Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Marcin_N Samara 3d Żyrardów | 2004-04-03 07:30:36 i po obcięciu nie bylo problemu z założeniem jej spowrotem? bo chyba obcina się tą część płaską która przylega do mocowania?? |
![]() Golem SYMPATYCZNY GOŚĆ firmówka Kia Picanto ... Czarna Białostocka | 2004-04-03 10:17:40 Ile mogła obnizyć sie w zawiszeniu z 3 cm,mam też ładzianke dosyc wysoką ale niechce jej na razie obniżać fajnie całkiem wygląda,w poprzedniej dupcie podniosłem dodając szklanki gumowe od golfa ale jezdziło sie nią jak wozem drabiniastym i trzeba bylo uwazać na zakrętach,bo nosiło z leciutka, |
![]() Golem SYMPATYCZNY GOŚĆ firmówka Kia Picanto ... Czarna Białostocka | 2004-04-03 10:27:51 Ile mogła obnizyć sie w zawiszeniu z 3 cm,mam też ładzianke dosyc wysoką ale niechce jej na razie obniżać fajnie całkiem wygląda,w poprzedniej dupcie podniosłem dodając szklanki gumowe od golfa ale jezdziło sie nią jak wozem drabiniastym i trzeba bylo uwazać na zakrętach,bo nosiło z leciutka, |
![]() panoni opel omega A 2,6 zabrze | 2004-04-03 22:50:43 Moja już siedzi dość nisko ale nie dla tego że obciołem tylko już się zurzyły narazie wsadze jej gumy może potem coś więcej . Obcinanie to niejestem przekonany czy to dobry pomysł ![]() panoni |
TROLL SYMPATYCZNY GOŚĆ BMW 525 TDS kombi, ... Sz-n | 2004-04-04 00:07:58 W końcu udało mi się wsadzić obiecane foto na serwer, gdzie mam stronke.
Z uwagi na to, że PIWKO ma pewne ograniczenia (chciałem to inaczej zrobić ![]() przed obcięciem foto1 przed obcięciem foto2 po obcięciu foto 1 po obcięciu foto 2 |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-04-04 00:50:30 Witam
Trollu, z wyglady sexi und spass vom Tereza Orlowzky ![]() ![]() Pytanie jak Ci sie na teraz jezdzi , jak sie trzyma zakretów? |
![]() Adam626 Mazda626/Lada2107 Warszawa | 2004-04-04 01:28:35
Twardsza od obcięcia sprężyn? Heh, ciekawe w jaki sposób. Niższa co najwyżej się mogła stać. I zawias będzie chętniej dobijał. NIe zmieniłes twardości sprężyn więc jest tak samo miękka jak była |
![]() PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-04-04 01:39:01
eee czyzby?? |
![]() maxfreitag SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2107 Gdynia | 2004-04-04 07:26:43 witam
z punktu widzenia teori obciecie zwojow czyli zmniejszenie liczby czynnych zwojow przenoszacych obciazenie powinno zwiekszyc sztywnosc ale niestety w niewielkim stopniu raczej sugestywnym pzdr max |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-04 19:20:20 Na pewno to nie tylko sugestia, że jest twardszy! Poza tym środek ciężkości powędrował kilka centymetrów niżej i już to pozwala odczuć zmianę zachowania auta. Moim zdaniem dobre posunięcie, jednak patrząc na wysokość zawieszenia przed obcięciem to dziwię się , ze zrobiłeś to dopiero teraz!!! ![]() |
![]() Adam626 Mazda626/Lada2107 Warszawa | 2004-04-04 22:12:25
Ciekawe jakiej teorii. Bo raczej nie fizycznej, tylko tjunigoffej Sprężyny są mają charakterystykę liniową (progresywne raczej sa w rajdowkach) w wyniku czego obciecie nie powoduje zmiany twardosci sprężyny(czyli stałej k ZTCP). Współczynnik ten jest stały i oznacza ze aby scisnac sprezyne na 1 cm nalezy uzyc sily np 300N. Obciecie sprawia ze skraca sie skok sprężyny.Ścicliwosc bez zmian. Chyba ze sie obetnie tak, ze auto leży na odbojach, ale wtedy to można urwać zawias |
