STRUMIENICA!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko na temat strumienic ?? czy ma to sens aby zamontować takie cudo?? i jak to się ma jeśli chodzi o pracę silnika? POZDRAWIAM SERDECZNIE i czekam grzecznie
  
 
Gruszek, zostajesz tunerem Pod wpływem ostatniego spotu na FR

Z tego co słyszałem to wywala sie kata. i tam pcha strumienicę.

Także jestem ciekawy co potem z przeglądem.

A co to daje
  
 
Wyjęty kat nie blokuje spalin (wąskie gardło) i troszkę wzrasta moc. Trzeba pomyśleć o oszukaniu/wyjęciu sondy
  
 
O strumienicach można poczytać wiele artykułów w necie.
Generalnie to sama strumienica to pomyłka - lepiej robić wydech kompleksowo wtedy spaliny mają laminarny przepływ i jest efekt wzrostu mocy.
Szakal - to zależy gdzie sonda jest montowana. W Yarisach na ten przykład wystaje sobie już z kolektora.




  
 
Cytat:
2004-04-07 14:45:16, Hicks pisze:
Szakal - to zależy gdzie sonda jest montowana. W Yarisach na ten przykład wystaje sobie już z kolektora.



W porządku, ale Gruszek ma Carinę.
  
 
A co, tam jest zaraz przy kacie ?
No to będzie Mu trudniej
  
 
Cytat:
2004-04-07 14:45:16, Hicks pisze:
O strumienicach można poczytać wiele artykułów w necie.
Generalnie to sama strumienica to pomyłka - lepiej robić wydech kompleksowo wtedy spaliny mają laminarny przepływ i jest efekt wzrostu mocy.




No właśnie, a jak wydech (lepszy przedmuch) to w tedy jeszcze należało by zwiększyć dostęp powietrza, no a w tedy przesterować kompa, no a w tedy....
  
 
Cytat:
2004-04-07 15:27:22, pankuba pisze:
No właśnie, a jak wydech (lepszy przedmuch) to w tedy jeszcze należało by zwiększyć dostęp powietrza, no a w tedy przesterować kompa, no a w tedy....



Dlatego nie lubię tuningu
To nie ma końca, jak z kobietą i ubraniami, albo kosmetykami
  
 
Masz rację Jackal, ale takie jest życie

Przecież nie zostaniemy nagimi capami, stroniącymi od kobiet
  
 
U mnie wycięcie kata bardzo delikatnie cosik dało- ale jedynie w wąskim zakresie obrotów, strumi4enica w [połączeniu z końcowym to trak ale sama to hmmm da może max 5%
Pamiętajmy jedno że mamy japończyki a nie np. VW
  
 
Zmiana ciśnienia spalin powoduje zmianę ich składu. Czyli ogłupienie lambdy.
  
 
czyli moze sobie dać spokój ze strumienicą a lepiej ząłożyc ostatni tłumik przelotowy i filtr sportowy (wkłądkę) i dawać rade bez strumienia
  
 
Zdaje sie ze prezes ma strumienice w swojej niuni.
  
 
Cytat:
2004-04-07 15:42:58, CarinaGTI pisze:
U mnie wycięcie kata bardzo delikatnie cosik dało-



A na przeglądach rej sie nie czepiają
  
 
Cytat:
2004-04-08 10:46:52, pankuba pisze:

A na przeglądach rej sie nie czepiają



zgaduj dalej

zapomnijcie o takich patentach, co model to inaczej, nie ma jedynie słusznej teorii że wycięcie kata coś daje, są auta gdzie się znacznie pogorszyło a w innnych poprawiło, można wymienić kata na sportowy (metalowy) mniejsze opory, bardziej wytrzymały i autko full legal.
  
 
Cytat:
2004-04-08 11:37:49, Crit pisze:
można wymienić kata na sportowy (metalowy) mniejsze opory, bardziej wytrzymały i autko full legal.



Mów jeszcze, jakieś szczegóły?
  
 
Można kata sportowego ..ale rózne rzeczy sie o tym słyszy ... tak samo ze Strumiennicami ... czesto wystarcza sama rura.. w moim przypadku rure mam zamiast środkowego tłumika i strumiennice zamiast katalizatora ... troszku troszku dało ... generalnie metaliczny dzwiek n a wyzszych obrotach i generalnie smiga sobie ... ale przy takich zabawach dobrze jest tez zmienic tłumik i filtr powietrza...
  
 
Cytat:
2004-04-08 11:44:10, jackal pisze:

Mów jeszcze, jakieś szczegóły?


podobne rozmiary, wydajność zapewniająca przejście badań technicznych, wyższa cena, większa wytrzymałość w tym duża odporność na kompiel w wodzie, mniejszy opór dla spalin.
Pozwala zmniejszyć restrykce jake daje seryjny kat, zwiększa wytrzymałość kata i pozwala mieć legalne autko.
Wynik jest taki, że można spodziewać sie zwiększenia mocy, szybszego wkręcania silnika na obroty, odporności na kałuże i dziurki w portfelu ale to rozwiązanie jedyne jeśli ma być profi i do tego legal.