Trochę historii -Znacie takie nazwisko BRUNDZA???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj na czatowym spotkanku ładziarzy z całej europy Dainius z Litwy podesłał nam artykuł z litewskiej gazety opisujący osiągnięcia legendarnego litewskiego kierowcy o takim nazwisku. To niesamoqwita historia - ten facet kilkakrotnie strtował 2103 , potem VFTS ami w rajdach zaliczanych do mistrzostw swiata(akropoplis , monte carlo), ale startował również w naszych rajdach ( Rajd Polski). W najlepszych czasach , czyli w połowie lat siedemdziesiątych i poczatku osiemdziesiątych ten gośc kilkarotnie plasował się w pierwszej dziesiątce na mecie , oczywiście w generalce na Ładzie 2103 i potem na VFTS-ie. Poza tym w artykule (po rosyjsku) opisana jest historia zakładów VFTS w Wilnie i późniejszy dział eksperymentalny(coś jak nasze OBR FSO). W każdym razie z artykułu wynika ,że gdyby FIA nie zlikwidowała grupy B to w mistrzostwach świata startowałaby łada z silnikiem o mocy ok. 300KM(Turbo). Ciekawie tez prezentowała się łada EBA(samara z centralnie umiejscowionym silnikiem i niesamowitym wyglądem, raczej do wyścigów typu GT )ale te projekty nie miały już szans na to by znaleźć się na rajdowych trasach, z różnych powodów , głownie zmian w przepisach. Bo kasy na takie rzeczy jak VFTS i icgh produkcję im nie brakowało Zaczęłm trochę grzebać w necie i znalazłem stronkę gdzie podają jego osiągnięcia...nieźle



[ wiadomość edytowana przez: pawel_krakow dnia 2004-03-28 11:37:43 ]statys Brundza i jego rajdowe sukcesy na ładach i moskwiczach

[ wiadomość edytowana przez: pawel_krakow dnia 2004-03-28 11:43:09 ]
  
 
Witam. Tytułem uzupełnienia podam, że produkcją VFTS-ki zajmowała się firma Wihur z Tallina.
I mam pytanie, tak trochę z ciekawości trochę mi się też przyda. Czy ta firma jeszcze istnieje w ogóle? Jeżeli tak, to co teraz robi? I czy znacie jakiś adres internetowy tej firmy?
z góry dzięki
Pozdrówka
Miły
  
 
Miły - nie istnieje . Już długo. Ostatnio roamawiałem na ten temat ze swoimi zanjomymi z Litwy, którzy mieszkają w Wilnie , a jeden z nich miał łade 2103 z silnikiemm robionym przez VFTS. Ciezko będzie mi tam dotrzeć(jade niedługo służbowo na Litwę) ale obiecali mi pomóc w odnalezieniu kontaktów
Paweł
  
 
A co takiego się stało z tym "Wihurem", że już nie istnieje? Splajtował, czy co? I co tam teraz jest na jego miejscu?

Co do kontaktów, to mi jakieś szczegóły nie są koniecznie potrzebne, bo podstawowe info VFTS to mam. W zasadzie są to nawet obszerne i ciekawe informacje, a tłumaczył Hennos. Ewentualnie jak mówiłem mogę jeszcze na stronce dodać tą informację, że ta firma już nie istnieje i z jakich powodów. Także jeżeli wiesz coś na temat jej upadku, z jakich powodów czy coś, to takie informacje możesz mi podać. Reszta info - dzięki za dobre chęci, ale już sobie znalazłem, jak mówiłem Hennos mi przełożył i na stronce będzie prawdziwa gratka dla fanów rajdówek.
Miły
  
 
Ciekawy artykulik na temat tych potworów , którymi miedzy innymi miał jeździć Statys Brundza, ale głównie o B- grupowych samarach pojawił sie na dobry początek naszego RAJDOWEGO KĄCIKA (który niebawem pewnie będzie juz tętnił zyciem na stronie klubowej - zparaszam zainteresowanych do lektury
Miejmy nadzieję,że TPSA nie będzie sobie naszym kosztem uprawiac WOJNY i stronka będzie na się otwierac bez problemów
Pozdr
Paweł
  
 
Jeszcze przy okazji jedno pytanie: w jakich latach robili vfts? Wie ktoś może?