![]() Lewar SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Gdańsk | 2004-04-04 22:20:28 ja sie z tym nie zgadzam to ze sorezyny maja char liniowa to nie ma znaczenia, wspl jest staly dla sprezyny a nie dla dwoch roznych, sprezyny o roznych dlugosciach zwojow to juz sa rozne sprezyny a chodzi o to ze przy ugieciu sprezyny np o 30 mm z np 15 zwojami powoduje pewne odksztalcenia pojedynczego zwoju (skrecenie ze zginaniem) a jezelisprewzyne z tego samego drutu tylko o mniejszelj liczbie zwojow ugniemy o ta sama wartosc 30mm to pojedyczy zwoj bedzie sie bardziej musial odksztalcic za czym idzie wieksza sila (i reakcja) wiec aby ugiac ja ote 30 mm trzeba uzyc wieksza sile wiec s atwardsze . |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-04 22:26:05 Sprężyna przednia w klasyku ugina się o 178mm przy 5910N
o 128mm przy użyciu 4260N Czyli przy całkowitym ugięciu jest to 33,2N na milimetr a przy częściowym ( 128mm) 33,3N na milimetr. Można z całą pewnością stwierdzić, że Adam626 masz rację!!! Nie są to sprężyny progresywne... Jednak subiektywnie na pewno zmienia się charakterystyka zawieszenia co jest nazywane jak widać niezgodnie z prawdą "utwardzeniem". |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-04-04 22:33:47 No to ja muszę sie trochę zastaowić kto ma lepsze argumenty : Adam czy Lewar??? W sumie Lewar chyba mnie przekonujesz, bo doświadczenie potwierdza Twoją teorię ![]() |
![]() panoni opel omega A 2,6 zabrze | 2004-04-04 23:12:41 Pozwolicie że wtrące swoje dwa grosze jeszcze raz, rozmawiałem z gościem który pracuje w Katowicach w dość pożadnej firmie tuning owej (zawieszenia ) odpowiedz była jeddnak nie dokońca stanowczoa po obcięciu odczuw się niby utwrdzenie (sztuczne) ale jest problem właśnie z zbyt niskim zawieszeniem silnika i nie dokońca przewidywalnością jak zachowa sie n.p. przy wiekrzej prędkości w dziurze czy nagłym omijaniu . sprężyny utwardzone typowe są z odpowiedniego materjału i.t.d. . Ktoś wyliczył i przemyslał pewne rzeczy dlaczego normalne są takie a (sportowe)są inne . Niebyło to może z głębią ale staralem sie to w prosty sposob przekazać .
panoni |
![]() Lewar SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Gdańsk | 2004-04-05 07:52:41 a wzor na sztywnosci sprezyny widzieliscie? ![]() |
![]() maxfreitag SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2107 Gdynia | 2004-04-05 19:50:40 witam
BRAVO LEWAR polibuda gdanska gora wplyw obcieciazwojow na wzrost sztywnosci POKAZUJE 3 FOTO W MOIM PROFILU to sa rozwazania dla przodu 2107 sprezyny orygilanne linie nie sa rownolegle najbardziej plaska jest ta z obcietymi 3 czynnymi zojami tam sztywnosc jest najwieksza no ale wtedy miska trzesz po asfalcie to zjawisko wylaczania zwojow i zwiekszania sztywnosci czyli charakterystyki progresywnej wykorzystywane jest w sprezynach o roznym skoku zwojow pzdr max |
![]() maxfreitag SYMPATYCZNY GOŚĆ LADA 2107 Gdynia | 2004-04-05 20:04:41 no jeszcze raz ja
troche kijowo to widac ale tak jest no i jeszcze jedno nie jestem zwolennikiem obcinania sprezyn jesli uda mi sie sensownie uztywnic moja stara ladzie to wtedy do tylu wstawie obciete o 2 zwoje sprezyny od kombiaka max |