Co jest z akumulatorem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem co sie dzieje z moim autkiem. Po przekreceniu kluczyka swieci mi tylko tylko kontrolka od oleju. Nie swieci sie kontrolka od akumulatora (wczoraj naladowalem). Autko odpala bez problemu ale chyba nie mam ladowania bo w ciagu 2 dni akumulator pada. Poradzcie co mam sprawdzic i w jaki sposob zanim pojade do warsztatu.
  
 
sprawdź czy sie nie oderwał żaden kabelek od alternatora.może spaliła sie żaróweczka?
  
 
Z Twojego opisu usterek wynika, że nie obejdzie się u wizyty u elektryka. Rozładowywanie aku to jeden problem, ale brak tych pozostałych "X" szt. kontrolek to już grubsza sprawa.

Cytat:
swieci mi tylko tylko kontrolka od oleju


Nie piszesz czy to się stało nagle, po kolei, czy w takim stanie kupiłeś ??? A to pozwoliłoby może na konkretniejszą odpowiedź.

Tak, czy inaczej - jak nie znasz się na elektryce, to lepiej jedź do warsztatu.

  
 
Witam.
Od razu wizyta u elektryka. Znajomy elektryk mówił mi, że to jest
objaw jak siądzie jakaś płytka w alternatorze /nie pamiętam nazwy/. Bo wtedy idzie za duży prąd i pali żarówkę kontrolki i nie
wskazuje czy masz ładowanie czy nie. To można tylko sprawdzić
przy rozruchu jak przekręcisz kluczyk czy zapali się kontrolka aku
bo jeśli nie zapali to jest to, ale nie każdy zwróci uwagę na to przy
rozruchu dopiero jak rozładuje aku tak jak Ty.
Ja juz o tym wiem i podczas rozruchu sprawdzam czy się lamka
zapala, a poza tym mam diodowy wskażnik ładowania aku podłą-
czony. Taka jest moja wiedza w tym temacie.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2005-10-09 15:05:40, Zjak pisze:
Witam. Od razu wizyta u elektryka. Znajomy elektryk mówił mi, że to jest objaw jak siądzie jakaś płytka w alternatorze /nie pamiętam nazwy/. Bo wtedy idzie za duży prąd i pali żarówkę kontrolki i nie wskazuje czy masz ładowanie czy nie.


gdyby było jak mówisz akumulator by sie nie rozładował w ciągu dwóch dni tylko by sie gotował bo taki jest objaw spalonej diody prostownika
  
 
Cytat:
2005-10-09 13:33:07, Musasi pisze:
Nie piszesz czy to się stało nagle, po kolei, czy w takim stanie kupiłeś ??? A to pozwoliłoby może na konkretniejszą odpowiedź. Tak, czy inaczej - jak nie znasz się na elektryce, to lepiej jedź do warsztatu.



To sie stalo nagle, jak kupilem autko to bylo OK, zrobilem juz nim kilka setek kilometrow i wszystko bylo fajnie. Teraz siadl aku i jak go naladowalem to okazalo sie ze kontrolka sie nie swieci. Nie ma tez ladowania, bo pojechalem sobie sprawdzic czy jest dobrze ale jazda na swiatlach znow dala o sobie znac i aku jest juz slaby. Jezeli nie ma ladowania to kontrolka powinna sie swiecic a ona nic. Chyba jutro bedzie wizyta u mechanika
  
 
Zapal silnik, włącz światła mijania, podłącz miernik napięcia powinno być napięcie około 12V, a po dodaniu gazu napięcie powinno wzrosnąć do około 14,0V nie są to jakieś sztywne poziomy napięcia ale chodzi mi o zasadę sprawdzenia ładowania akumulatora przez alternator.
  
 
Jutro z rana zabawie sie jeszcze miernikiem, ale ladowania nie ma na 100% bo aku znow padl wiec chyba jest cos nie tak z alternatorem albo kablami (aku jest nowy, zazbralem tesciowi )
  
 
Tez mam jakiś problem z instalacja elektryczna. Po przekręceniu zapłonu bez zapalania silnika akumulator wyładowuje się w jakieś 2 minuty i bez podładowania nie odpalę silnika, podczas jazdy natomiast delikatnie świeci się właściwie to się żarzy, ponieważ tego prawie nie widać lampka ładowania i co najdziwniejsze im więcej odbiorników włączę tym bardziej jest to zauważalne. Ładowanie podczas jazdy jest także nie mam zielonego pojęcia, co to może być.

Miał może ktoś taki przypadek ?

  
 
Z mojego punktu widzenia to zarówno MaluM jak i Bull_Terrier powinniście sprawdzić diody prostownicze w alternatorze ponieważ w większości przypadków padają diody niż regulator napięcia.

W zasadzie to każdy elektryk samochodowy nie powinien mieć z tym problemów.

W przypadku Bull_Terrier to one prawdopodobnie robią zwarcie i rozładowują aku.

  
 
Az ciekawe ze nikt nie kazal w wyszukiwarce szukac ,no ale wam troszeczke podpowiem ,jezeli nie swieci sie kontrolka ładowania to moze np ,spaliła sie i ładowania tez moze nie byc bo alternator sie nie wzbudzi , mogły walnac diody,regulator wzbudnica lub szczotki sie skonczyły nie pozostaje nic innego jak tylko sprawdzic ale osobiscie polecam wizyte u elektryka
A co do Bull_Terriera jezeli piszesz ze masz ładowanie w porzadku a nie odpalisz bo siada akumulator to masz walniety akumulator i nie trzyma pradu ,sa specjalne mierniki z oporami do sprawdzania akumulatorów zastosowac i dowiesz sie wszystkiego
  
 
Cytat:
2005-10-09 22:11:02, Biznes pisze:
A co do Bull_Terriera jezeli piszesz ze masz ładowanie w porzadku a nie odpalisz bo siada akumulator to masz walniety akumulator i nie trzyma pradu ,sa specjalne mierniki z oporami do sprawdzania akumulatorów zastosowac i dowiesz sie wszystkiego



odpalić odpale z tym, że:

Cytat:
2005-10-09 21:15:07, Bull_Terrier pisze:
Po przekręceniu zapłonu bez zapalania silnika akumulator wyładowuje się w jakieś 2 minuty





[ wiadomość edytowana przez: Bull_Terrier dnia 2005-10-10 00:25:41 ]