| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pawel_krakow | 2004-03-28 11:36:47 Wczoraj na czatowym spotkanku ładziarzy z całej europy Dainius z Litwy podesłał nam artykuł z litewskiej gazety opisujący osiągnięcia legendarnego litewskiego kierowcy o takim nazwisku. To niesamoqwita historia - ten facet kilkakrotnie strtował 2103 , potem VFTS ami w rajdach zaliczanych do mistrzostw swiata(akropoplis , monte carlo), ale startował również w naszych rajdach ( Rajd Polski). W najlepszych czasach , czyli w połowie lat siedemdziesiątych i poczatku osiemdziesiątych ten gośc kilkarotnie plasował się w pierwszej dziesiątce na mecie , oczywiście w generalce na Ładzie 2103 i potem na VFTS-ie. Poza tym w artykule (po rosyjsku) opisana jest historia zakładów VFTS w Wilnie i późniejszy dział eksperymentalny(coś jak nasze OBR FSO). W każdym razie z artykułu wynika ,że gdyby FIA nie zlikwidowała grupy B to w mistrzostwach świata startowałaby łada z silnikiem o mocy ok. 300KM(Turbo). Ciekawie tez prezentowała się łada EBA(samara z centralnie umiejscowionym silnikiem i niesamowitym wyglądem, raczej do wyścigów typu GT )ale te projekty nie miały już szans na to by znaleźć się na rajdowych trasach, z różnych powodów , głownie zmian w przepisach. Bo kasy na takie rzeczy jak VFTS i icgh produkcję im nie brakowało [ wiadomość edytowana przez: pawel_krakow dnia 2004-03-28 11:37:43 ]statys Brundza i jego rajdowe sukcesy na ładach i moskwiczach [ wiadomość edytowana przez: pawel_krakow dnia 2004-03-28 11:43:09 ] |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2004-03-31 00:48:06 Jeszcze przy okazji jedno pytanie: w jakich latach robili vfts? Wie ktoś może? |