Corolla E11 2000 r. - stukot, obrotomierz, kontrolka-pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
dot. Corolla E11 2000 r. z silnikiem 1,9D (angol ale robiony na europe do Belgii)
Serdecznie proszę o pomoc bo jadąc dzisiaj do pracy
wchodząc na obroty ok. 2000 wydobywa się stukot
podobny do stukania zaworów (nie wiem skąd silnik może jakaś pompa?). Również wskazówka obrotomierza
spada w dół ale obroty nie. Jak również zapala i gaśnie kontrolka
pomarańczowa wyglądająca jak jakaś pompka (znalazłem taką kontrolkę z opisu tablicy od avensisa i pisze że to "Lampka diagnostyczna systemu wtryskowo-zapłonowego sterowania silnika
- występuje tylko w wersjach benzynowych"
Foto kontrolki zamieściłem w moim "Profilu" jako foto auta.
A mój przecież diesel.
Na postoju nie ma tego zjawiska.

Dodam że to silnik jak w peugocie PARTNER 1,9D
ogólnie występuje w modelach peugeot 1,9D również w innych.

A może to jakiś ślimak obrotomierza się zaciera, choć nie mam pojęcia jak to jest rozwiązane.

proszę o radę bo nie wiem jak do domu dojadę i czy to jakieś
groźne zjawisko i lepiej nie jechać.

[ wiadomość edytowana przez: artisa dnia 2007-01-24 10:11:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: artisa dnia 2007-01-24 10:15:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: artisa dnia 2007-01-24 10:21:06 ]
  
 
nikt nie ma pomysłu co może być, proszę techników o rade
napewno do serwisu ASO nie pojadę...

a może sprzęgło lub skrzynia?
  
 
szkoda, że nikt z techników się nie wypowiada
no to powiem dla tych co mają szczególnie
silnik DW8 (Peugeot, Citroen) no i w toyocie
jak mojej
objaw ustąpił samoczynnie, ale
komputerek wyłapał błędy które się działy wczoraj
1. to szumy na wtryskiwaczu z czujnikiem iglicy
2. błąd odczytu obrotomierza

super fachowiec wyjaśnił co i jak ale póki co jak jest dobrze
to można domniemywać, że przyczyną była wilgoć, uszkodzenie
przewodu, zanieczyszczony układ paliwowy.
Lecz najgorszym i kosztownym usunięciem jeżeli awaria się powtórzy jest zmiana wtrysku z wbudowanym czujnikiem iglicy oraz zmiana czujnika obrotów.

Póki co zalecił zmianę filtru paliwa zatankowanie w pewnych stacjach i dolanie uzdatniacza do paliwa aby przeczyścił układ paliwowy. I obserwacja

MSIEK:
Dziękujemy za wyjaśnienie przyczyn.

[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-01-26 11:53:44 ]