Sprężyny SPAX do klasyków:)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Własnie zwiedziłem parę sklepów tuningowych w Krakowie (Omek sport na radzikowskiego i Rako w Wieliczce) w poszukiwaniu tych pływających śrubek do felg(niestety są ale po 16 PLN sztuka i to na zamówienie), ale przy okazji trafiłem coś innego. Otóż kiedyś gadałęm na czacie z Johnem ( czerwona 2105 z Anglii) i pytałem jak ma zrobiony zawias - powiedział ,że ma bilsteiny i sprężyny firmy SPAX. Nie znalazłem tego nigdzie w necie na polskich stronach ale dziś przy okazji zapytałem OMEKsporcie i okazało się ,że mają takie w ofercie i to nawet do łady - W katalogu są wymienione tylko klasyki (1200,1300,1500)Cena oiscyluje w granicach 500-600 PLN ALe można by dostac zniżkę.Sprawa wygląda podobnie jak ze spręzynami Ventury do samary. Im więcej byśmy zamówili tym większą zniżkę moglibyśmy dostać.
  
 
Niezla sprawa!
Mnie sie wydawalo ze Jonathan mial sprezyny robione przez Lotusa-( w tej czerwonej) ale moze sie myle - albo jedno i drugie jest ze soba powiazane.

Natomiast BARDZO mnei ciekawi- czy wyszczegulnione modele 1200, 1300, 1500 to osobne komplety sprezyn czy tez wszystkie te hmmm nazwijmy to modele, maja te same sprezyny?
Dobrze wiemy ze lady 1200 i 1300 i 1500 to czasem jedno i to samo nadwozie!!! Wiec nie bardzo widze rozruznienie, a powatpiewam ze biora pod uwage to ze silnik 1200 jest lzejszy od 1500

Z tym ze ja to raczej daleki jestem od obnizania auta, choc nie ma bata, najlepiej wygladala wlasnie Jonathana lada zglebiona, na Wegrzech!!!
Zobaczymy co sie stanie jak blotniki powycinam!
W kazdym razie temat uwazam za godny uwagi i przemyslen!
Dzieki za to ze chcialo Ci sie jezdzic i szukac info
  
 
Wydaje mi się Fleszer, że się nie mylę i producentem tych sprężyn jest właśnie Spax. Do wszystkich trzech modeli są takie same spręzyny - oczywiści ,że nie ma różnicy,. Co więcej również fiat 124 sport ma takie same numery w katalogu (tył) więc już wiem ,że od fiata tez musza podejść
paweł
  
 
Masa silnika nie może zbytnio się różnić...A poza tym to i tak bardzo lekkie silniki. Ja swój podniosłem z pomocą kolegi bez żadnego wysiłku i wpakowałem do bagażnika fiata punto...Różnica w masie to pewnie tylko kilka kg.
Paweł ! Dzięki za info o SPAXach, a czy oni nie robia również specjalnych sportowych amortyzatorów ???
  
 
Robią - na pewno - z tym ,że nie sprawdzałęm tego czy jest tam łada klasyczna Ich oferta to równiez całe kit zestawy czyli amrki i spręzyny.do aut klasycznych , tuningowe i wyczynowe.

Ale jeszcze będe miał okazję. Znalazłem angielską stronę tej firmy ,ale w internetowym katalogu jakoś nie mogę dopatrzyć sie łady (może źle szukam)
Paweł
  
 
Heh, za pakera to ja sie nie uwazam, ale sam jeden podnioslem silnik z ziemi, i postawilem go na stole! Oburacz!
Myslalem ze pekne, ale udalo sie!

A wracajac do sprezyn, zastanawia mnie jakie one beda? Tj jakie twarde? Ja zamierzalem wstawic z niwy i z fiaciora(przednie na tyl)


A biorac pod uwage oszczednosci finansowe, to tak bedzie lepiej!

No ale co spax to spax!