Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 19:47:45 próbuję bezskutecznie zidentyfikować swój silnik ale ... nie ma go w żadnej książce serwisowej
normalnie w książkach figuruje no 132 C1.000 itp u mnie na głowicy i silniku jest: 132 DB 2AO i nie mam pojęcia z czym mam do czynienia ... ![]() |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-04-02 20:19:53 Odczytaj górny rząd z pola numeracyjnego. |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 20:40:32 na głowicy 4372748
na silniku 4356114 |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 20:51:49 szukam ... szukam ... i znaleźć nie mogę ![]() |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-04-02 20:59:11 tu jest obszerny fragment na temat numerow- ksztaltu cyfr i pol numerowych:
http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/html/artykuly/dohcw125p.htm |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 21:03:21 to znalazłem ... ale niestety nie ma tam nic nt mojego ![]() Autor pisze o literkach od A do C i cyfrach od 1 do 4 a ja mam jakieś DB 2AO ... nie wiem co to za czort i nie wiem do czego kupować części ![]() ![]() ![]() np. palec rozdzielacza dziś zakupiłem ....ze 124 ... miszmasz okrótny |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-04-02 21:07:55
w ktorym miejscu masz na bloku numery? jak wyglada pole numerowe? |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 21:10:33 po prawej stronie od filtra oleju, pod tymi oznaczeniami kodowymi, rocznik prawdopodobnie 86 albo 84 |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-04-02 21:13:43
czyli zamniast np 131 c4.000 masz 132db..... ? |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 21:15:16 tak mam właśnie 132 DB 2AO |
![]() FIACIOR Miłośnik FSO Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-04-02 21:25:57 Jest to normalne oznaczenie silnika 2.0 od fiata 132. Też takie mam. ![]() |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 21:34:09 hmm... czyli części powinny pasować z silnika 132 C1.000 (bo chyba takie oznaczenie ma 2.0TC na wtrysku??)
bo moje oznaczenie nie występuje w żadnej książce ![]() |
![]() FIACIOR Miłośnik FSO Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-04-02 21:53:24 Raczej powinny pasować, a jakie konkretnie części Masz na myśli? |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 22:32:09 w tej chwili wymieniam wałki (narazie all pasuje ![]() ale możliwe że kiedyś tam będę robił tłoki etc ... więc się zabezpieczam |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-04-02 22:50:59
![]() No ba zabezpieczenie to b.ważna rzecz zwłaszcza w dzisiejszych czasach ![]() ![]() |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-02 23:00:35 dla mnie i tak za późno ... w maju rodzi się córa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-02 23:15:40
A właśnie, że występuje ![]() ![]() 132 DB.2A.O - Fiat 132 2.0, 03.1976-05.1981, 1995ccm, 83kW, 112PS, 9:1 (st. spręż.), 84x90mm (wiadomo). A tak BTW to jest to najlepsza wersja 2.0 TC... ...bo ja mam taką ![]() |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-04-02 23:49:34 Heh...
Gadały kury o ziarnie – jedna o pszenicy, druga o trawie... Panowie numer 132 DB 2AO nie jest numerem silnika, w potocznym rozumieniu tego wyrażenia. Ten numer jest numerem nadlewanym (fragment odlewu bloku silnika), znajduje się zaraz pod kolektorem ssącym i oznacza typ kadłuba – oczywiście, że świadczy to że jest to wersja dwulitrowa, ale kadłuby te były numerowane również zwykłymi numeratorami oznaczeniami takimi jak np. (najczęściej występujące): 132C2.000, 132C3.000, 132D1.000, 132D4.000, 131B2.000, 131C4.000 – i każdy silnik 2.0 DOHC z nadlanym na kadłubie numerem 132 DB 2AO powinien taki dodatkowy numer, nazwijmy to "bity", posiadać. Na pewno nie ma prawa to być znów numer 132 DB 2AO!!! Numer nabijany znajduje się w płaskim oszlifowanym polu kadłuba zaraz nad wspornikiem mocowania filtra oleju (pod aparatem zapłonowym - mowa oczywiście o montowanym w kadłubie – lub oczywiście miejscem weń na niego przeznaczonym ale zaślepionym takim "stylowym" aluminiowym gaddżetem w przypadku silników na wtrysku, majacych aparat w głowiczce wałka wydechowego; ciężko ten numer dojrzeć, często żeby się to udało trzeba wykręcić ów aparat zapłonowy np. na przeglądach bywa to konieczne; we wtryskowcach jest całkowicie zasłonięty przez alternator, który znajduje się akurat po tej stronie silnika - przeciwnej niż w modelach wyposażonych w gaźnik, więc żeby go zobaczyć trzeba go wymontować) lub na dodatkowym polu numerycznym obok lewej łapy silnika. Pod tym numerem (np. 132C3.000) powinien być wybity numer seryjny danego egzemplarza silnika składający się z siedmiu cyfr. I ciąg cyfr z obu rzędów tego pola numerycznego oznacza prawidłowy pełny numer silnika, czyli np. taki: 132C3.000 0123456 Oczywiście w dowodzie rej. może być wpisany trochę inaczej, np. może być pominięte C3. z tegoż względu, że ten fragment numeru jest napisany dużo mniejszą czcionką i bywa pomijany, może brakować numeru z górnego rzędu a widnieć tylko numer seryjny (dolne 7 cyfr) lub też jest wpisany cały ale bez kropki itp. itd., ale na kadłubie numer widnieje w całej okazałości. Znajdź ten numer i wtedy Ci powiem czy jest prawidłowy dla tego silnika. Na marginesie pisząc w żadnym 2.0 DOHC nie uświadczysz numeru 132C1.000 – takiego numeru nie ma zresztą żaden silnik dohc. [ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2004-04-03 12:11:40 ] |
marko77 Pf125/ DU lanos wrocław | 2004-04-03 05:56:32
To co piszesz troszkę mi nie pasuje bo gaźnikowce miały 112ps a ja mam wtrysk ![]() ale i tak już jestem happy bo wiem na 100% że to 2.0 a nie jakiś wynalazek (po poprzednim właścicielu można się wszystkiego spodziewać - np. tego że zamontował dwa różne wałki ... żaden nie pochodzący z 2.0 ![]() |