| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-06 00:33:03 witam. Dzis zmierzylem czas w jaki moje Espero osiaga 100km/h. Idzie sie zalamac - probowalem na LPG i na PB i wyszlo cos kolo 13,5 sek. I teraz moje pytanie - co moge zrobic w miare taniego i skutecznego zeby to poprawic?? Na poczatek chce wywalic katalizator i wsadzic strumienice - co potem . |
sztrucel Espero Świebodzice | 2004-04-06 00:49:51 proponuje zostawic ci katalizator a wywalic srodkowy tlumik i oczywiscie koncowy jakas sportkufke |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-06 00:54:15 ale co mam z ta zwezka zrobic i gdzie jej szukac Zoltar?? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-04-06 01:00:42 Ide spać. Jeszcze dziś postaram się odpisać. KeyJey jest w temacie |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-06 01:07:36 ok dzieki. Czekam na dalsze info |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-06 16:53:42 noi jak ?? znalazl ktos juz sposob jak to zrobic????nie daje mi to spokoju |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-04-06 17:45:21 Również uważam, że te 13,5 sec. w przypadku Espero 1,5 w dodatku zagazowanego to nie taki zły wynik.
Niestety ponownie pojawia się problem z tanim a zarazem skutecznym tuningiem mechanicznym. Niestety, naprawdę bardzo ciężko pogodzić te dwie sporne kwestie. W przypadku ukł. wydehowego, to jak już kiedyś pisałem, robienie z niego przelotu, pozbawionego katalizatora czy tłumików może opłacić się w silnikach modyfikowanych wcześniej pod względem głowicy, dolotu i kilku innych zabiegów. Jeśli naprawdę chcesz zaczynać od wydechu, to proponuję zrobć go raz i kompleksowo. Mimo wszystko cała mechanika silnikowa, to "system naczyć połączonych". Jednym słowem, nie da się zauważalnie poprawić osiągów modyfikując jedynie jeden z powyższych elementów/ układów. Dla przykładu: Rewelacyjnie dopracowany i wykonany ukł. wydechowy zawsze będzie "przytkany" przez seryjny dolot (przewody, filtry, rezonatory, kanały w głowicy, kolektor). W drugą stronę to samo: Robiąc świetny dolot, "zatkamy" go seryjnym wydechem. itd. itp. Pozdrawiam i życzę powodzenia w podnoszeniu osiągów - Speed R |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-06 18:08:54
No dobrze, ja sie przyznam, ze na benzynie mam 14s... |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-04-06 18:13:47 Panowie...
Stoperem to wiecie jak wychodzi. Tylko porządne urządzenia. Wtedy są realne, powtarzalne wyniki |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-06 18:22:01 Jasne, ale ze stoperem mozna sie zorientowac jakie ma sie przyspieszenie. Oczywiscie licznikowe 100 nie musi sie rownac (i pewnie rzadko sie dokladnie rowna) ze 100 w rzeczywistosci. Ale jednak rozbierznosci nie powinny byc duze przy seryjnym ogumieniu, wiec usredniony wynik z kilku testow daje jakotaki obraz zwawosci naszego samochodzika |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2004-04-06 21:32:23 Dobra, ja też się przyznam - miałem mierzone jakimś urządzeniem ( teraz nie pamiętam nazwy, ale może mi się przypomni - nie był to na pewno G-Tech ) na gazie do 100 km/h przed gładzeniem kolektorów....
Wyszło 12,9 sek.... |
sztrucel Espero Świebodzice | 2004-04-06 21:42:09 aha zapomnialem dodac ze jeszcze przyspieszylem zaplon o ok. 3mm pozdro |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-12 22:33:48
No i co bylo przyczyna tych 14s do 100? Cudowni panowie gazownicy tak mi przykrecili zwezke na kolektor, ze sie sruby poluzowaly (dzieki nim sie trzymala) jednej w ogole nie znalazlem i spadala, lapiac od cholery lewego powietrza |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-12 22:35:55
Powiedz coś więcej - gdzie konkretnie była ta zwężka??? - pierścień z opaska antywybuchową, czy moze zwężka zintegrowana z mikserem??? |
pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2004-04-12 22:45:48 He, he - ja dziś zmierzyłem na gazie w 4 osoby - tak zupełnie orientacyjnie. Wyszło ok. 19 sekund.
Ale i tak widze kolosalną różnicę po zmianie świec z iskier na denso, założeniu czystego filtra powietrza i wywaleniu klapki. Nie wiem - wtedy to musiał miec ze 25 sekund chyba Problem z przyspieszeniem mam zaraz po ruszeniu - natomiast wyprzedzanie w trasie bardzo ładne. Normalnie myślałem, że z wiatrem jadę, ale w drodze powrotnej to samo... Poza tym krztusi się na wysokich obrotach, ale tak gdzieś dopiero 5 tys - jak na gaz, to i tak za dużo Jak by mu jeszcze pomóc...??? Pozdr. P. |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-12 22:46:10
Ja mam urzniety ten caly gumowy przewod co idzie od filtra powietrza i na jego koncu, przed kolektorem i jeszcze tam czyms mam wstawiona zwezke. W tym samym miejscu tez wpada waz z gazem. Gumowy przewod jest zacisniety opaska na zwezce tak jak byc powinien te 2cm dalej, natomiast drugi koniec zwezki nachodzi juz na costam i jest na tym scisniety 3 srubami - one wlasnie sie poluzowaly. Docisniecie tego dalo bardzo dobre rezultaty |
mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-12 23:17:29 No u mnie teraz auto super smiga jak wywyalilem katalizator i wsadzile mstrumienice- . Elastycznosc jest o niebo lepsza |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-12 23:18:05
a co z badaniami technicznymi ?? |