Zarowki Samarka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc,

Probowaliscie zakladac 100 do reflektorow w Samarce? Jesli tak to jak sie instalacja sprawuje nie ma przepiec ? Klosze nie pekaja?


Pozdrawiam
Matys
  
 
Matys: Wiesz,ze 100W to dla samochodziku nie jest najlepsze rozwiazanie? Odbłyśniki w reflektorach na tym ucierpią, taka żarówka bardziej się grzeje!
  
 
Wlasnie dlatego pytam, bo za duza temperatura w polaczeniu np z zimnym deszczem moze spowodowac pekniecie kloszy. Myslalem ze moze ktos ma jakies doswiadczenia z tym zwiazane.

Pzdr
Matys
  
 
...ja mam zarowki 100/90 zalozone od sierpnia i jest wszystko OK!
po prostu trzeba szybciej jezdzic zeby lepsze chlodzenie było
...a jezdze prawie caly czas na swiatlach i robie kolo 100km dziennie... takze sa mocne eksploatowane i bez zadnych problemow



[ wiadomość edytowana przez: qba_szklarska dnia 2004-05-08 12:24:42 ]
  
 
dla zainteresoiwanych: wszelkie żarówki +30% i +50% również grzeją się znacznie mocniej niż zwykłe. jest to spowodowane używaniem cieńszego żarnika. powoduje to z kolei większą podatność na przepalanie...
  
 
Jak dla mnie to ja bym nie ryzykował takich żarówek bo mój teściu ma takie w oplu i klosze są strasznie gorące, można na nich jajka robić ale jak kto woli moim zdaniem lepiej zainwestować w naprawde extra żarówki tzn jakies firmowe Philipsa np. są takie które zmieniają światło pod względem wilgotności powietrza a nazywaja sie chyba Premium koszt jednej około 30zł jak ostatnio w sklepie widziałem.
Pozdrowonka
  
 
tylko firmowe. zadne "zenon +100" itp....
polecam bluelight philipsa. Udaja troche xenony, za to dobrze oswietlaja we mgle czy gestym opadzie sniegu - male samooslepienie. W kazdym razie JA takie mam wrazenie w porowniau z normalnymli lampami....
  
 
Ja mam jakies zwykle polskie za 8 zl chyba Wszystko mi jedno w sumie jakie sa... chociaz kiedys kupilem nowa, bo wymienialem cala lampe i po miesiacu nie wiem czemu nie bylo dlugich swiatel Ale ogolnie OK
  
 
Chyba nic złego się nie stanie mój znajomy ma założone 100W żarówki i nie słyszałem żeby niał problem. Ale w Samarze wystarczające są 60W żarówki więc dlaczego chcesz założyć 100W.
  
 
a zamiast tego używam 60W blue ligth general electric, które dają znacznie bielsze światło niż zwykła żarówka.
za to w przeciw mgielnych mam 110W golden ligth philipsa... świecą na złoto i są super
  
 
Osobiście nie proponuje 100-tek ,jeździłem i wymieniłem na philipsa +50% w tym roku wymieniałem skrzynke bezpieczników . Elektryk powiediał że była zbyt słaba by jeździć na 100-kach bi instalacja jest niepewna (zasłaba instalacja ogólnie )nie dostosowana do tego typu jeśli już to coś takiego jak teraz +50%. Fakt jest taki że klosze też o wiele szybciej sie zurzywają ,ja już nie załorze
panoni
  
 
Zostane wiec przy 60. Tylko co mi z tego ze wiem jakie zarowki skoro samochod stoi w warsztacie juz ponad 2 tyg grrrrrrr
Eh stluczki, "fachowcy", firmy ubezpieczeniowe, zalatwianie spraw ... paskudztwo.

Dzieki wszystkim za sugestie
Pzdr
Matys
  
 
Witam!

ja mam w 2105 żarówki 100/90 i jestem zadowolony. Zmieniłem tylko bezpieczniki na 16 A. Z temperaturą nie mam żadnych problemów, ale reflektory świeciłyby jeszcze lepiej, gdyby zmienić kable od nich do skrzynki bezpieczników na grubsze (np. 2.5 mm kwadrat)-jest dość duży spadek napięcia na nich.
  
 
w auto świecie marzec 2004 był test żarówek H4 i H1 - przepisze teraz kawałek tej tabelki co tu widze:

pięć gwiazdek z sześciu możliwych otrzymały:

OSRAM BILUX (11.99PLN)- tylko nieznacznie ustępuje OSRAM BILUX Silverstar plus 50% (24.29)

PHILLIPS VisionPlus 50% (59.99PLN za dwupak) - obok osrama silverstara jedna z najlepszych testowanych żarówek

TESLA (9.99PLN) - dobra, godna polecenia żarówka o prawidłowych parametrach świetlnych

cztery gwiazdki:

General Electric (24,99PLN) - żarówka o prawidłowych podstawowych parametrach i przyzwoitej jakości

Narva (14,99 w TESCO dałem 13 za 90/100W) - poprawnie wykonana spełniająca podstawowe wymagania

i teraz z drugiego końca, bo nie chce mi sie przepisywać całego:

zero gwiazdek:

Ice Blue Tuning Power (49.99 za 2szt) - jeden z dwóch najgorszych produktów - kategorycznie odradzamy !

Bottari (8.95PLN) - produkt bardzo niskiej jakości stwarzający wręcz zagrożenie na drodze

wszystkie testowane żarówki to H4 55/60W - ale w H1 ci sami producenci na czele

[ wiadomość edytowana przez: ogiogi dnia 2004-06-05 10:07:39 ]
  
 
Podsumowanie artykułu:

Oszczędzanie na żarówkach jest ryzykowne. Niektóre najtańsze produkty sprzedawane w hipermarketach charakteryzują się skandalicznie niską jakością. Poza deficytami w zakresie parametrów eklploatacyjnych brakuje im również filtra UV. Stosowanie ich w nowych autach może doprowadzić do zniszczenia reflektorów. Wszystkie pordukty markowe wypadły dobrze. Najlepsze wyniki osiągnęły żarówki H4 typu 'plus 50%' . H1 'plus' też oświetlają doskonale, ale i oślepiają. Ich trwałość jest mniejsza, a cena wyższa. Żarówki Ice Blue, nieudolnie udające ksenony, nie powinny być w ogóle sprzedawane.

szczegóły na str. 36 Auto Świat nr 14 (463) - 29 III 2004