Selekor oktanowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Sporo piany ubito w temacie. Niestety z tego całego natłoku postów jedno wielkie g... wynika. Znalazłem jakiś obrazek wtyczki i opisem że trzeba zewrzeć taki a taki pin...

Pytanie
-Czy to faktycznie działa?
-Czy to również działw 1,5 dohc? W swoim znalazłem ową wtyczkę i stwierdzam żę ECM jest typu IEFI-S
-Skąd wiadomo które piny zewrzeć? W Serwisówce nie ma słowa o tym
- Czy można wybrać również 98 oktanów?

PAwol
  
 
archwium chyba wyjasnia wszystko..trza szukac..ale generalnie to wartosc oktanowa polskiego paliwa jest nieco niska wiec zamiast bawic sie w zmiany na selektorze po prostu tankuj jaknajlepsza benzyne..nie wiem na shellu czy gdzies..bo jak sam powiedziales to tylko bicie piany i tyle
  
 
Problem wtym ze w archivum gówno jest. Kupa piany i nic wartego uwagi.
  
 
zmiana jest nieodczuwalna i tyle... wyniki z hamowni pokazaly ze wykres przesuwa sie gdzieniegdzie o grubosc kreski.
  
 
A teraj hit. Zdumpowałem swojego ECMa i ma zaszyte 4 mapy zapłonu. Z tego morał ze na wtyczce prawdopodobnie dozwolone są cztery kombinacje. Brak, 1-2, 2-3, 1-2-3

  
 
Jak ktos chce poeksperymentować i zobaczyć mapy 3d
to tutaj jest darmowy soft TunerPro do tuningu:

http://tunerpro.markmansur.com/

plik z dumpem 1,5 dohc IEFI-S jest tu:

http://free.of.pl/d/dantech/BSWF1796.rar

a plik z moimi definicjami do IEFI-S z 1,5 dohc jest tu:

http://free.of.pl/d/dantech/IEFI-S.ecu


Plik .bin i .ecu należy skopiować do stosownych podfolderów foldera tunerpro w programfiles


[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-10-08 14:42:55 ]
  
 
Cytat:
2004-10-08 10:59:44, Pawol pisze:
A teraj hit. Zdumpowałem swojego ECMa i ma zaszyte 4 mapy zapłonu. Z tego morał ze na wtyczce prawdopodobnie dozwolone są cztery kombinacje. Brak, 1-2, 2-3, 1-2-3



Czy dobrze kumam na temat możliwości:
1) można robic zmiany w mapie(ch) zapłonu
2) można sobie wybierać z której mapy chcemy aktualnie korzystać.
Czy są wyraźne zmiany po wystelekcjonownaiu mapy? Jeśłi tak to może by sobie pozwolić na przełaczanie map wg własnego upodobania? Dalej chyba nie muszę pisać do czego zmierzam.

Ludzie sprowadźcie mnie na ziemię, bo coś mnie chyba fantazja ponosi.
  
 
Zmiany mozna robić. Ale to tylko początek drogi. Znalazłem dopiero kilka wielkości a jest tego cała masa. Zobacz sobie w załączonym z programem jakims tam .bin. i .ecu. Są cztery mapy i są różnice chociaż na wykresie 3d ich tak nie widać. Widać różnice w "Table finder". TAkze nie podpalać się bo to dopiero ewentualny początek. Trzeba również określić gdzie jes zapisana check sum.
Co do przełączania map to prawdopodobnie ECM zmienia mapę po zworowaniu w tzw. Selektorze oktanowym



A dla niedowiarków tutaj jest dump ekranowy z mapy 1,5 dohc

http:/free.of.pl/d/dantech/table.JPG



[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-10-08 15:26:44 ]
  
 
przypomnial mi sie dowcip o wielbladach konczacy sie pytaniem : "mamo a po co nam to wszystko jak my mieszkamy w ZOO?" wiec..byc moze to fascynujace ale ja jezdze na lpg drugiej generacji
  
 
???????????????????
A co to ma do rzeczy?
  
 
Cytat:
2004-10-08 22:05:17, Pawol pisze:
??????????????????? A co to ma do rzeczy?



merytorycznie nie ma nic do rzeczy..ten zart niewinny to metafora sceptycyzmu..od kiedy pamietam wszyscy sie zastanawiali jak tanio i prosto zmodyfikowac nasz samochod w celu poprawienia osiagow i jak dotad jedyny efektywny sposob to przerobki mackagt (bardzo kosztowne) albo turbo jadzwina (dosc harcorowe no ale mam nadzieje ze summa sumarum okaza sie warte zachodu)..jestem laikiem ale z tego co wiem to cala instalacja samochodu zostala zaprojektowana tak zeby w miare harmonijnie dziala..jest to efekt wielu kompromisow typu wieksza zywotnosc kosztem gorszych osiagow itp..byc moze sie myle ale zmiana mapy zeby przyniosla pozadany efekt powinna pociagnac za soba wiele innych zmian i nie sadze by jak pisze asterix mozna bylo sobie "bezkarnie" przelaczac miedzy roznymi mapami zaplonu..

po prostu (byc moze naiwnie) wierze ze projektujac wszystko to co mamy pod maska ktos dobrze to policzyl i wybral optymalny wariant..

szkoda ze piotrek ostatnio nie pisze on by zwiezlej i dosadniej przekazal to co mam na mysli

ale jesli tylko sie myle i uda ci sie zrobic cos kontruktywnego to migiem przybiegne i odszczekam to co napisalem..

