Skrzynai z przebiegiem 140kk i olej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej w Espero 1.8 z przebiegiem 140000 km
Pzdr DarekM
  
 
Quaker State, Castrol SMX.

http://www.oleje.pl/


Wszystko jest w wyszukiwarce, ale teraz nie działa
  
 
ja teraz zmieniam na mobisla SHC 75-90 pełny syntetyk
Do skrzyni wchodzą dwa litry, koszt w Warszawie samego oleju to 80zł (40 za litr)

Przy wymianie warto zaopatrzyć się w nową uszczelke dekla skrzyni nr katalog Daewoo 96179240 lub 96179241 we wszystkich wersjach silnikowych takie same. cena z VAT ok 22zł

Ps i tak warto ją przykręcić na silikonik.

Miłej pracy
  
 
Ja zakupiłem Mobila o lepkości takiej jak w instrukcji
  
 
Ja również śmigam na mobilu (80 W).
Skrzynia, o ile na samym oleju jakiejś straszliwej różnicy nie odczuła (przynajmniej ja nie odczułem ), to po dodaniu jakiegoś syfilisu od STP (pokazywałem go Tomkowi M. i Dicerowi na ostatnim zlocie) skrzynia zaczęła tak fajnie pracować, że aż chce mi się teraz skrzynią "żąglować"

P.S ... ale tego kutafona (sorry za moją łacinę, ale pomysł jest jak dla mnie naprawdę debilny), co wpadł na pomysł z dekielkiem i umieścił go tam zamiast koreczka, to jak spotkam to zabiję
Gościa ratuje jedynie fakt, że kiedy jakiś czas temu dobierałem się do dyferencjału, to dekielek istotnie okazał się przydatny. Jeśli idzie natomiast o okresowe wymiany oleju w skrzyni, to
  
 
ja już mam opanowaną metode wymiany - wykrecam wszystkie śrubki oprócz dwóch skrajnych (które wykrecam do połowy), potem podstawiam dużą miske, odchodze na bezpieczną i przy pomocy młotka gumowego ....robie puk

Olej sobie ślicznie spływa, potem trzeba tylko umiejetnie zdjąć sam dekiel, gdyż ma on zagłebienie w którym też gromadzi się olej.


PS jeżeli ktoś nie wie o który dekiel chodzi - to służe pomocą

  
 
Z tego co wiem Daewoo nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegów LANOSA więc po co w ESPERO.Zalac syntetyk i zapomnieć.
  
 
teoretycznie tak....tyle że co max 60 tys warto go wymienić. Zawsze gdzie metal trze o metal powstają opiłki... niby na korku jest namgnesik....ale nie wszystko wyłapie....

Ja zmieniam olej w skrzyni przed każdą zimą. Naprawde dużo lepiej chodzą biegi przy zimnym silniku.

Na starym oleju jest coś a'la machanie patykiem w beczce smoły....
  
 
ludziska!! tyle się naczytałem o olejach do skrzyni biegów (na forum, w internecie...) że już kompletnie zgłupiałem.
A chce wymienić olej w skrzyni i kupiłem taki: MOBILUBE HD 80W-90A GL-5/ 1L-przekladn.
Poczytałem więcej, i okazało się że to olej mineralny, a wszyscy na forum mówią że lać syntetyk do naszych esperaków. Syntetyczne to chyba są oznakowane "SHC" albo "75W90".
Proszę państwa, spotkałem się również z opiniami,że ktoś lał syntetyk,a nastepnie pisał symbol 80W-90.... Jak to mozliwe??
Ale najważniejsze to to czy lać ten mój jużkupiony MOBILUBE HD 80W-90A GL-5/ 1L-przekladn, czy też wymienić na syntetyczny??
pozdrawiam,czekam z niecierpliwością na odpowiedz
  
 
A musisz wymieniać ten olej?
  
 
autko ma przejechane 140 kkm, ni ejestem pierwszym właścicielem. a i zmiana biegów nie jest taka lekka jak silnik zimny. "czuje" wtedy każdy wrzucany bieg. Jak się rozgrzeje to jest ok, tylko podczas redukcji biegów przy małej prędkości ciężko wchodzi jedynka (czasami to wole się zatrzymać i dopiero wrzucać jedynke - tak jak przy fiacie 126), poprzedni wlascieciel ni ebyl mi w stanie nic powiedzieć powiedziec o oleju w skrzyni....
a za olej zapłaciłem ok. 35 zl za 2 litry, wiec nie takie pieniadze, poza tym jezeli do espero go nie wykorzystam to wygorzysta go ojciec w maluszku....
  
 
Cytat:
2004-04-03 11:17:34, DeDorsz pisze:
autko ma przejechane 140 kkm, ni ejestem pierwszym właścicielem. a i zmiana biegów nie jest taka lekka jak silnik zimny. "czuje" wtedy każdy wrzucany bieg.



No ja np. w zimie muszę użyć dużo siły aby wbić jedynkę na zimnym silniku/oleju. Te typy tak mają.
  
 
Cytat:
2004-04-03 11:31:59, piotr-ek pisze:
Cytat:
2004-04-03 11:17:34, DeDorsz pisze:
autko ma przejechane 140 kkm, ni ejestem pierwszym właścicielem. a i zmiana biegów nie jest taka lekka jak silnik zimny. "czuje" wtedy każdy wrzucany bieg.



No ja np. w zimie muszę użyć dużo siły aby wbić jedynkę na zimnym silniku/oleju. Te typy tak mają.



Ja mam skrzynie zalaną olejem FINA syntetyczny i w zimie nie mam problemów z wrzucaniem biegów.
Dobry syntetyczny olej robi swoje - poprostu nie gęstnieje w niskich temperaturach.
  
 
Prawdę mówiąc jak kupiłem złoma też o tym myślałem, ale skoro nie muszę to są inne pilniejsze potrzeby... ostatnio jak gości mi zmieniał czujnik ciśnienia oleju to zauważyłem pęknięte u dołu sprężyny - obydwie. Znaczy się nie tyle pęknięte, co pozbawione kilku cm u swego początku/końca jak kto woli.
  
 
Każdy nowy olej jest lepszy od tego co ma 140kkm..... wymieniaj i nie zastanawiaj się więcej! Może być tylko lepiej
  
 
Wszystko co nowe jest lepsze... to może wymienimy auta na nowe?