze wschodu Jestem tylko ciekaw, jak z kątem skrętu i ilością obrotów na stronę... żeby czasem nie trzeba było kręcić, jak w autobusie, a kąt, jak w F1

Dziękuję bardzo za informacje
  
 
co zrobić gdy::

koło nie ma luzu na boki i góra-dół...
kierownica na postoju przenosi ruch na oła praktycznie bez wyczuwalnego luzu...
wspornik jest na łożyskach...nie widac luzów...
i mimo to na nierównościach coś stuka
a po wyzej 90 czuc nadmierny luz na kole kierownicy..przez co żle sie prowadzi...
??????
  
 
A wahacze?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
gumy są oryginalne jedna spękana...ale tuleje nie maja przesunięc osiowych ani promieniowych...dlatego na razie ich nie ruszam...
oczywiście mówie o dolnych bo górne są nowe

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2013-07-14 22:56:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2013-07-14 22:56:56 ]