MotoNews.pl
10 2 zwoje niżej z przodu (44351/13) - PT
  

2 zwoje niżej z przodu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z uwagi na to, że przód mojej samarki stał dosyć wysoko, tzn miałem dość dużą przestrzeń pomiędzy oponą a nadkolem, zdecydowałem się (po namowach teścia) na obcięcie dwóch zwoi spręzynyn przednich ( obcinałem od góry). Oczywistą rzeczą jest to, że samarka się obniżyła ( i to tak jak chciałem ) i stała sie twardsza. Na razie nie zauważyłem innych zmian, bo za krotko nią jechałem po "zabiegu". Mam zrobione foto przed obcięciem i muszę zrobić zdjęcia terażniejszego stanu. Jutro postaram się je wrzucić na KLUBOWĄ i będzie można wtedy porównać stan z przed i po.................. cdn.......................



PS
Musiałem się pochwalić
  
 
i po obcięciu nie bylo problemu z założeniem jej spowrotem? bo chyba obcina się tą część płaską która przylega do mocowania??
  
 
Ile mogła obnizyć sie w zawiszeniu z 3 cm,mam też ładzianke dosyc wysoką ale niechce jej na razie obniżać fajnie całkiem wygląda,w poprzedniej dupcie podniosłem dodając szklanki gumowe od golfa ale jezdziło sie nią jak wozem drabiniastym i trzeba bylo uwazać na zakrętach,bo nosiło z leciutka,
  
 
Ile mogła obnizyć sie w zawiszeniu z 3 cm,mam też ładzianke dosyc wysoką ale niechce jej na razie obniżać fajnie całkiem wygląda,w poprzedniej dupcie podniosłem dodając szklanki gumowe od golfa ale jezdziło sie nią jak wozem drabiniastym i trzeba bylo uwazać na zakrętach,bo nosiło z leciutka,
  
 
Moja już siedzi dość nisko ale nie dla tego że obciołem tylko już się zurzyły narazie wsadze jej gumy może potem coś więcej . Obcinanie to niejestem przekonany czy to dobry pomysł ,na prostych i łukach nieczuć ujemych efektów ale w drastycznych i nieprzewidywalnych sytuacjach może to się zemścić , oby nie
panoni
  
 
W końcu udało mi się wsadzić obiecane foto na serwer, gdzie mam stronke.
Z uwagi na to, że PIWKO ma pewne ograniczenia (chciałem to inaczej zrobić ), podaje poniżej linki:

przed obcięciem foto1

przed obcięciem foto2

po obcięciu foto 1

po obcięciu foto 2



  
 
Witam
Trollu, z wyglady sexi und spass vom Tereza Orlowzky
Pytanie jak Ci sie na teraz jezdzi , jak sie trzyma zakretów?
  
 
Cytat:
spręzynyn przednich ( obcinałem od góry). Oczywistą rzeczą jest to, że samarka się obniżyła ( i to tak jak chciałem ) i stała sie twardsza. Na razie nie zauważyłem innych zmian, bo za krotko nią



Twardsza od obcięcia sprężyn? Heh, ciekawe w jaki sposób. Niższa co najwyżej się mogła stać. I zawias będzie chętniej dobijał. NIe zmieniłes twardości sprężyn więc jest tak samo miękka jak była
  
 
Cytat:
2004-04-04 01:28:35, Adam626 pisze:
Cytat:
spręzynyn przednich ( obcinałem od góry). Oczywistą rzeczą jest to, że samarka się obniżyła ( i to tak jak chciałem ) i stała sie twardsza. Na razie nie zauważyłem innych zmian, bo za krotko nią



Twardsza od obcięcia sprężyn? Heh, ciekawe w jaki sposób. Niższa co najwyżej się mogła stać. I zawias będzie chętniej dobijał. NIe zmieniłes twardości sprężyn więc jest tak samo miękka jak była


eee czyzby??
  
 
witam

z punktu widzenia teori
obciecie zwojow
czyli zmniejszenie
liczby czynnych zwojow
przenoszacych obciazenie
powinno zwiekszyc sztywnosc

ale niestety w niewielkim stopniu
raczej sugestywnym

pzdr max
  
 
Na pewno to nie tylko sugestia, że jest twardszy! Poza tym środek ciężkości powędrował kilka centymetrów niżej i już to pozwala odczuć zmianę zachowania auta. Moim zdaniem dobre posunięcie, jednak patrząc na wysokość zawieszenia przed obcięciem to dziwię się , ze zrobiłeś to dopiero teraz!!! Jakieś terenowe zawieszenie miałeś?
  
 
Witam
zawieszenie było normalne - standartowe. Szpara mogła sie powiększyć również przez oponki - rozmiar 14'/185/55 a więc są troszke niskie .
Zauważyłem, że rzeczywiście środek ciężkości sie obniżył (teraz musze pomyśleć nad zabezpieczeniem miski olejowej, bo jest naprawde nisko) a co za tym idzie chyba będzie lepiej się trzymać drogi. Mam taką nadzieję, bo jeszcze jej nie testowałem na maxa. Jak na razie się nią tylko przejechałem na krótkich odcinkach. Pewne jest to,że stała się sztywniejsza, bo przed "zabiegiem" nie zważałem na torowiska i dziury teraz jest to odczówalne. Ma to swój plus bo prędkość jazdy po mieście się zmiejszyła,własnie ze względu na te nasze "polskie nierówności". A że mam cięzką nogę , tak więc traktuję to jako plus. bo wcześniej zawsze sie zapominałem...........
  
