MotoNews.pl
6 Konfiguracja komputerka Lovato - parę pytań (62321/0) - PT
  

Konfiguracja komputerka Lovato - parę pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy jest ktoś na tym forum kto mógłby mi wyjaśnić parę pojęć (ustawień) w tym komputerku (Lovato II gen.)? Bo niestety Croma chyba jeszcze nie całkiem wrócił do siebie i się nie odzywa, mam nadzieję, że nic poważnego mu nie jest i wkrótce wróci do zdrowia. Chodzi mi o przyśpieszacz i ustawienia sil. krokowego.
  
 
Ale co dokładnie chcesz wiedzieć?
Ja sie trochę ostatnoi tym bawiłem.

JAREK
  
 
Witam. Już traciłem nadzieję.
Chodzi mi o to co to jest za parametr ten przyśpieszacz, co zależy od jego ustawień i jak go najlepiej ustawiać.
Są przy nim 3 parametry: maksymalna amplituda przyśpieszacza (0-255), amplituda przyśpieszacza (0-255) oraz próg TPS (0-5V).
Sprawa druga to ustawienia silnika krokowego (attuatora) przy wyłączonej autoadaptacji. Pierwsze dwa wiersze to max i min otwarcia silnika krokowego na biegu jałowym, a kolejne dwa - to samo ponad biegiem jałowym. Tak sobie myślę, że chodzi o otwarcie i przymknięcie krokowego po przyciśnięciu pedału gazu i jego puszczeniu, ale dlaczego dwie prawie identyczne linie. Zauważyłem, że jak tam gdzie jest min ustawię po -25% to silnik na wolnych nierówno pracuje, a przy dojeżdżaniu na luzie ma ochotę zgasnąć. Więc ustawiłem po -12%, a maksimum ustawiłem: na jałowym +25%, a poza jałowym +50%. Stałe otwarcie attuatora jest ustawione na 80. Jak myślisz może tak być? Lambda mi pokazuje, że mieszanka jest prawidłowa. Tzn. stale zmienia się jej wskazanie z bogatej na ubogą i z powrotem, czyli na moją wiedzę ok. Aha jeszcze ten czas nagrzewania sondy - to jest czas który upływa od przełączenia na gaz do chwili podjęcia przez komputer gazowy sterowania mieszanką wg. wskazań sondy? A przed upływem tego czasu stale utrzymuje dawkę gazową? Dobrze kombinuję?
Dzięki za wszelkie info.
  
 
Są przy nim 3 parametry: maksymalna amplituda przyśpieszacza (0-255), amplituda przyśpieszacza (0-255)
jarek - tutaj ustwiasz ile ma (tak mi się wydaje) dawać więcej gazu podczas przyspieszania; jak u siebie ustawiłem maks ampl na 5 i amplprzys na +15 to chodził lepiej ale tak mi się zdaje że więcej palił. W obecnej chwili wszystko to wyłaczyłem.

oraz próg TPS (0-5V).
jarek - to jest wartość przy której ma ci odcinać LPG. Możesz to sobie ustawic poprzez wciśnięcie pedału gazu do oporu (oczywiście na wył silniku) podczas załączonego zapłonu, następnie odjąć pare jednostek i tam wpisać. Ale ja to u siebie wyłączyłem.

Sprawa druga to ustawienia silnika krokowego (attuatora) przy wyłączonej autoadaptacji.
jarek - tu najlepiej sprwdź gdzie podczas samoadaptacji zatrzyma ci się silnik krokowy. W moim przypadku było to na pozycji około 25. Wszystko było OK jak był silnik gorący, ale jak się schłodził to na wolnych obrotach gasł, dławił się itp. Więc po paru próbach określiłem że atutato ustawie na sztywno 40 bez samoregulacji, a reszte załatwi to co pytasz poniżej.

Pierwsze dwa wiersze to max i min otwarcia silnika krokowego na biegu jałowym, a kolejne dwa - to samo ponad biegiem jałowym. Tak sobie myślę, że chodzi o otwarcie i przymknięcie krokowego po przyciśnięciu pedału gazu i jego puszczeniu, ale dlaczego dwie prawie identyczne linie. Zauważyłem, że jak tam gdzie jest min ustawię po -25% to silnik na wolnych nierówno pracuje, a przy dojeżdżaniu na luzie ma ochotę zgasnąć. Więc ustawiłem po -12%, a maksimum ustawiłem: na jałowym +25%, a poza jałowym +50%.
jarek-tutaj usatwięłm same wartości +50% i -50 % ponieważ on sam sobie i tak reguluje wartość mieszanki. Dzięki temuczy jest silnik zimny czy gorący chodzi jednakowo i cały czas oscyluje atutator pomiędzy mieszanką ubogą i bogatą.

Stałe otwarcie attuatora jest ustawione na 80. Jak myślisz może tak być?
jarek - to najlepiej określić samoregulacją a następnie to co zrobi samoregulacja dodać 50% i tak ustawic na sztywno.

Lambda mi pokazuje, że mieszanka jest prawidłowa. Tzn. stale zmienia się jej wskazanie z bogatej na ubogą i z powrotem, czyli na moją wiedzę ok.
jarek - tak ma być

Aha jeszcze ten czas nagrzewania sondy - to jest czas który upływa od przełączenia na gaz do chwili podjęcia przez komputer gazowy sterowania mieszanką wg. wskazań sondy?
jarek-to olej i ustaw na minimalny gdyż podczas usatwię standardowych silnik chodzi nie za dobrze. Najlepiej jak już od razu jest regulowany.
W takim usatwieniu narzie nie narzekam. Silnik pracuje rytmicznie, dobrze przyspiesza i mam nadzieje że rozsądnie pali ale to się okarze przy następnym tankowaniu.
Jak możesz to pisz na emaila-jzydek@lanex.pl gdzyż już nie wiedziełem gdzie tego postu szukać.

JAREK
  
 
Ok.
Dzięki, niedługo się odezwę na maila.