MotoNews.pl
8 Ciśnienie oleju?? (155726/12) - PT
  

Ciśnienie oleju??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. mam taki problem: na rozgrzanym silniku na niskich obrotach zaczyna palić sie kontrolka smarowania, im cieplejszy tym bardziej sie pali. to tak poniżej 1 tys. obr. przy 1tys. wszysto gra. Czy to jest wina pompy oleju? bo silnik nie przygasa, chodzi równo. help!!!

[ wiadomość edytowana przez: polokoz dnia 2006-08-13 14:01:51 ]
  
 
Moze to być zużyta pompa, padnięty czujnik ciśnienia lub silnik jest juz wymęczony na panewkach i nie robi cisnienia. Zobacz też czy masz odpowiedni poziom oleju, jak nie to po prostu dolej.

Wydaje mi się że jeżeli silnik pracuje równo i nie przygasa to może to być wina czujnika. W starszych ładach lubi wariować....no chyba że musisz dolać oleju.

pzdr
  
 
Witam!
Miałem podobny problem, tyle ze mi on pojawił się tuż po wymianie oleju. Okazało się, że padł zaworek zwrotny w pompie, tzn przycinał sie. wymieniłem całą pompę!
Ale w twoim przyadku zacznij od pomiaru ciśnienia oleju, oczywiście jeżeli masz czym to zrobić.
  
 
Myśle ,że silnik jest zużyty. Może olej jest stary i stracił swoje właściwości. Zmień olej na gęstszy, np Orlen Lubro 20W-50 i powinno być lepiej. Jak to nie pomoze to zezłomuj Łade
A tak na poważnie to warto zmierzyc ciśnienie oleju. Przy wysokich obrotach powinno być o ile pamietam 3,5-4,5 bar. Mogę się mylić. Pozdro


[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2006-08-13 18:05:15 ]
  
 
100% albo pompa albo panewki
  
 
Moze napisz jaki masz przebieg, jaki olej i od kiedy to sie tak dzieje? Czy stało sie nagle czy poprostu z czasem zaczęło siepalićprzy goracym silniku a teraz coraz wcześniej.
  
 
U mnie tez na rozgrzanym silniku lampka od ciśnienia sobie pomrugiwała.

Wymieniłem olej, uszczelniacze i usczelkę pod głowicą i od tej pory mam spokój. Płyn chłodzący mi rozrzedzał olej.
  
 
przebiegu mam 160 tys....a zaczęło się to robić nagle i cały czas tak samo, nie wzmaga sie. jak sie rozgrzeje to powoji mruga, coraz bardziej. jak ostygnie to od nowa.
  
 
Na poczatek zmien olej i uszczelniacze. Zobacz czy nie masz oleju w plynie i odwrotnie.
  
 
No cóż, tu nie ma co zgadywać. Możliwości jest niewiele: padnięta pompa oleju ( niestety mniej prawdopodobne), , wał rozrządu i jego obudowa wytarta (również tam nie ma aż takich strat na cisnieniu), panewki wałka pomocniczego ale najprawdopodobniej masz wał korbowy do szlifu i wymiany panewek.
Walnięte uszczelniacze i pierścienie powodują dymienie i ubytki oleju ale nie spadek ciśnienia.

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2006-08-24 22:30:54 ]
  
 
Cytat:
przebiegu mam 160 tys....a zaczęło się to robić nagle i cały czas tak samo, nie wzmaga sie. jak sie rozgrzeje to powoji mruga, coraz bardziej. jak ostygnie to od nowa.


Ja stawiam na 99% na zaworek zwrotny w pompie oleju, miałem taki problem!!! Ale pozostaje jeszcze ten 1 %
  
 
dzięki za pomoc. postaram się coś z tym zrobić .pozdrawiam
  
 
A u mnie bylo cos prozaicznie prostego a nakombinowalo, objawy na poczatku byly takie same, grzybek tan w ktory wchodzi koncowka pompy i aparatu zaplonowego sie wyrobij, jezdzilem jezdzile, i jestem plasnie po szifie walu korbowego, wymianie panewek i pierscieni.
  
 
ja z kolei mam taki problem.
Przy normalnym stanie oleju (3/4 przedziałki) w momencie ostrego hamowania lub podczas pokonywania ostrych zakrętów przy duzej predkości zapala się kontrolka oleju. Dzieje się tak na wolnym obrotach jak i na pełnym gazie. Jechać jade ale strasznie mnie to denerwuje.
  
 
To chyba normlane, bo ja tez tak mam. Wynika to z faktu, ze olej w misce olejowej poprostu mocno się podczas takich manewróc przesuwa/przelewa i czujnik daje sygnał niskiego ciśnienia/braku oleju.

Jedyna rada na to to zaadoptować patent z rajdówek, czyli zrobić grodzie w misce olejowej.

Wiem, że Krzysiek Fleszer ma coś takiego u siebie.

Aha - na stronce wegierskiego klubu chyba byly tez fotki jak to wykonac.
  
 
dzieki Leszku, to pewnie tak ma być. Te grodzie mają sens ale nie bedę robebeszał auta przed zimą.
  
 
Panowie prosze o pomoc ... Zjawisko wystąpiło nagle tzn ... rano odpalilem dojechalem do pracy bylo ok - po 8 godzinach stania odpalilem auto kontrolka oleju na wolnych zaczela sie palic ... powyzej tysiąca gasnie ... czujnik oleju ? pompa ? tak szybko tak nagle bez zadnych wczesniejszych objawow ? olej ok , pol roczny , stan prawidlowy helppppp
  
 
Kup nowy czujnik to groszowe sprawy, moze pomoże, a jesli nie to musisz szukać dalej, byc moze wina filtru, albo pompa juz siada. Najpierw wymień czujnik pozniej szukaj dalej jesli nie pomoże.
  
 
Panowie i Panie ... cud ... po godzinie stania w garazu poszedlem jeszcze raz odpalic i.... jest ok ? diagnoza ... czujnik oleju sie zawiesil ?

Pytanie czy czujnik cisnienia w 7 to jest ten na dole grodzi czy lekko nad swieca ? ... zakladam ze na dole..

[ wiadomość edytowana przez: Trax dnia 2009-09-09 19:46:22 ]
  
 
kurcze juz nie moge wyedytowac postu ... jak wykrece czujnik to olej bedzie wyciekal ?