 
Cytat:
z punktu widzenia teori
obciecie zwojow
czyli zmniejszenie
liczby czynnych zwojow
przenoszacych obciazenie
powinno zwiekszyc sztywnosc



Ciekawe jakiej teorii. Bo raczej nie fizycznej, tylko tjunigoffej

Sprężyny są mają charakterystykę liniową (progresywne raczej sa w rajdowkach) w wyniku czego obciecie nie powoduje zmiany twardosci sprężyny(czyli stałej k ZTCP). Współczynnik ten jest stały i oznacza ze aby scisnac sprezyne na 1 cm nalezy uzyc sily np 300N.

Obciecie sprawia ze skraca sie skok sprężyny.Ścicliwosc bez zmian.

Chyba ze sie obetnie tak, ze auto leży na odbojach, ale wtedy to można urwać zawias
  
 
ja sie z tym nie zgadzam to ze sorezyny maja char liniowa to nie ma znaczenia, wspl jest staly dla sprezyny a nie dla dwoch roznych, sprezyny o roznych dlugosciach zwojow to juz sa rozne sprezyny a chodzi o to ze przy ugieciu sprezyny np o 30 mm z np 15 zwojami powoduje pewne odksztalcenia pojedynczego zwoju (skrecenie ze zginaniem) a jezelisprewzyne z tego samego drutu tylko o mniejszelj liczbie zwojow ugniemy o ta sama wartosc 30mm to pojedyczy zwoj bedzie sie bardziej musial odksztalcic za czym idzie wieksza sila (i reakcja) wiec aby ugiac ja ote 30 mm trzeba uzyc wieksza sile wiec s atwardsze .
  
 
Sprężyna przednia w klasyku ugina się o 178mm przy 5910N
o 128mm przy użyciu 4260N
Czyli przy całkowitym ugięciu jest to 33,2N na milimetr
a przy częściowym ( 128mm) 33,3N na milimetr. Można z całą pewnością stwierdzić, że Adam626 masz rację!!! Nie są to sprężyny progresywne... Jednak subiektywnie na pewno zmienia się charakterystyka zawieszenia co jest nazywane jak widać niezgodnie z prawdą "utwardzeniem".
  
 
No to ja muszę sie trochę zastaowić kto ma lepsze argumenty : Adam czy Lewar??? W sumie Lewar chyba mnie przekonujesz, bo doświadczenie potwierdza Twoją teorię
  
 
Pozwolicie że wtrące swoje dwa grosze jeszcze raz, rozmawiałem z gościem który pracuje w Katowicach w dość pożadnej firmie tuning owej (zawieszenia ) odpowiedz była jeddnak nie dokońca stanowczoa po obcięciu odczuw się niby utwrdzenie (sztuczne) ale jest problem właśnie z zbyt niskim zawieszeniem silnika i nie dokońca przewidywalnością jak zachowa sie n.p. przy wiekrzej prędkości w dziurze czy nagłym omijaniu . sprężyny utwardzone typowe są z odpowiedniego materjału i.t.d. . Ktoś wyliczył i przemyslał pewne rzeczy dlaczego normalne są takie a (sportowe)są inne . Niebyło to może z głębią ale staralem sie to w prosty sposob przekazać .
panoni
  
 
a wzor na sztywnosci sprezyny widzieliscie? jest tam ilosc zwojow w mianowniku. przeciez skracajac sprezyne skracamy pret jezelii krotszy pret mamy skkrecic o wieksza wartosc musimy dac wiekszy moment a sciskanie sprezyny jest wlasnie skrecaniem ze zginaniem takiego preta( tylko ze zwinietego w sprezyne) moment gnacy musi pozostac ten sam wiec na krotszym ramieniu (krotszy pret) musimy dac wieksza sile.
  
 
witam

BRAVO LEWAR
polibuda gdanska gora

wplyw obcieciazwojow
na wzrost sztywnosci
POKAZUJE 3 FOTO W MOIM PROFILU
to sa rozwazania dla przodu 2107
sprezyny orygilanne

linie nie sa rownolegle
najbardziej plaska jest
ta z obcietymi 3 czynnymi zojami
tam sztywnosc jest najwieksza
no ale wtedy miska trzesz po asfalcie

to zjawisko wylaczania zwojow
i zwiekszania sztywnosci
czyli charakterystyki progresywnej
wykorzystywane jest w sprezynach
o roznym skoku zwojow

pzdr max
  
 
no jeszcze raz ja

troche kijowo to widac
ale tak jest

no i jeszcze jedno
nie jestem zwolennikiem
obcinania sprezyn

jesli uda mi sie sensownie
uztywnic moja stara ladzie
to wtedy do tylu wstawie
obciete o 2 zwoje
sprezyny od kombiaka

max