Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-03-31 14:05:08 To jest zbawienny wpływ gazu na silniki ![]() A tak poważnie to... Masz pewnie zmniejszony dolot (średnice) ![]() |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2004-03-31 14:06:57 Na 100% ma zmniejszony dolot ![]() |
![]() znachu Toyota Corolla TTE C ... kutno | 2004-03-31 14:08:37 Hmmmm zmniejszony dolot jasniej prosze ![]() Zgory wielkie dzieks |
![]() malyzk daewoo espero 1.8 cd ... celestynow | 2004-03-31 21:37:06 byłbym za zwężonym dolotem
co to? ano to że dla poprawienia pracy na jałowym przy zasilaniu lpg zwykle stosuje się zwężki na dolocie (zmniejszenie przekroju) Praktycznie każdy "mikser" to zarazem zwężka. W "normalnej" eksploatacji nie ma większego wpływu na pracę przy zasilaniu pb ,ale znacznie wpływa(na "-") na max osiągi samochodu to znaczy te przy max otwarciu przepustnicy. |
![]() Martinezzz Focus II Radom / Warszawa | 2004-04-01 00:53:42
No to chyba jeździł wersją inwalidzką ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-04-01 01:14:04
Chyba miało być "Od Espero przegrał" ![]() |
![]() Martinezzz Focus II Radom / Warszawa | 2004-04-01 01:26:47
Dziękuję dobry człowieku za zwrócenie uwagi na tą jakże karygodną pomyłkę, mogącą wprowadzić czytających klubowiczów w bład, tudzież (tych lotniejszych ![]() ![]() Niestety niewdzialne siły motonews nie pozwoliły mi zedytować posta sugerując, że to przez Ciebie. Wg wyżej wymienionych sił poprzez swą odpowiedź uniemożliwiłeś mi dokonanie czynności o której pisałem w zdaniu poprzednim. P.S. Jestem zdrowy na umyśle ![]() ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-04-01 01:27:41 Panowie
Każda instalacja gazowa z mikserem _wymaga_ istnienia zwężki w układzie dolotowym. Nazywa sie to bodaj zwężka Venturiego i pozwala zasysyać gaz do układu dolotowego. Fizycy na pewno coś więcej powiedzą na ten temat. Zwężka jest jednocześnie mikserem i czasem posiada klapkę zapobiegającą przedostawaniu się fali uderzeniowej w kierunku filtra powietrza po ewentualnym wybuchu. Zwężka jest warunkiem poprawnego działania instalacji gazowej I i II generacji. Inna kwestia dotyczy wielkości zwężki - nie powinna ona zmniejszać światła układu dolotowego w nadmiernym stopniu - gdyż to obniża moc silnika, więc do każdego silnika powinna być dobrana indywidualnie. Faktem jest, że zawsze założenie instalacji gazowej I lub II generacji zmniejsza moc silnika zarówno na gazie jak i benzynie (właśnie na skutek istnienia zwężki) |
![]() pyrekcb Klubowy Weteran gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2004-04-01 07:15:56 Petresen - są na to sposoby ![]() P. |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-01 08:34:27 Panowie z gówna cacy nie ukręcimy (jak to ktoś juz mówił)...
Gasss to gassss - służy oszczędzaniu i niestety przy okazji zmniejsza osiągi (z różnych powodów - autoadaptacja kompa, zwężony dolot, niezbyt dokładnie dozowana mieszanka gassowa itp.) ![]() No chyba ,że ktoś ma kaskę i szarpnie się na wtrysk gasssu - wtedy spadek osiągów powinien być mniejszy. Napewno jakość instalacji i generacja komputera sterującego też nie jest bez znaczenia. Pycel montował ostatnio (rok temu) gassik w poleconym przeze mnie zakładzie w Łomiankach - dobre podzespoły, pełna elektronika + solidny montaż = niezła dynamika + niskie spalanie (Krzyśka Doackona wciągneliśmy bez problemu ![]() |
![]() DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2004-04-01 10:25:10
O 10 KM ![]() ![]() |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2004-04-02 13:05:47 Po części każdy z Was ma racje ![]() Po co stosuje się zwężke z klapką antywybuchową - to już koledzy wyjasnili ![]() Zgodze się też ze zdaniem osób, które twierdzą, że gaz zmniejsza osiągi... ale nie są to aż takie różnice... notabene u mnie po założeniu gazu samochód był hamowany i miał 80 koni z 2.0 !! Bez przesady ale spadek o 25 koni względem fabryki to przegięcie a nie NORMA. Skąd takie zmiany się biorą ? Układ dolotu w Espero przy zasilaniu benzyną składa się z puszki filtra i rury dolotowej. Przy zasilaniu gazem (tej z mieszaczem) konwencja jest taka sama aczkolwiek dochodzą dwa elementy. Zaraz za puszką filtra montowana jest klapka antywybuchowa, która ma ochronić filtr powietrza przed rozsypką oraz dokładany jest mikser. Oba te elementy są pewnego rodzaju zwężką powietrza ale nie jest to problem. Z fizyki wiadomo o tym, że aby klapka, która jest otwierana w strone przepustnicy, zamknęła się podczas wybuchu musi być nachylona do fali nośnej (w tym wypadku fali wybuchu) pod kątem mniejszym niż 90'. Wszystko po to, żeby nie otworzyła sie jeszcze bardziej. Im mocniejsza fala tym ten kąt powinien być mniejszy, aby do puszki filtra nie dostała się zbyt duża siła (duże ciśnienie) i nie rozsadziło filtra. Teoretycznie kąt powninien być około 87' ale nikt tego nie będzie liczył i na oko ustawia się około 70'. Tak więc dolot powietrza wygląda mniej więcej tak... ![]() Sami widzicie, że klapka to nic dobrego ![]() Można ją śmiało wywalić POD WARUNKIEM że zastąpi sie ją jakimkolwiek innym urządzeniem zapewniającym odprowadzenie nadmiernego cisnienia w dolocie powietrza wywałanego wybuchem gazu w dolocie. Grzybek antystrzałowy jest bardzo dobrym, tanim, a przede wszystkim działającym wynalazkiem. Można go samemu założyć w miejsce rezonatora powietrza i dodatkowo na przedniej ściance obudowy filtra powietrza - osiowo do rury dolotowej (w 1.5 trzeba go niestety troche przesunąc ze wzgledu na umieszczony tam czujnik temperatury powietrza zasysanego). |
![]() mcneo Espero, Impreza WRX ... Leżajsk Connecticut - USA | 2004-04-19 00:07:10 czyli ta zwezke mozna wywalic smialo i nic sie nie stanie?>? |
![]() QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-04-19 00:11:49
No najwyzej Ci sie obudowa filtra rozwali, albo rurki popekaja. KeyJey napisal juz chyba wszystko. Jak zalezy Ci na osiagach to wywal, bedize lepiej ![]() |