Kolektor 4-2-1 przerobka_krk [903]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nabylem niedawno kolektor rurowy 4-2-1 od cc do mojego silniczka i musze go przerobic, poniewaz wychodzi nie w ta strone co powinien - z uwagi na inne ulozenie silnika w cc i 126 (swap). Czy jest ktos w krakowie kto mogl by to w miare profesjonalnie przerobic? (za nie kosmiczne pieniadze). Rura wychadzaca jest za dluga i skierownan w strone wachacza a nie skrzyni (w 126) tak jak bym chcial. Prosze o pomoc.
  
 
Niestety nie umiem powiedzieć czy ktoś w Kraku to zrobi , ale generalnie może samemu to przerobić migomatem, albo oddać do kogoś kto ma migomat i ładnie spawa.Przy okazji zdjęcie mojego kolektora (4-1 aczkolwiek taki nietypowy 4-1)
  
 
Udeż do Konia on przerabiał cały wydech pod ten kolektor. pozdrówki
  
 
Cytat:
2004-03-25 20:42:03, Art126 pisze:
Niestety nie umiem powiedzieć czy ktoś w Kraku to zrobi , ale generalnie może samemu to przerobić migomatem, albo oddać do kogoś kto ma migomat i ładnie spawa.



slyszalem ze wydech powinno sie jednak spawac gazowo... moj w niektorych miejscach zostal "wzmocniony" zwykla elektryka lub migomatem(nie wiem dokladnie), ale w taki sposob, ze ktos poprzepalal scianki i po drugiej stronie - srodek rury- porobily sie takie grodki(przetopienie mat) - pogorszenie przeplywu Zastanawaim sie czy to teraz nie trzeba by grzac gazowka od zewnatrz tak aby od srodka to sie wygladzilo troche, nie wiem czy to mozliwe..

@ art126

nie myslales o wydluzeniu wydechu i przeniesieniu go na druga strone? chyba kat pomiedzy rura wchodzaca do tlumika jest dosc spory masz jakas inna fotke pokazujaca wydech z zewnatrz? Jak sie to sprawuje u Ciebie w autku?

[ wiadomość edytowana przez: lunatyk dnia 2004-03-25 21:44:01 ]
  
 
firma old car bass bawi się w takie przeróbki. Mają 2 zakłady jeden w Krakowie na ul. Siemaszki a drugi w Kochanowie 2A ( tel. 285-18-76 ). Ale jeśli wystarczy dobry spawacz to uderz do jakiegoś blacharza...
pozdrawiam

  
 
Cytat:
2004-03-25 21:39:56, lunatyk pisze:
Cytat:
2004-03-25 20:42:03, Art126 pisze:
Niestety nie umiem powiedzieć czy ktoś w Kraku to zrobi , ale generalnie może samemu to przerobić migomatem, albo oddać do kogoś kto ma migomat i ładnie spawa.



slyszalem ze wydech powinno sie jednak spawac gazowo... moj w niektorych miejscach zostal "wzmocniony" zwykla elektryka lub migomatem(nie wiem dokladnie), ale w taki sposob, ze ktos poprzepalal scianki i po drugiej stronie - srodek rury- porobily sie takie grodki(przetopienie mat) - pogorszenie przeplywu Zastanawaim sie czy to teraz nie trzeba by grzac gazowka od zewnatrz tak aby od srodka to sie wygladzilo troche, nie wiem czy to mozliwe..



[ wiadomość edytowana przez: lunatyk dnia 2004-03-25 21:44:01 ]



Gazówką równie łatwo przepalić wydech, tylko używa się jej do ocynku z tego się się orientuje a ocynk to pucha tłumika. Z tego co zrozumiałem chcesz spawać rurki więc możesz je migomatem potraktować, tylko dać do kogoś kto nie będzie robił tego na czas i kto rzeczywiście umie się tym obsługiwać (wbrew pozorom mało blacharzy ). Co do wygładzenia tych spawów to nie wiem czy to dobry pomysł, masz może jakąś fotke jak to wyglada?
Cytat:
@ art126

nie myslales o wydluzeniu wydechu i przeniesieniu go na druga strone? chyba kat pomiedzy rura wchodzaca do tlumika jest dosc spory masz jakas inna fotke pokazujaca wydech z zewnatrz? Jak sie to sprawuje u Ciebie w autku?


Aaa, chodzi o kąt ....a ja mysle jaki kat przecież tam nie ma katalizatora....
.Kąt nie jest duży , rury nie wchodzą z góry tylko idealnie z tyłu, 4 rury przechodzą w jedną która ma kształ takiego sporego ucha,zawijasa które jest sporo wiekszej średnicy ,jak patrzysz od tyłu samochodu, to jest to taka litera U połozona poziomo wygieta w strone przodu, a z resztą zobacz na tej fotce(przewód od paliwa nie dynda tak jak na fotce )



To jest całkowity przelot, tzn kolektor + wydech (z 131 mirafiiori)przelotowy.Jak to chodzi, hmm ciężko opisać, napewno dźwięk jest niesamowity, szczególnie jak jedziesz gdzieś między blokami i wkrecisz silnik do 7-8tys.... aż ciarki przechodzą.Kupiłem silnik z tym wydechem także nie moge opisać różnicy z kolektorem 4-1 i seryjnym jeżeli chodzi o osiągi.

Niech ktoś mnie uswiadomi co do przenoszenia wydechu na drugą strone, zwróccie uwage na wydech np. silnika 850 Spidera, silnik identyczny praktycznie (903) ktoś tam przenosił wydech na drugą strone?





[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2004-03-26 13:21:42 ]
  
 
W 850 nikt nie przenosil na druga strone, bo byla tam chlodnica, wiec nie mialo by to wiekszego sensu, ale czasami wydluzenie wydechu daje pozytywne efekty. Ponizej fotki, poza profesjonalnym spawaniem, widac tez te nieszczesne domowe spawy ktore poprzepalaly scianke... tak jak pisalem myslalem o nagrzaniu tego od zewnatrz palnikiem do wysokiej temp, moze by sie troche podrownalo. musze go tez skrocic i skierowac we wlasciwa strone.