MotoNews.pl
  

Oznaczenia kodowe silnika ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
próbuję bezskutecznie zidentyfikować swój silnik ale ... nie ma go w żadnej książce serwisowej
normalnie w książkach figuruje no 132 C1.000 itp
u mnie na głowicy i silniku jest:
132 DB 2AO

i nie mam pojęcia z czym mam do czynienia ...
  
 
Odczytaj górny rząd z pola numeracyjnego.
  
 
na głowicy 4372748
na silniku 4356114

  
 
Cytat:
2004-04-02 20:40:32, marko77 pisze:
na głowicy 4372748
na silniku 4356114





fa www.fiat-furious.prv.pl masz artykol na temat numeracji- moze to Ci w czyms pomoze
  
 
szukam ... szukam ... i znaleźć nie mogę
  
 
tu jest obszerny fragment na temat numerow- ksztaltu cyfr i pol numerowych:

http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/html/artykuly/dohcw125p.htm
  
 
to znalazłem ... ale niestety nie ma tam nic nt mojego
Autor pisze o literkach od A do C i cyfrach od 1 do 4 a ja mam jakieś DB 2AO ... nie wiem co to za czort i nie wiem do czego kupować części
np. palec rozdzielacza dziś zakupiłem ....ze 124 ... miszmasz okrótny
  
 
Cytat:
2004-04-02 21:03:21, marko77 pisze:
to znalazłem ... ale niestety nie ma tam nic nt mojego
Autor pisze o literkach od A do C i cyfrach od 1 do 4 a ja mam jakieś DB 2AO ... nie wiem co to za czort i nie wiem do czego kupować części
np. palec rozdzielacza dziś zakupiłem ....ze 124 ... miszmasz okrótny



w ktorym miejscu masz na bloku numery? jak wyglada pole numerowe?
  
 
po prawej stronie od filtra oleju, pod tymi oznaczeniami kodowymi, rocznik prawdopodobnie 86 albo 84
  
 
Cytat:
2004-04-02 21:10:33, marko77 pisze:
po prawej stronie od filtra oleju, pod tymi oznaczeniami kodowymi, rocznik prawdopodobnie 86 albo 84



czyli zamniast np 131 c4.000 masz 132db..... ?
  
 
tak mam właśnie 132 DB 2AO
  
 
Jest to normalne oznaczenie silnika 2.0 od fiata 132. Też takie mam.
  
 
hmm... czyli części powinny pasować z silnika 132 C1.000 (bo chyba takie oznaczenie ma 2.0TC na wtrysku??)
bo moje oznaczenie nie występuje w żadnej książce
  
 
Raczej powinny pasować, a jakie konkretnie części Masz na myśli?
  
 
w tej chwili wymieniam wałki (narazie all pasuje )
ale możliwe że kiedyś tam będę robił tłoki etc ... więc się zabezpieczam
  
 
Cytat:
2004-04-02 22:32:09, marko77 pisze:
w tej chwili wymieniam wałki (narazie all pasuje )
ale możliwe że kiedyś tam będę robił tłoki etc ... więc się zabezpieczam




No ba zabezpieczenie to b.ważna rzecz zwłaszcza w dzisiejszych czasach
  
 
dla mnie i tak za późno ... w maju rodzi się córa
  
 
Cytat:
2004-04-02 21:34:09, marko77 pisze:
(...)
bo moje oznaczenie nie występuje w żadnej książce


A właśnie, że występuje , tylko trzeba mieć odpowiednią książkę .

132 DB.2A.O - Fiat 132 2.0, 03.1976-05.1981, 1995ccm, 83kW, 112PS, 9:1 (st. spręż.), 84x90mm (wiadomo).

A tak BTW to jest to najlepsza wersja 2.0 TC...




...bo ja mam taką .
  
 
Heh...
Gadały kury o ziarnie – jedna o pszenicy, druga o trawie...
Panowie numer 132 DB 2AO nie jest numerem silnika, w potocznym rozumieniu tego wyrażenia. Ten numer jest numerem nadlewanym (fragment odlewu bloku silnika), znajduje się zaraz pod kolektorem ssącym i oznacza typ kadłuba – oczywiście, że świadczy to że jest to wersja dwulitrowa, ale kadłuby te były numerowane również zwykłymi numeratorami oznaczeniami takimi jak np. (najczęściej występujące): 132C2.000, 132C3.000, 132D1.000, 132D4.000, 131B2.000, 131C4.000 – i każdy silnik 2.0 DOHC z nadlanym na kadłubie numerem 132 DB 2AO powinien taki dodatkowy numer, nazwijmy to "bity", posiadać. Na pewno nie ma prawa to być znów numer 132 DB 2AO!!! Numer nabijany znajduje się w płaskim oszlifowanym polu kadłuba zaraz nad wspornikiem mocowania filtra oleju (pod aparatem zapłonowym - mowa oczywiście o montowanym w kadłubie – lub oczywiście miejscem weń na niego przeznaczonym ale zaślepionym takim "stylowym" aluminiowym gaddżetem w przypadku silników na wtrysku, majacych aparat w głowiczce wałka wydechowego; ciężko ten numer dojrzeć, często żeby się to udało trzeba wykręcić ów aparat zapłonowy np. na przeglądach bywa to konieczne; we wtryskowcach jest całkowicie zasłonięty przez alternator, który znajduje się akurat po tej stronie silnika - przeciwnej niż w modelach wyposażonych w gaźnik, więc żeby go zobaczyć trzeba go wymontować) lub na dodatkowym polu numerycznym obok lewej łapy silnika. Pod tym numerem (np. 132C3.000) powinien być wybity numer seryjny danego egzemplarza silnika składający się z siedmiu cyfr. I ciąg cyfr z obu rzędów tego pola numerycznego oznacza prawidłowy pełny numer silnika, czyli np. taki:
132C3.000
0123456
Oczywiście w dowodzie rej. może być wpisany trochę inaczej, np. może być pominięte C3. z tegoż względu, że ten fragment numeru jest napisany dużo mniejszą czcionką i bywa pomijany, może brakować numeru z górnego rzędu a widnieć tylko numer seryjny (dolne 7 cyfr) lub też jest wpisany cały ale bez kropki itp. itd., ale na kadłubie numer widnieje w całej okazałości. Znajdź ten numer i wtedy Ci powiem czy jest prawidłowy dla tego silnika.
Na marginesie pisząc w żadnym 2.0 DOHC nie uświadczysz numeru 132C1.000 – takiego numeru nie ma zresztą żaden silnik dohc.


[ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2004-04-03 12:11:40 ]
  
 
Cytat:
2004-04-02 23:15:40, Race_D pisze:
Cytat:
2004-04-02 21:34:09, marko77 pisze:
(...)
bo moje oznaczenie nie występuje w żadnej książce


A właśnie, że występuje , tylko trzeba mieć odpowiednią książkę .

132 DB.2A.O - Fiat 132 2.0, 03.1976-05.1981, 1995ccm, 83kW, 112PS, 9:1 (st. spręż.), 84x90mm (wiadomo).

A tak BTW to jest to najlepsza wersja 2.0 TC...
...bo ja mam taką .



To co piszesz troszkę mi nie pasuje bo gaźnikowce miały 112ps a ja mam wtrysk
ale i tak już jestem happy bo wiem na 100% że to 2.0 a nie jakiś wynalazek (po poprzednim właścicielu można się wszystkiego spodziewać - np. tego że zamontował dwa różne wałki ... żaden nie pochodzący z 2.0 )