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2004-10-09 01:08:38 ]
  
 
Żeby było jasne. Nie zamierzam niczego robić dla idei. Mam naturę taką ze krakuje co mi pod rekę wpadnie. Tak dla sportu. Ale nie zamierzam tego ciągnąć sam. Dałem wyraźny sygnał ze modyfikowanie ECm to nie problem , wskazałem narzędzie i dałem dump.
Tak dla siebie to pobawię się ale nie zamierzam publikować efektów. Jak ktoś chce to może zawsze zapytać a ja sprobuję pomóc
  
 
Cytat:
2004-10-09 01:03:44, qbaj pisze:

...jest to efekt wielu kompromisow typu wieksza zywotnosc kosztem gorszych osiagow itp..byc moze sie myle ale zmiana mapy zeby przyniosla pozadany efekt powinna pociagnac za soba wiele innych zmian i nie sadze by jak pisze asterix mozna bylo sobie "bezkarnie" przelaczac miedzy roznymi mapami zaplonu.. po prostu (byc moze naiwnie) wierze ze projektujac wszystko to co mamy pod maska ktos dobrze to policzyl i wybral optymalny wariant..



Nikt jeszcze nie wykonał modyfikacji, więc narazie możemy sobie bezkarnie porozmawiać ...co by było gdyby...
Bezkarność skończy sie gdy zaczniemy grzebać w kompie, wtedy należy się liczyć ze akcja pociągnie za sobą reakcję, czy faktycznie tak będzie narazie nie wiemy, możemy domniemać że....
Co do optimum doboru paremetrów pracy silnika, nie wiem jak jest faktycznie w NASZYCH bolidach (może to jest już max co można wyciągnąć), ale wielu autach parametry pracy można spokojnie jeszcze troche wyżyłować bez większych start dla silnika.
  
 
Wracając do selektora oktanów. Skoro w Polsce ustawiane było 91 oktanów to w niemieckich autach powinno być 95 lub 98. Czy ktoś z was ma Espero 1,5 pochodzące z Niemiec ? Jak tam wygląda zwora na wtyczce?
  
 
chciałem tylko temacik wyciągnąć na górę bo pytanie pawola jest warte odpowiedzi.
też chciałbym wiedzieć jak to wygląda w espero z raihu
  
 
Po zmiane selektora (czarny drut połączony z czarno białym) wydaje sie ze spalanie spadło o 1-1,5 litra. Kilka razy przestawiałem i za każdym razem wydaje sie być na kożyść zmiany. Mowa o jeździe na LPG 50 na 50 miato-trasa

[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-10-22 15:37:09 ]
  
 
Pawol, a jak dynamika auta, czy da się wyczuć jakąś zmianę (niekoniecznie na plus). Ciekawi mnie też temat spalin. Teoretycznie komp powinien poprawnie ustalić skaład mieszanki, ale z czystej ciekawości warto by zmierzyć skałd spalin przed i po zmianie.
Ciekawi mnie też potencjalny wpływ na współpracę z kompem od gazu.

Powiedz, na podstawie czego wnioskujesz o spadku zużycia PB.




[ wiadomość edytowana przez: asterixgal dnia 2004-10-25 11:09:55 ]
  
 
NA pewno nie jest gorzej ale czy lepiej? Wydaje się tak samo. Skład sie dużo nie zmienił bo Blitz sobie radzi bez regulacji.
Mam wrażenie że połączenie czarny do carno-biały daje 98 oktanów a nie 95 jak sugerowały opisy. Zresztą jeden drut idzie do pinu D12 (kolory nie pamiętam) , drugi do D13 (wspomiany carno-biały) ECU a czarny drut to masa. Logiczne by było aby bez zwory było 91, zwarte D12 do masy powinno dawać 95, zwarte D13 do masy powinno dawać 98 oktanów. Jak powiedziałem w dumpie widać cztery mapy więc wypadała by też kombinacja D12 i D13 zwarte do masy. Z tego co widziałem w serwisówce istnieją silniki zasilane alkoholem - może to ta czwarta mapa. Najbardzie różniła się od reszty.


PAwol



[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-10-25 08:28:57 ]
  
 
Regulowałem dziś Blitza na nowym ustawienu. Nie różni się niczym od poprzedniego
  
 
Stwierdziłem natomiast ze temperatura silnika po zmianie zawsze jest wyższa o grubość kreski. Nie wiem ile to stopni w góre ale w grę wchodzi 5-10 stopni. Po przywróceniu ustawień wskazówka zawsze "obniża" maksymalny lot