| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
profil-usunięty | 2004-03-22 15:56:32 Witam
Chcialbym prosić kogokolwiek kto miałby (i chciałby się podzielić do prywatnego wykorzystania przeze mnie osobiście) jakiekolwiek informacje o: - sposobie wykonania kabla diagnostycznego modułu ECM w Polonezie z Abimexem - sposobie na zdobycie programu diagnostycznego FSO do tego silniczka (wiem że możecie powiedzieć, że to okrutne piractwo, ale jako że fabryke już dawno szlag trafił, liczyłbym na pominięcie tak ważnych problemów natury moralnej - jak postawią przed sądem tych którzy odpowiadają za tak rewelacyjną prywatyzację FSO, własnoręcznie zakuję się w kajdanki za piractwo komputwerowe...) - albo jakichkolwiek informacji umożliwiających napisanie własnoręcznie takiego oprogramowania (chodzi mi o informację na temat protokołu komunikacji pomiędzy modułem ECM a komputerem PC, w jakim standardzie to idzie, jakie konkretne parametry danego protokołu, jaki jest format ramki danych przesyłanych do komputera) - jakiejkolwiek innej dokumentacji dotyczącej tego wtrysku (dokumentacje, opis złącza modułu ECM, cokolwiek...) Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w tym temacie. Szukałem w internecie, ale nie znalazłem zadowalającego opisu posiadanego przeze mnie wtrysku, co skłoniło mnie do sfabrykowania takiego posta... Ewentualne datki prosiłbym o przesyłanie na robert.regula@wp.pl Z góry dzięki za pomoc w temacie... |
profil-usunięty | 2004-03-23 00:28:58 Nikt nic nie wie? |
anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2004-03-23 08:12:13 robreg - Jest gorzej nikt sie nawet nie chce odezwac!!! |
profil-usunięty | 2004-03-23 08:30:23 Moze to przez osobę pytającą, która powoduje taką reakcję... Czy ja o czymś nie wiem? |
profil-usunięty | 2004-03-23 08:31:31 HELP ME... PLEASE |
Nabauab Miłośnik FSO Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2004-03-23 08:35:11 Bym Ci pomógł ale nie znam się na tym kompletnie |
anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2004-03-23 08:39:26 robreg - mysle ze nie!! Ale warto zapytac!!! |
Plush Polonez ATU 1,6 GLI Chełm | 2004-03-23 09:18:09 Hmmm a ja myslalem ze o podlaczeniu do abimexa to juz napisano wszystko... W kazdym razie na starym forum PTK jest napewno bardzo duzo, tylko nie wiem czy jest ono nadal dostepne... pozatym na forum www.elektroda.pl w dziale o elektryce samochodowej tez sa schematy podlaczen i chyba nawet linki do softu - kiedys z tamtad sciagalem ale w moim aucie nie chce to dzialac, nawet w ASO nie udalo sie go podlaczyc wiec powywalalem... |
profil-usunięty | 2004-03-23 11:28:41 MAAAAAM!!! UDAŁO SIĘ!!! Mam programik diagnostyczny do Abimex-u. Nie będę jeszcze sikał z radości, bo dzis sprawdzę czy uda mi się spłodzić właściwy kabelek do komunikacji z ECMem, ale już programy są na kompie. Plush, wielkie, ogromne dzięki za ten cynk.
Kosztowalo mnie to 3,66pln za esemeska na konto elektrody.pl, ale warto bylo. "Liga broni, Liga radzi, Liga nigdy Cię nie zdradzi!!!" [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2004-03-23 11:30:42 ] |
profil-usunięty | 2004-03-23 17:04:49 zaczynam produkcję kabla w wersji 1. |
profil-usunięty | 2004-03-23 19:52:16 idziemy testowac kabel... albo zadziala, albo nie, albo spale laptopa, albo spale ECM, albo... |
profil-usunięty | 2004-03-24 03:06:55 grrr.... pierwszy kabelek nie zadzialal...
moze drugi ruszy... ide sprawdzic. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2004-03-24 14:50:30 Robisz kabelek na trzech rezystorkach? Jeśli tak to ja mam takowy i to już chyba 8 zrobiłem. Każdy z nich chodził idealnie. Podstawowa sprawa to taka, że jeżeli używasz laptopa z "windą" to trzeba go odpalać w trybie MS-DOS czyli "tylko wiersz poleceń" bo inaczej nie będzie działał. A druga to dokładne połączenie mas obu urządzeń tak jak w schemacie, chociaż działać powinno tyle, że może trochę fiksować. No i oczywiście laptop musi mieć normalnego COM-a, a nie jakieś przejściówko-emulatory przez USB bo program tego nie łyka. Pozdrowienia |
profil-usunięty | 2004-03-24 15:23:11
Danek, prosba ogromna... walcze z tym druga dobe, ale nie mam w zasadzie ani wiarygodnego schematu ani wymaganych parametrow programu (choc sam program juz mam), czy mozna byloby prosic Cie o przeslanie mi na maila posiadanych przez Ciebie materialow w tym temacie. Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc. |
profil-usunięty | 2004-03-24 20:40:10 drugi tez nie dziala... ech... powoli tranzystorki mi sie konczom, teraz polutuje to chyba na wiekszej plytce, bo mini rozwiazan normalnie diagnozowac sie nie da :-/ |
profil-usunięty | 2004-03-25 13:56:32 No, tio kolejny wątek można zamknąć - dzięki Dankowi (bardzo dziękuję za pomoc w temacie) udało mi się skompletować działający kabelek oraz soft do niego.
Kabelek zbudowany jest w oparciu o 3 rezystory (0,03 pln sztuka), wtyczkę Cannon DB9 z obudową plastikową (1,60pln złącze + obudowa) i w moim przypadku 1,5mb trzyżyłowego przewodu w izolacji. Jeśli będzie ktoś zainteresowany, proszę o info na maila, albo na GG, a jeżeli nie będzie to gwałceniem nikogo i niczego (a w szczególności żadnego prawa, bo to ani przyjemne ani bezpieczne), można by było umiejscowić artykulik w dziale WuWu na ten temat. PS. Po całej tej przygodzie zastanawiam się, kim jest człowiek oferujący komplet oprogramowania w darmowej wersji (wersja 3.5 monitora ECM jest w wersji FREEWARE), z kablem transmisyjnym na Allegro za 80~100pln. |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2004-03-25 14:21:05 Ten facet jest po prostu gościem, który czeka na leszcza |
profil-usunięty | 2004-03-25 16:23:05 zanim wszystko trafi do ww schemat DZIAŁAJĄCEGO kabelka siedzi w moim profilu |
profil-usunięty | 2004-04-05 23:58:37 A oto i obiecany artykuł:
http://www.fsoautoklub.pl/?action=tech_diagnostyka Miłego użytkowania Dzięki Danek za pomoc w temacie... |